1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes

Next lijkt niet te werken zonder Coax verbinding

Zie: https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/waarom-mediabox-next-aanbieden-maar-geen-toegang-voor-e...
AlexHelpt heeft dit m.i beter = langduriger getest dan ik.
Bij mij ging het bij kortere tests goed.
Dat is wat je mag verwachten van de Next en is m.i dus een Bug.
Als dit probleem er niet zou zijn, zou dat een uitkomst kunnen zijn voor diverse klanten, die het alleen bij een UTP of Wireless netwerkverbinding zouden willen laten.
We zijn met IP-TV bezig, toch?

Noot.
Zonder coax kun je via Internet bijna Live kijken op de Next via Replay of geplande opname. Kort na het begin van een uitzending starten, dan.
Met coax is iets handiger, omdat je bij gebrek aan Replay vooraf een opname moet gaan plannen voor bijna Live willen kijken op de slaapkamer ofzo. Dat is best te doen.
52 Reacties 52
Meldingen
Aan Uit
hanh
Topicstarter
Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
omdat je alleen die programma's kunt bekijken die zijn vrijgegeven voor replay

Nick999
Nee. Gebruik bij gebrek aan Replay een Opname.

Kan maar hoeft niet vooraf gepland te worden. Plan tijdens de Live uitzending. Vervolgens gaan bekijken vanaf het begin.
Als je aan de late kant bent, heb je ook nog aardig wat doorspoeltijd.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1082Likes
Ik doe dat ook. Want Fox wil nogal eens de nare gewoonte hebben om leuke series alleen 's nachts uit te zenden.

Maar is er nu al eens iemand geweest die getest heeft welke gevolgen de next (en dus veel netwerkverkeer) heeft op gamen en pingtijden?
Want vooralsnog ben ik nog steeds huiverig om de Next te nemen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78702Posts
  • 5317Oplossingen
  • 23502Likes
Als ik me niet vergis gaat de verbinding van de Next naast je eigen abonnement geregeld via een QoS, maar of dit invloed heeft kan ik niet inschatten.
hanh
Topicstarter
Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Hier een beeld van wat je aan bandbreedte nodig kunt hebben.
4k streams zijn er niet veel. Die pakken de meeste bandbreedte, maar de streams zijn adaptief (terugval op lagere bitrate = minder kwaliteit).
Reken op iets als 6Mbps voor HD streams.
https://www.lifewire.com/internet-speed-requirements-for-movie-viewing-1847401

Als de Next meestal de enige afnemer is van de Internetverbinding, dan is 50/5 dik voldoende.
Als meervoudige gelijktijdge belasting van de Internetverbinding aan de orde van de dag is, dan moet je uitzien naar 250/25.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1082Likes
Be rt Die QOS is juist wat het voor de Next soepel kan laten lopen, maar problemen kan gaaN opleveren voor gamers. Want alle Next pakketjes krijgen dan voorrang op het netwerk, boven andere (game) packets.

Eigenlijk had Ziggo daar een aparte testgroep voor moeten maken lijkt mij.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8214Posts
  • 313Oplossingen
  • 3251Likes
hanh wrote:
Hier een beeld wat je aan bandbreedte nodig kunt hebben.
4k streams zijn er niet veel. Die pakken de meeste bandbreedte, maar de streams zijn adaptief (terugval op lagere bitrate = minder kwaliteit).
Reken op iets als 6Mbps voor HD streams.
https://www.lifewire.com/internet-speed-requirements-for-movie-viewing-1847401

Als de Next meestal de enige afnemer is van de Internetverbinding dan is 50/5 dik voldoende.
Als meervoudige gelijktijdge belasting van de Internetverbinding aan de orde van de dag is, dan moet je uitzien naar 250/25.

Volgens mij krijg je op de achtergrond wat meer bandbreedte in je profiel , wat niet mee speelt voor normaal internet maar wel voor kijken via de next en was volgens mij bij de horizon ook al zo .
Petert87

Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
hanh ik heb de 2e Next inmiddels verbonden met een coax. Het was een helse klus om de kabel ik de juiste plek te krijgen. Ik heb een kabel van 20m van de monteur "gekregen". De kwaliteit is prima, ondanks de lengte van de kabel.
Petert87

Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Ik moet er wel aan toevoegen dat het prima werkt zonder live televisie, zeker voor een 2e televisie. Toch is het fijn dat er nu een coax ligt. Zeker nu het voetbal seizoen weer begonnen is.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78702Posts
  • 5317Oplossingen
  • 23502Likes
Petert87 Met voetbal is dat wel een stuk leuker.
Als je heel de straat hoort juichen en je weet nog niet waarom.:relaxed:
hanh
Topicstarter
Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3467Likes
Na een test van ruim drie weken zonder coax aan de Nexrt, blijkt ie prima te blijven werken.
Case Closed.
Petert87

Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
hanh

Voor degene die dit topic zien, zonder terug te lezen: de online diensten als Reply tv, opnames en de apps werken prima. Maar je kunt géén live tv kijken.

Ik denk je even in, voor men er weer naar vraagt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78702Posts
  • 5317Oplossingen
  • 23502Likes
Of al de programma's die je wilt zien bewaren, dan kun je die vrijwel per direct "iets later dan live" bekijken vanuit bewaard.
Petert87

Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Dat was ik dan nog even vergeten te vermelden ?