1
Vraag
2
Reacties
The Fons

Level 10
  • 391Posts
  • 15Oplossingen
  • 359Likes

Next laatste dagen vaak even offline

Het valt me op dat de Next de afgelopen dagen diverse keren offline gaat. Dit duurt hooguit 1 minuut en komt dan weer online. De Next is bekabeld aangesloten. Geen groot issue alleen erg storend omdat er een melding hierover op de tv verschijnt. Kijk ik bij diagnostiek dan is de internet verbinding met de Next "hoog". Zijn er meer mensen met hetzelfde euvel of ligt het aan mijn compal of Next?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ik_reneetje.43

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

hallo,

 

is ondertussen weer in orde!  ziggo opslag claud had even een storing.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Jeff19

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier heb ik ook last van sinds de laatste update of het is te druk ivm de lockdown. Bij mij voornamelijk bij het terug kijken, iemand een idee?

The Fons
Topicstarter
Level 10
  • 391Posts
  • 15Oplossingen
  • 359Likes

Inderdaad dat is bij mij ook het geval. Het is na de laatste update en alleen bij terug kijken of opnames. Heb het nog niet meegemaakt met live tv omdat live via de coax gaat en terug kijken en opnames via de cloud. Het zal dus aan de connectbox of de Next liggen maar aangezien daar niets veranderd is bij mij, verdenk ik de verbinding naar de cloud. Als de Next offline is en ik kijk bij diagnostiek dan is het tussen connectbox en Next een rood kruis. Dat zou dan weer betekenen dat het aan één van deze twee ligt. Blijf het vreemd vinden.

Jeff19

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zal morgen is bellen naar ziggo misschien hebben zij een antwoord.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@The Fons Om het modem uit te sluiten als oorzaak of om het probleem te vinden.

Kun je iets vreemds in je modemwaarden vinden?

Of ze hier even plaatsen voor een nauwkeurige beoordeling?

The Fons
Topicstarter
Level 10
  • 391Posts
  • 15Oplossingen
  • 359Likes

Nee, is niks vreemd aan de waarden. Heb gisteren beide nogmaals gereset en gisteravond en vanochtend zijn er ook geen vreemde zaken meer voorgekomen. Hoop dat het een incident was en dat het nu goed blijft gaan. Anders dan kom ik er nog op terug.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

Hey @The Fons

Wat een vreemd probleem. We zijn een aantal dagen verder, hoe gaat het nu? Is het probleem nog voorgekomen? Als het wel terug is gekomen dan ben ik benieuwd wat de precieze melding is die je in beeld ziet.

@Jeff19 Hoe gaat het bij jou? Heeft een reset het probleem opgelost? Als je nog wel problemen ervaart dan ben ik ook benieuwd of jij een melding in beeld ziet en zo ja, welke. 

ik_reneetje.43

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

hallo,

 

het is 2022, zins 3 dagen heb ik last van offline storing van me next box, gisteren avond 7x gehad tussen 18:00 en 22:30 ongeveer. word er helemaal gestoord van. alles is juist aangesloten hoe het moet zijn.

hoop dat het met de update van 4.39 opgelost is!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@ik_reneetje.43 Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @ik_reneetje.43! Knap irritant dat je tegen dit probleem aanloopt! Heb je het advies van @Bert nog opgevolgd? 🙂 

ik_reneetje.43

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

hallo,

 

is ondertussen weer in orde!  ziggo opslag claud had even een storing.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic