The Fons

Level 10
  • 391Posts
  • 15Oplossingen
  • 359Likes

Next hapert tijdens kijken opnames.

Tijdens het kijken van opnames hapert de Next de laatste dagen. Ook geeft hij soms de melding dat de WiFi te druk zou zijn. Next is bekabeld aangesloten dus beetje vreemd. Als ik tijdens een opname vooruit of terug spoel duurt het lang voordat het beeld weer verder gaat en blijft het huidige beeld lang staan. Ook verschijnt tijdens het kijken vaak "momentje" in beeld. Erg storend allemaal en niet erg lekker kijken. Vraag me af of meer mensen er last van hebben. De voor de hand liggende oplossingen heb ik al geprobeerd zoals opnieuw opstarten en kabels vervangen.

 

156 Reacties 156
Gurbe

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hier sinds maandag 14/06 exact hetzelfde probleem. Doet zich voor bij opnames, en voornamelijk Hart van Nederland en Showniews op SBS6. Tv kijken is op deze manier geen pretje....

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Hier ook Hart van Nederland en Shownieuws, Live TV en apps weken wel zoals het moet. Blij te zien meer meer mensen. Betreft storing fZiggo gebied.

 

https://youtu.be/tXoPtFEYibU

 

frankholland

Level 4
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Mijn Ziggo-tarief is bijna net zo hoog als mijn ziektekosten. Als ze daar ook zo'n kwaliteit leveren was ik al 10 X dood. Maar ze zijn goed is het sponsoren van AJAX , de rest is bijzaak voor hun. Heb nu ontdekt dat je bij glasvezel ipv de ic-module de chromecast kan gebruiken. Het wordt nu wel heel aantrekkelijk om over te stappen. Morgen even vragen bij enkele mensen in de buurt welke provider zij hebben.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Topic reeds vermeld aan de Ziggo moderators deze pakken dit z.s.m. op 😊

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag allen! Dank voor jullie meldingen hier over de problemen die jullie ervaren met de opnames. Uiteraard is het erg irritant dat de opnames zo haperen en ik kan me jullie frustraties hierover goed voorstellen. Omdat we helaas nog niet in beeld hebben wat er precies aan de hand is hoop ik dat jullie onderstaande template kunnen invullen. We bundelen de informatie dan en sturen het door zodat dit probleem verder onderzocht kan worden.


Type mediabox: 
Hoe verbonden met internet (wifi of per kabel): 
Probleem omschrijving (omschrijf dit zo duidelijk mogelijk): 
Welke content is opgenomen (zendernaam en programma):
Datum uitzending: 
Zijn internet issues uitgesloten: 

 

Alvast bedankt voor jullie hulp! 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Erik S 

Bij mij is het tussen 22:30 uur SBS 6 Hart van Nederland zie ook de de link.

 

inladen is drama. Live TV gaat prima 😊

AGVerheij

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Erik S 

 

Hoe verbonden met internet (wifi of per kabel): 

   Kabel, CAT6 met gigabit switches

Probleem omschrijving (omschrijf dit zo duidelijk mogelijk):

   Opgenomen uitzending staat elke 30-60 seconden even stil en gaat na een seconde of twee weer verder. En soms staat-ie langer stil met rechtsboven de melding 'momentje' (lijkt dus op een probleem met streamsnelheid en/of buffer)
Welke content is opgenomen (zendernaam en programma):

   BBC2, Brian Cox's Adventures in Space and Time S01E03 "What is Gravity?"
Datum uitzending: 

   zondag 13 juni 22:00-23:00uur, gekeken (met problemen) 15 juni ca. 21:00uur
Zijn internet issues uitgesloten:  Ja

Net nog even opnieuw  gekeken en gedurende 15min geen haperingen meegemaakt. Zou soms het kunnen dat de druk bekeken live voetbaluitzendingen van het EK een negatieve invloed hebben ?  

Pletzers

Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Zelfde probleem

Kan opgenomen EK wedstrijden niet versneld vooruitspoelen en dan komt hij weer met zijn momentje. 

Pletzers

Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hetzelfde

Pletzers

Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Bij mij net zo.

Vooruitspoelen opgenomen EK wedstrijden lukt niet.

Komt weer met momentje en dat het te druk op de lijn is, terwijl niets anders aan staat of aan het streamen is. Iedere keer weer wat bij Ziggo en dat voor veel geld. 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Het probleem is inmiddels bekend en in onderzoek. Er zijn problemen met het afspelen van Replay TV, On Demand en opnames via de Mediabox XL met nieuwe software en via de Mediabox Next. Het afspelen van deze content hapert en blijft bufferen. Je kunt daarnaast ook een melding ontvangen dat het wifi netwerk druk is. 

 

Bedankt voor jullie snelle reacties hier! 🙂

Pletzers

Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hoop dat het snel wordt opgelost. 

The Fons
Topicstarter
Level 10
  • 391Posts
  • 15Oplossingen
  • 359Likes

Het topic was uit februari en is daarna opgelost geweest.  Helaas is hetzelfde euvel nu weer opgedoken. Hoop dan ook dat het weer spoedig opgelost wordt , net als destijds. Ben helaas deze week nog niet thuis geweest en kan daarom niet kijken of het ook bij mij weer speelt op de Next.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi all,

Het probleem met opnames en replay tv, en het haperen daarvan is inmiddels volledig opgelost. Willen jullie laten weten of dat bij jullie ook het geval is 🙂 ?

Remmert

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank Alex, het lijkt inderdaad opgelost. Overigens was dit vreemd genoeg al eerder het geval (ik was nog niet eerder in de gelegenheid om dat te melden), na de tip van expert Dave, die dus ook mijn hartelijke dank verdient. In dat verband: Dave, ik zit in fUPC gebied, maar wel 'aan de rand', in Haarlem-Noord. Blijkbaar was de storing in fZiggo gebied ook daar naartoe gesijpeld...:-)

frankholland

Level 4
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

gisteravond bij het EK Voetbal geen problemen gehad

Willempie43

Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

gisteravond gelukkig ook geen problemen meer ondervonden en hopelijk blijft dit nu zo.

ieskorp

Level 4
  • 71Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Opnames van gisteren en vandaag zijn goed.

frankholland

Level 4
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Heb t EK VOETBAL als serie opgenomen. De 2de helft van Kroatie-Tjechie is ivm persconferentie corona verplaatst van NPO1 naar NPO2 en NIET opgenomen.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @Remmert, @frankholland, @Willempie43 & @ieskorp! Dank voor jullie bevestiging via deze weg en fijn dat het probleem inderdaad is opgelost 🙂

 

@frankholland, het probleem dat jij ervaart staat los van wat hier in dit topic besproken is en is daarnaast bekend bij ons. Zie ook deze reactie van mijn collega Mark. Voor de tweede helft van de wedstrijd had je ook een (serie)opname op NPO2 moeten plannen ben ik bang.

Uitgelicht topic