1
Vraag
2
Reacties
Rolo_gadget

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Next mini 4k beeld hapert

Beste,

 

Ik heb sinds een maand een Next mini (bedraad aangesloten met kabels van Ziggo). Op 4K resolutie hapert het beeld en geluid (beeld valt vaak uit en ik krijg een foutmelding van mijn TV). Als ik terug schakel naar 1080p is dit probleem opgelost, echter deze instelling onthoud de next mini niet. Ik heb 500Mbit downstream dus verwacht dat het daar niet aan zou moeten liggen. Wat te doen?

 

Groet,

Rolo

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

1. Al geprobeerd om de beeldinstelling van de mini op automatisch te zetten?

2. HDMI kabel tussen de mini en de tv al op een andere hdmi poort van de tv gezet?
3. Hoe is de hdmi poort van de tv ingesteld (veel tv merken hebben nog extra instellingen voor de hdmi afhankelijk van merk)

Bekijk in context

Rolo_gadget
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@charleyr& @Wim C. 

 

Dank voor jullie feedback. Ik heb de firmware van de TV geupdate en daarnaast (het belangrijkste) de HDMI poort ingesteld op een 4K signaal. Alles werkt!

Bekijk in context

5 Reacties 5
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Rolo_gadget 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens (net als u) ook gewoon klant ben.

Is de Mediabox Next Mini rechtstreeks op de TV aangesloten of via een receiver of versterker?

Is uw Mediabox Next Mini via een netwerkkabel rechtstreeks op uw modem aangesloten of maakt deze verbinding via draadloos netwerk? 

Rolo_gadget
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dag @Wim C.

- De Next mini is rechtstreeks aangesloten op de TV (met door Ziggo bijgevoegde HDMI kabel).

- De Next mini is (met door Ziggo bijgevoegde bekabeling en stekker (USB-C & UTP)) aangesloten op de Connectbox

- De Connectbox is met Ziggo bekabeling aangesloten op de wantdoos (intern in mijn huis is de coax kabel door een Ziggo monteur een jaar geleden aangelegd).

Kortweg, de bekabeling is volledig Ziggo.

 

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

1. Al geprobeerd om de beeldinstelling van de mini op automatisch te zetten?

2. HDMI kabel tussen de mini en de tv al op een andere hdmi poort van de tv gezet?
3. Hoe is de hdmi poort van de tv ingesteld (veel tv merken hebben nog extra instellingen voor de hdmi afhankelijk van merk)

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Rolo_gadget dank voor uw reactie.

Om tóch na te gaan of dit aan de Mediabox Next Mini ligt, aan (de instellingen van) uw TV of aan uw internetverbinding: Als u een abonnement heeft, ervaart u dit euvel ook als u via uw Mini streamt via Netflix of een andere streamingdienst?

Om mogelijke oorzaken tóch uit te sluiten: zou u een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo uw huis binnenkomt (het abonnee overnamepunt) met eventuele splitters, signaalversterkers en het modem op de foto?

Rolo_gadget
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@charleyr& @Wim C. 

 

Dank voor jullie feedback. Ik heb de firmware van de TV geupdate en daarnaast (het belangrijkste) de HDMI poort ingesteld op een 4K signaal. Alles werkt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic