1
Vraag
2
Reageer en help mee
WillyvD

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Next met afstandsbediening Philips

Goedenavond, ik heb onlangs een Philips tv aangeschaft 550oled855/12. Toen ik deze eergisteren voor de 1e keer aansloot, werkte de volledige afstandsbediening v/d tv zelf perfect, kon er alles mee. Na de tv definitief geïnstalleerd te hebben, kan ik met de Philips afstandbediening geen zenders meer selecteren, van te voren dus wel nog. Alleen mbv de Ziggo Next box afstandsbediening is dit mogelijk. Ik zou graag weer de Philips afstandsbediening hiervoor willen gebruiken. Weet iemand hoe ik deze met de Ziggo box kan (opnieuw) koppelen? Alvast hartelijk dank voor jullie reactie, gr. Willy.

5 Reacties 5
Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

Heb zelf de tv niet, spreek niet uit ervaring. Maar ga naar het menu van de tv en ga terug naar de fabrieksinstellingen. Dan werkt de originele afstandsbediening weer. Wanneer er gevraagd wordt om de afstandsbediening van Ziggo (wordt elke gevraagd bij het opnieuw aanzetten) dan gewoon niet koppelen. Elke keer als er iets voorgesteld wordt door Ziggo en is niet gewenst, toets het circel pijltje terug.

Mvg

Ferdy

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@WillyvD "Goedenavond, ik heb onlangs een Philips tv aangeschaft 550oled855/12. Toen ik deze eergisteren voor de 1e keer aansloot, werkte de volledige afstandsbediening v/d tv zelf perfect, kon er alles mee."

Kon je met de afstandsbediening ook de Next bedienen ? of alleen de TV?

Ik vermoed alleen de TV zenders die je via de TV ontvangt.

 

"Weet iemand hoe ik deze met de Ziggo box kan (opnieuw) koppelen?"

Voor zover ik weet is de Philips afstandsbediening niet te koppelen aan de Next en kun je die niet bedienen met een afstandsbediening die je niet kunt programmeren.

WillyvD
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

beide afstandsbedieningen werkten en ik kon op alle twee ook de zenders kiezen. nu alleen nog via de Ziggo bediening. overige functies blijven bruikbaar bij de Philips bediening. waarschijnlijk is deze optie, na een update, niet meer mogelijk. bedankt voor uw reactie.

 

WillyvD
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

beste, beide bedieningen werken, maar na een update, kun je met de Philips bediening niet meer de zenders kiezen, alleen nog met de Ziggo bediening. overige functies zijn gewoon bruikbaar. bedankt voor uw reactie.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Vreemd dat het niet meer werkt na een update, @WillyvD

Wij bieden geen ondersteuning op het bedienen van de Next via een andere afstandsbediening, maar het kan zeker wel werken.
Je zult voor de optie ergens in de instellingen van de TV zelf moeten zijn. 

Goed dat je dit op de community voorlegt. Er is vast iemand die je hierbij kan helpen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic