1
Vraag
2
Reacties
Bolknak

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Next mini AB niet te gebruiken: Installatiemenu blijft hangen

Kan afstandsbediening Next mini niet gebruiken omdat bij installatie het (installatie) menu vast blijft hangen op keuze taal. Scherm voor koppeling AB kan ik niet in beeld krijgen. Is de mini helemaal te resetten naar begin installatie zodat ik scherm voor koppeling AB in beeld krijg en zo ja hoe?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bolknak
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Oplossing is uiteindelijk aangedragen door monteur ziggo. Knopje op voorkant next ongeveer 7 seconden indrukken. Daarna knop kanaalregeling pijltje naar beneden van Afstandsbediening ingedrukt houden tot menu op tv scherm opent. Probleem opgelost, waarvoor dank!

Bekijk in context

15 Reacties 15
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Installeer je via wifi? Probeer bekabeld.

Bolknak
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Via internetkabel

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Bolknak
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik zoek naar mogelijkheid om menuscherm voor koppeling Afstandsbediening in beeld te krijgen. Momenteel kan ik niet verder met installatie mini omdat ik alleen menuscherm voor keuze taal in beeld krijg. Krijg dat scherm ook niet weg omdat ik AB niet kan koppelen. Ook indrukken van twee knoppen tegelijk heeft geen effect. Lijkt me dat reset next mini oplossing kan zijn, maar hoe moet dat.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

en anders kun je dit nog proberen20220404_192812.jpg

ab.jpg

Bolknak
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Allemaal geprobeerd, maar werkt niet. Als ik mini inschakel krijg ik steeds scherm voor taalkeuze in beeld. Zit daar muurvast, omdat AB niets doet behalve tv aan en uitzetten. Met tweede door ziggo geleverde AB zelfde probleem. Geen beweging in te krijgen. Vandaar mijn vraag naar mogelijkheid totale reset next mini.

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Batterij remote al vervangen?

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

batterijen er even uit. terug erin en dan de 0 en tv knop ingedrukt blijven houden tegen het apparaat aan. heb 1x eerder gehad dat een mini echt geen ab pakte en die moest toen vervangen worden. die pakte vervolgens wel die AB

Bolknak
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Toch heeft ook dat niet gewerkt. Installatie menu lijkt volledig vastgeslagen. Heb nog steeds geen antwoord op de vraag of ik de next mini volledig kan resetten, zodat het installatie menu vanaf begin opstart. Daar zit blijkbaar een scherm om AB te koppelen volgens instructie.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

heb je de mini al een nachtje van het stroom gehaald, bij de normale next zorgt dit er in ieder geval voor dat hij weer terugschiet naar het 1e scherm van installatie. resetten kan volgens mij niet op een andere manier

Bolknak
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Bedoel je van de stroom gehaald terwijl hij volledig aangesloten is/blijft aan Tv. Nee, dat heb ik nog niet. Wel al paar keer alles afgekoppeld van tv om via oude mediator tv te kunnen kijken.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

ja, laat de next mini even van het stroom tot morgen. met een beetje geluk werken de menu's dan weer

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Koppelen kan ook zonder dat scherm, althans met de andere Next wel.

 

Koppel de afstandsbediening met de mediabox door 10 seconden lang de knop 

Bert_0-1660591046483.gif

 

 en het CIJFER 0 tegelijkertijd ingedrukt te houden.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Be rt  schreef:

 althans met de andere next wel.

 


Met de mini kan dat ook op deze manier hoor🙂

Bolknak
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Oplossing is uiteindelijk aangedragen door monteur ziggo. Knopje op voorkant next ongeveer 7 seconden indrukken. Daarna knop kanaalregeling pijltje naar beneden van Afstandsbediening ingedrukt houden tot menu op tv scherm opent. Probleem opgelost, waarvoor dank!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic