1
Vraag
2
Reacties
Peter Laan

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Next i.p.v. Next Mini?

ik gebruik nu een Humax mediabox als ik over zou gaan op de next dan zie ik alleen bij de pakketanbiedingen de Next mini. Is de gewone next er uit??? De nextmini heeft voor mij te weinig aansluitingen geen Toslink en geen extra HDMI ook geen analoog audio. Heel vreemd dan kan ik mijn soundbar niet aansluiten enz. ????? Ik zit ook niet te wachten om een netkabel te laten installeren. Waarom die coaxingang weg??

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De coax ingang is weg omdat de Mini geen DVB-C tuner heeft mede daarom kon dat ding zo klein, om dezelfde reden moest de SPDif/optische uitgang vermoedelijk verdwijnen.

 

Als u nu een Humax heeft dan neemt u TV Start af dan is er niet gek veel meerwaarde om de Next(Mini) in huis te halen of het moet voor de apps zijn.

Deze Mini lijkt gemaakt te zijn voor Audio/Video systemen of om direct aan de TV te hangen en het audio systeem vanuit de TV aan te sturen. Kortom met nieuwere systemen in gedachte.

 

Kortom als uw huidige opstelling bevalt niet veranderen. Echt veel meer krijgt u er niet voor terug.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

via klantenservice kun je een next bestellen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ook een Ziggo moderator kan je een Next sturen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

ook de next (Arris en humax) heeft maar één HDMI aansluiting

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De coax ingang is weg omdat de Mini geen DVB-C tuner heeft mede daarom kon dat ding zo klein, om dezelfde reden moest de SPDif/optische uitgang vermoedelijk verdwijnen.

 

Als u nu een Humax heeft dan neemt u TV Start af dan is er niet gek veel meerwaarde om de Next(Mini) in huis te halen of het moet voor de apps zijn.

Deze Mini lijkt gemaakt te zijn voor Audio/Video systemen of om direct aan de TV te hangen en het audio systeem vanuit de TV aan te sturen. Kortom met nieuwere systemen in gedachte.

 

Kortom als uw huidige opstelling bevalt niet veranderen. Echt veel meer krijgt u er niet voor terug.

Peter Laan
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Helder hartelijk dank !!

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

De oplossing is de https://global.techradar.com/nl-nl/news/hdmi-arc-vs-earc-enhanced-audio-return-channel-uitgelegd

Deze uitgang gaat naar de soundbar 

De mini wordt natuurlijk aangesloten op de tv

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ferdy Bossy  schreef:

De oplossing is de https://global.techradar.com/nl-nl/news/hdmi-arc-vs-earc-enhanced-audio-return-channel-uitgelegd

Deze uitgang gaat naar de soundbar 

De mini wordt natuurlijk aangesloten op de tv

 

 


Waarom natuurlijk?  Ik heb een AV soundbar dus mijn STB is natuurlijk aangesloten op deze soundbar en die is weer via arc verbonden met de TV. Door deze aansluitingen hoeft de TV niet aan als ik radio luister via de STB.

 

Wie ook nog radio wil luisteren met de Next Mini moet met bij het direct aansluiten op de TV deze ook aanzetten of er een Audio extractor tussen plaatsen.

 

Of was het de bedoeling een andere link te plaatsen? Want welke uitgang gaat naar de soundbar deze pagina legt enkel het verschil tussen ARC en E-ARC uit?

Peter Laan
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Heel interessant bedankt

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic