1
Vraag
2
Reacties
voyager

Level 5
  • 60Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes

Next mediabox en internetsnelheid

Goedeavond,

vandaag voor het eerst een opname terug gekeken op de Nextbox op dat moment was mijn dochter bezig op haar laptop en begon te klagen dat ze een hele lage internet snelheid had.
even gemeten met een internet speedtest kwam op dat moment tot 0,9 mb/s waar ik normaal tot 250mb/s.
even de Connectbox uit gedaan en 30 seconden gewacht en weer aangedaan nadat de Connectbox weer online kwam nogmaals gecontroleerd en de situatie was het zelfde.
hierop de opname gestopt op de Nextbox even gewacht en nogmaals gemeten vrijwel meteen kwam de snelheid terug op het normale niveau.
ik heb de Nextbox via een kabel aan gesloten op de Connectbox.
kan het zijn dat er een daling heeft plaats gevonden in de internetsnelheid of is dit iets wat normaal is?

 

***Moderator: Check ook deze video, gemaakt door onze Community, over hoe je je internetsnelheid betrouwbaar kunt meten!***

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
voyager
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Michael Ziggo wrote:
Hoi voyager, sorry voor de late reactie. Hoe is het nu met de internetsnelheid?

Michael Ziggo ,

heb en de internet snelheid en mijn tv pakket naar Max laten zetten het kost wel iets meer maar mijn probleem is verholpen.
wel komt het vaak voor dat de verbinding uitvalt.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Ik heb hier de Next ook rechtstreeks op de Connect Box aangesloten en nergens last van.

Wel vanmiddag even een dipje omdat alle apparaten even inzakte maar ook na een 30seconde van de stroom halen was alles weer als vanouds, zelfs nog beter omdat ik ook vandaag een monteur heb gehad.

Het kan wel even dat modem moeite heeft, maar dat is opzich logisch, hij draait 24/7 online dat is de bedoeling.
voyager
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Dave- wrote:
Ik heb hier de Next ook rechtstreeks op de Connect Box aangesloten en nergens last van.

Wel vanmiddag even een dipje omdat alle apparaten even inzakte maar ook na een 30seconde van de stroom halen was alles weer als vanouds, zelfs nog beter omdat ik ook vandaag een monteur heb gehad.

Het kan wel even dat modem moeite heeft, maar dat is opzich logisch, hij draait 24/7 online dat is de bedoeling.

Dave- ,

ik heb het nogmaals geprobeerd en het is echt zo
voyager
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
En dit is mijn normale snelheid
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
De Ziggo Speedtest wordt niet aangeraden door de Community.

Probeer deze eens aangeraden door de Community Moderators

DSL Speedtest of Speedtest.nl
voyager
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Heb de DSL speedtest gedaan dit is het resultaat
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi voyager, sorry voor de late reactie. Hoe is het nu met de internetsnelheid?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Dave-

Jeetje dat ziet er gelikt uit http://www.speedtest.nl/ heeeeel lang geleden dat ik dit is gebruik heb volgens mij nog in het Upc tijdperk gebruikt. Heb gelijk een appje op mijn ipad gezet en de premium versie neergezet. Supergaaf en veel mogelijkheden accountje aangemaakt zodat hij alles opslaat. Zag ergens cnlab Zwitserland ook een test site is deze ook onafhankelijk cq betrouwbaar?. Moet zeggen Dave- draai nog niet zolang mee op deze community maar je komt leuke dingen tegen en oplossingen vooral de superexperts hebben de nodige know how. Natuurlijk ieder vaak op zijn eigen vakgebied.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Dave-

Ik doe het effe zo inplaats in mijn vorig berichtje weer te gaan bewerken anders is het oeps weg submitted ?. Deze link is het https://www.cnlab.ch/speedtest/ je kunt via een browser of een app de speedtest doen.
voyager
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Michael Ziggo wrote:
Hoi voyager, sorry voor de late reactie. Hoe is het nu met de internetsnelheid?

Michael Ziggo ,

heb en de internet snelheid en mijn tv pakket naar Max laten zetten het kost wel iets meer maar mijn probleem is verholpen.
wel komt het vaak voor dat de verbinding uitvalt.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Orphanmountain wrote:
Dave-

Ik doe het effe zo inplaats in mijn vorig berichtje weer te gaan bewerken anders is het oeps weg submitted ?. Deze link is het https://www.cnlab.ch/speedtest/ je kunt via een browser of een app de speedtest doen.

Dank je wel, heb hem voor me Macbook Air gedownload en ga hem testen en ja je leert leuke tips en truuc's hier en vragen mag altijd. :wink:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic