The Fons

Level 10
  • 391Posts
  • 15Oplossingen
  • 359Likes

Next hapert tijdens kijken opnames.

Tijdens het kijken van opnames hapert de Next de laatste dagen. Ook geeft hij soms de melding dat de WiFi te druk zou zijn. Next is bekabeld aangesloten dus beetje vreemd. Als ik tijdens een opname vooruit of terug spoel duurt het lang voordat het beeld weer verder gaat en blijft het huidige beeld lang staan. Ook verschijnt tijdens het kijken vaak "momentje" in beeld. Erg storend allemaal en niet erg lekker kijken. Vraag me af of meer mensen er last van hebben. De voor de hand liggende oplossingen heb ik al geprobeerd zoals opnieuw opstarten en kabels vervangen.

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi all,

Het probleem met opnames en replay tv, en het haperen daarvan is inmiddels volledig opgelost. Willen jullie laten weten of dat bij jullie ook het geval is 🙂 ?

Bekijk in context

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@BenMW Nee, je hebt nu van ons een opdruksplitter IEC verbinding en een groen/rode coax kabel ontvangen. Van mij ontvang je een meterkastsplitter 3x schroef f-female (dit is degene die je nu hebt) en een rood/rood coax kabel die op deze splitter past. Hiermee moet het goed gaan. Dan heb je ook alle splitters in huis die wij in de aanbieding hebben dus als deze niet past dan moeten we zelf de constructie gaan aanpakken met de ontvangen materialen. Ik hoop dat deze informatie voldoende is, geef het anders gerust aan. 

Bekijk in context

BenMW

Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Heb de connector inmiddels ontvangen en op de nieuwe splitter geschroefd die ik al een tijdje had gemonteerd. En gelukkig zijn mijn klachten weg. Weer een normaal strak beeld. De tv staat nu ook op een andere plek zodat ik met de 5 meter coax kabel rechtstreeks op de splitter kan, meer rechtstreeks kan niet.

Bekijk in context

156 Reacties 156
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @The Fons

Goed dat je hier een topic over start, want dit klinkt niet goed. Ik herken het persoonlijk ook niet (zelfde situatie. Next is bekabeld aangesloten en ik kijk erg veel opnames), dus we moeten even onderzoeken waar het bij jou precies mis gaat. 

 

Wanneer begon je dit probleem te merken? En voor de zekerheid; heb je de mediabox ook al een fabrieksreset gegeven? 

ieskorp

Level 4
  • 71Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

hetzelfde probleen hier, ook ethernet aansluiting, hapering in geluid en /of beeld bij opnames sinds gisteren

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Kun je dan de vragen beantwoorden die Lycke heeft gesteld?

Hoe heb je hem precies aangesloten?

1 specifieke opname of meerdere ?

Internet gaat wel goed?

Wat zegt je diagnostiek ?

ieskorp

Level 4
  • 71Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Diag, is highest level, zolasl ik hierboven al zei, via ethernet aangesloten. 600 MB internet. alle opnames micro haperen sinds gisteren, ik weet niet wanneer de versie 4.32 is uitgerold bij mij. ik heb het idee dat de oorzaak daar zit. al van elec afgehaald, hetzelfde probleem. fabrieksinstelling gedaan, nog steeds zelfde probleem.

 

ieskorp

Level 4
  • 71Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

ook bij snel vooruit spoelen is een verandering zichtbaar, normaal gesproken zie je dan het beeld versneld voorbij gaan, nu blijft het beeld stil staan.

danilex

Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 34Likes

Hier ook, zelfs even op pauze drukken veroorzaakt het al. Ook hoge snelheid bekabeld. Kon er nog wel bij met alle ellende door de aanhoudende ellende met de epg. Wanprestatie.

AGVerheij

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde sinds een dag of wat.

Ik merk het vooral bij opgenomen BBC programma's, een opname van Net5 speelde wél af zonder stotteren.

MediaBox Next, bedraad aangesloten, software versie 4.32 en de diagnostics zijn in orde.

Willempie43

Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

helaas bij mij sinds gisteren hetzelfde probleem als door the Fons aangegeven. Het probleem doet zich hoofdzakelijk in de avond voor bij het kijken naar de voetbalwedstrijden. Box is via WiFi aangesloten en diagnostiek geeft aan dat de signaal kwaliteit goed is.

Pletzers

Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Wij hebben hetzelfde probleem. Hij komt telkens met momentje. Ook het vooruit spoelen werkt niet goed. Bij terug kijken dan. 1 pijltje sneller doet hij goed, maar wil je sneller, dan hapert hij en de teller telt terug.

Heel vervelend.

Sinds vanmorgen zegt hij, dat het te druk is op de lijn en zegt om een ethernet kabel aan te sluiten. Dit kan toch niet Ziggo

Pletzers

Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Bij mij hetzelfde.

Het terugspoel probleem is vooral bij terugkijken en dan versneld doorspoelen.

Hij komt ook telkens met momentje en dan hapert hij.

 

Pletzers

Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Probleem is zowel bij wifi als met ethernet aansluiting.

Kan iemand trouwens chatten met Ziggo

Pletzers

Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Een fabrieksreset is allemaal onzin. Daar ligt het niet aan.

Ziggo zegt toch, dat het te druk op de lijn is en adviseert om een ethernet kabel aan te sluiten. Het is iedere keer wat. 

Willempie43

Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

nu haperend of stilstaand beeld en is het geluid uitgevallen. Waardeloze toestand!!!!

Remmert

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb precies hetzelfde probleem, ook sinds de laatste update. Via ethernet aangesloten (600 Mb snelheid), diagnostiek is heel tevreden. Alle tips & trucs geprobeerd, niets helpt. In replay bekijken gaat prima, dus met snelheid en verbinding heeft het niet te maken. Het gaat puur om opnames. Daarbij worden de meeste opnames getroffen, niet alleen voetbal. Kortom, het lijkt een bug in de nieuwe update. Maar ja, daar zijn het ook updates voor, nietwaar...

Pletzers

Level 5
  • 67Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Als er een bug inzit, dan moeten ze hem er ook maar weer uithalen. Zo is het ook niet prettig kijken. Telkens momentje. Hapering bij vooruitspoelen bij replay of opnames en onthoudt niet waar hij gebleven is als je iets afkijkt wat opgenomen is en je stopt, dan begint hij de volgende keer helemaal vooraan en niet waar je gebleven bent. Dus je moet altijd al beginnen met weer vooruitspoelen tot waar je gebleven bent.

En de tekst het netwerk is te druk is ook belachelijk. We betalen genoeg. 

frankholland

Level 4
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hier ook last van bij opgenomen ek voetbal. 

frankholland

Level 4
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Nog een aanvulling. Kijk ik via een chromecast dan geen last van.

Remmert

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb ook nog een aanvulling. Beschreven ellende gebeurt ook bij afspelen in replay. Ook veel haperingen iin beeld en geluid. Op deze manier is tv kijken hopeloos en waardeloos. En dan krijgen we ook en wederom nog een fikse tariefverhoging voor onze kiezen. Gelukkig kan ik mijn adres nu ook kiezen voor glasvezel...

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Er was gister een storing in fZiggo gebied en daardoor kan het dus zijn dat de Next Hapert. Even van de stroom, modem herstart en dan na 15 minuten  de Next weer aan en zetten. Hopelijk dan probleem.

Uitgelicht topic