1
Vraag
2
Reacties
Bendut

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 24Likes

Next mini aangepaste zenderlijst geen Viaplay

Goedemorgen.

 

Sinds gisteren heb ik een Next mini.

Als ik via de Next mini tv kijk, dan heb ik Viaplay op kanaal 200 omdat ik een abonnement via Ziggo heb.

 

Ik heb in de Next mini een nieuw profiel aangemaakt, in dit profiel heb ik de volgorde van de zenderlijst veranderd.

Twee dingen vallen meteen op:

ik kan Viaplay niet vinden in de zenderlijst, ik kan Viaplay geen favoriet maken omdat Viaplay niet in de lijst staat.

Ten tweede, als ik op de Next mini afstandsbediening 200 intoets, dan lukt dat niet, Viaplay is niet bereikbaar.

In plaats daarvan wordt het hoogste kanaal gekozen, iets van kanaal 82 meen ik.

 

Dus, in het nieuw aangemaakte profiel kan ik kanaal 200 Viaplay niet kiezen.

Als ik terug ga naar het gedeelde profiel, dan kan ik wel kanaal 200 kiezen, maar dan is de zenderlijst niet aan te passen, dat kan alleen in een nieuw profiel.

 

je raad het al..

Ik wil in het nieuwe profiel de volgorde van de zenderlijst aanpassen, wat geen probleem is, en ik wil Viaplay kijken op kanaal 200.

Nu ziet het er naar uit dat ik eerst terug moet naar het gedeelde profiel om kanaal 200 te kunnen kijken.

 

Zie ik iets over het hoofd?

 

Ben

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bendut
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 24Likes

Allen bedankt voor het antwoorden.

 

Ik heb de Next mini herstart, versienummer is 4.46

 

Ik ben begonnen met een nieuwe profiel als test.

En ik zie nu waar het is misgegaan.

 

Bij het maken van een nieuw profiel wordt eerst een naam voor het profiel gevraagd.

Daarna "kies je zenders"

Dan "selecteer alle zenders"

 

Hier gaat het mis, want met "selecteer alle zenders" worden niet alle zenders geselecteerd.

Viaplay ontbreekt in de lijst en daarom werkt het intoetsen van kanaal 200 niet.

Via  "zender toevoegen" kan Viaplay alsnog worden toegevoegd en werkt het wel.

 

We zijn eruit, weer wat geleerd!

 

Ben

 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Je profiel heeft een eigen nummering, als in je profiel bijv. viaplay op 1 staat, moet je 1 invoeren voor viaplay.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Bendut 

Natuurlijk kunt u ook via de Viaplay app kijken, maar ik snap best wel dat kanaal 200 een extra mogelijkheid is om Formule 1 te kijken.

Ik zal dit euvel doorzetten naar de mensen die hier wellicht een antwoord op weten.

Bendut
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 24Likes

Hallo Wim.

 

Bedankt voor je reactie.

Ja, ik kan met de Viaplay app op mijn telefoon casten naar de Chromecast.

En ik kan met de Viaplay app op de Next mini kijken.

 

Maar ik wil op zondag via kanaal 200 kijken.

 

Daarnaast..

Het is volkomen onlogisch dat ik in een nieuw profiel niet meer bij kanaal 200 kan komen.

En dus ook niet in de zenderlijst als favoriet kan zetten.

 

Er is dus sprake van persoonlijke voorkeur, en van technische (on)mogelijkheden.

En dat laatste irriteert/intrigeert mij.

 

ik ben benieuwd wat de oplossing is.

 

Ben

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Bendut  schreef:

Er is dus sprake van persoonlijke voorkeur, en van technische (on)mogelijkheden.

En dat laatste irriteert/intrigeert mij.


Dit is de eerste keer dat ik lees dat iemand kanaal 200 onder een apart profiel wil zetten. Ik kan mij goed voorstellen dat het er waarschijnlijk mee te maken heeft dat kanaal 200 als extra (en tijdelijk) kanaal is opgezet bij de lancering van de Viaplay app op de Mediabox Next en Mini. En alléén beschikbaar is voor abonnees die een abonnement op Viaplay via Ziggo hebben afgesloten. 

U kunt gewoon via de afstandsbediening kanaal 200 kijken dus zou ik mezelf daar niet teveel aan irriteren.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik heb kanaal 200 zonder probleem in een profiel kunnen zetten.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Steefb  schreef:

Ik heb kanaal 200 zonder probleem in een profiel kunnen zetten.


Wellicht leidt een stap-voor-stap-uitleg naar een oplossing. Mijn Viaplay-abonnement loopt rechtstreeks via Viaplay, dus heb ik geen kanaal 200.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Bendut,

 

Ontzettend vreemd dat het niet lukt om Viaplay (kanaal 200) in een van je kijkprofielen op de Mediabox Next Mini te zetten! Ik heb net ook even getest op de Next Mini en het lukt mij net als @Steefb zonder problemen om Viaplay (kanaal 200) als favoriet toe te voegen aan de Extra kijkprofielen. Het is dus apart dat dit bij jou niet het geval is. Wil je anders de Next Mini anders eens opnieuw opstarten en daarna de softwareversie controleren via Instellingen > Info > Over je Mediabox. 

Als het ook na een herstart vd. Mediabox Next Mini niet lukt, dan hoor ik graag bij welke stap het precies misgaat. Dan kunnen we het nader onderzoeken. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Omdat ts aangeeft kanaal 200 te kiezen zit daar misschien de fout.

 

Een profiel heeft een eigen nummering, als in je profiel bijv. viaplay op 1 staat, moet je 1 invoeren voor viaplay.

Bendut
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 24Likes

Allen bedankt voor het antwoorden.

 

Ik heb de Next mini herstart, versienummer is 4.46

 

Ik ben begonnen met een nieuwe profiel als test.

En ik zie nu waar het is misgegaan.

 

Bij het maken van een nieuw profiel wordt eerst een naam voor het profiel gevraagd.

Daarna "kies je zenders"

Dan "selecteer alle zenders"

 

Hier gaat het mis, want met "selecteer alle zenders" worden niet alle zenders geselecteerd.

Viaplay ontbreekt in de lijst en daarom werkt het intoetsen van kanaal 200 niet.

Via  "zender toevoegen" kan Viaplay alsnog worden toegevoegd en werkt het wel.

 

We zijn eruit, weer wat geleerd!

 

Ben

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Bendut Super dat je er via deze weg uitgekomen bent. 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic