Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
ArChie.DVB wrote:Nick999 wrote:
het coax probleem wat Alex aangeeft, was te verwachten omdat alle apparaten in principe via coax (tftp) worden geupdate en niet vanaf de UTP kant.
Als die updates een bepaalde TTL hebben dan valt inderdaad, zodra de TTL is bereikt, de box stil in afwachting van de nieuwe updates.
Nick999 wrote:ArChie.DVB wrote:TFTP en TTL zijn in dit kader de verkeerde termen. Over het algemeen wordt RTV content beveiligd middels encryptie om te voorkomen dat consumenten die content kunnen opslaan en eventueel verspreiden.Nick999 wrote:
het coax probleem wat Alex aangeeft, was te verwachten omdat alle apparaten in principe via coax (tftp) worden geupdate en niet vanaf de UTP kant.
Als die updates een bepaalde TTL hebben dan valt inderdaad, zodra de TTL is bereikt, de box stil in afwachting van de nieuwe updates.
Klopt. Maar de Firmware-updates en bootfile gaan via TFTP en worden gedownload en geinstalleerd nog voor er andere software actief is.
Dat was ook een van de securityproblemen een aantal jaren geleden, waarbij oudere modems, zodra ze geen update via de UBR konden doen (oftewel opstarten zonder coax) , overschakelden naar het netwerkdeel om daar op zoek te gaan naar een bootfile en je dus, met een eigen tftp server, een eigen bootfile kon uploaden en allerlei "interessante" instellingen kon wijzigen. :wink:
edit: de Quote functie heeft weer kuren...
Nick999 wrote:
Klopt. Maar de Firmware-updates en bootfile gaan via TFTP en worden gedownload en geinstalleerd nog voor er andere software actief is.
hanh wrote:
Zoals gezegd.
Mijn verwachting is dat goed werken van de Next zonder coax technisch zou moeten kunnen. Ik zie geen goede reden waarom niet.
Er is 1 melding van AlexHelpt dat dit in de praktijk op den duur blijkt mis te gaan. Dat vind ik nog onvoldoende bewijs. Het kan nog een samenloop van omstandigheden zijn geweest.
Daarom ben ik gisteren een test gestart die ik langer laat duren dan de tests van 1 avondje, die ik eerder deed.
Over een week of zoveel eerder als nodig, geef ik een update.
hanh wrote:
Voorlopige conclusie: Next zonder coax kan goed werken.
Laat de test nog een weekje doorlopen en dan geloof ik het verder wel.
Petert87 wrote:
Ronihd ik denk niet dat hanh live tv kan kijken. Hij maakt alleen gebruik van het terugkijken van opnames en replay tv. Daarnaast kun je ook goed gebruik maken van de apps als Netflix en Videoland.
hanh wrote:
Ronihd
Wacht even. Zonder coax kun je niet:Alle On-demand stuff is beschikbaar.
- naar de Live TV Zenders kijken
- naar de Radio luisteren
Mbv Replay of geplande Opname kun je On-Demand bijna Live-TV kijken, als je dat wilt.
Dat doe je door Replay of Opname 'vanaf het begin' te gaan bekijken vlak na de start van het Live programma.
Uiteraard is Live-TV via coax wat makkelijker, maar het is best te doen, voor mensen die soms nogal blijken op te zien tegen het trekken van een coax-kabel.
Naar bv een slaapkamer waar eerder een Mediabox XL stond met een UTP-kabel koppeling aan de hoofdbox. Ze verwachten dat UTP voldoende moet zijn om de Next te kunnen gebruiken. Nou, dat is volgens mij zo. Een volgens Petert87 ook.
het zegt immers dat de gids goed werkt na wat problemen ? bedoeld hij dan de TV gids ?
Er waren wat problemen met de Gids bij velen (Geen informatie). Ook wel iets van gezien. Heeft zich hersteld.
hanh wrote:
Kortom: heeft niets te maken met wel/niet coax.
Ronihd
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.