1
Vraag
2
Reacties
titomj

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Next gladde gezichten

Ik heb een probleem met de next op mijn lg 4k tv de gezichten zijn niet scherp ze zijn glad vind ik zeer irritant
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Wat Orphanmountain al voorstelde is even op de website van LG en typenummer kijken wat de laatste versie is voor de C8PLA is dat 01.10.55 en de deze was rechtstreeks erop te zetten. Dus kijk je versie even na en vergelijk dat met de informatie die je op je LG tv kan bekijken (maar neem aan dat de juiste versie er al op staat, aangezien je daar altijd een melding van krijgt.

Misschien kan je ook even de kleur instellingen van de tv nalopen, ik heb het standaard op beeldmodus bioscoop staan

Bekijk in context

25 Reacties 25
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Ik heb zelf ook een LG 4K en heb scherp beeld, neem aan dat je de Next hebt aangesloten met de HDMI kabel die er bij was geleverd
titomj
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ja met alle kabels die er bij zaten
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Heb je de instellingen in de Nextbox al aangepast qua beeld en geluid........standaard staat bijvoorbeeld Dolby (geluid) uit en bij beeld kan je ook hier en daar wat aanpassingen doen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
titomj

Volgens andere topic is er onlangs een update uitgebracht zie LG.com is deze niet automatisch te updaten dan zou je deze handmatig binnen moeten halen volgens mij met een usb stick. Meer kan ik je hierover niet vertellen misschien dat een andere community member een link heeft betreffende LG 4k update.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Orphanmountain wrote:
titomj

Volgens andere topic is er onlangs een update uitgebracht zie LG.com is deze niet automatisch te updaten dan zou je deze handmatig binnen moeten halen volgens mij met een usb stick. Meer kan ik je hierover niet vertellen misschien dat een andere community member een link heeft betreffende LG 4k update.


Het gaat wel om een LG 4k oled
titomj
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
RodneyFortuna wrote:
Heb je de instellingen in de Nextbox al aangepast qua beeld en geluid........standaard staat bijvoorbeeld Dolby (geluid) uit en bij beeld kan je ook hier en daar wat aanpassingen doen.

Ja dat heb ik allemaal al gedaan het is zo het beeld is mooi duidelijk enzo maar de gezichten zijn dof niet scherp terwijl de rest wel
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Wat Orphanmountain al voorstelde is even op de website van LG en typenummer kijken wat de laatste versie is voor de C8PLA is dat 01.10.55 en de deze was rechtstreeks erop te zetten. Dus kijk je versie even na en vergelijk dat met de informatie die je op je LG tv kan bekijken (maar neem aan dat de juiste versie er al op staat, aangezien je daar altijd een melding van krijgt.

Misschien kan je ook even de kleur instellingen van de tv nalopen, ik heb het standaard op beeldmodus bioscoop staan
Equazor

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het is niet het bekende LG oled C7 probleem wat met firmware te verhelpen is.
Ik heb op mijn Samsung UE55F7000 led TV exact dezelfde problemen.

Alles lijkt glad gestreken, vooral goed zichtbaar bij gezichten en huid.
Het lijkt er op dat er een te agressieve ruisonderdrukking of iets dergelijks toegepast wordt.

Op het tweakers forum zijn er ook veel mensen die dit ook ervaren zonder dat ze een OLED tv hebben.

Mocht je een LG C7 oled tv hebben dan verhelpt de laatste firmware wel vage/fleste kleuren, deze moet handmatig van de LG site gedownload worden.
titomj
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Weet je misschien hoe dit opgelost kan worden
jethea

Level 1
  • 871Posts
  • 6Oplossingen
  • 88Likes
Als het goed is moet het software versie 01.80.25 zijn voor de LG TV, die de kleuren van de HDMI porten verbeterd, deze haalt de TV niet zelf op.
Ik weet niet of het voor de C8 anders is, zou kunnen maar de UJ635 en de C 7 kregen Software versie 01.80.25 zijn op de website
Hier zijn de kleuren heel mooi, geen gladde overbelichte gezichten, wij zien alle baardhaartjes, rimpeltjes en kraaienpootjes...
titomj
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een lg 4k tv UH850V dus ik denk dat je het niet voor mijn tv bedoeld ik denk dat je het over oled tv hebt
jethea

Level 1
  • 871Posts
  • 6Oplossingen
  • 88Likes
titomj wrote:
Ik heb een lg 4k tv UH850V dus ik denk dat je het niet voor mijn tv bedoeld ik denk dat je het over oled tv hebt

Nee hoor, niet alleen voor een OLED tv, ik heb een UJ635V tv, veel verstand heb ik er ook niet van, maar je moet naar www.lg.com gaan en hierna naar beneden scrollen, naar service, als je daar op klikt kies je firmware update, nu moet je ergens je typenummer van je TV invullen en dan geeft hij aan welke update er is voor verbetering van de kleuren op de HDMI porten. Er zit ook een pdf bij voor de uitleg. Je moet een map een naam geven die in de pdf staat op een USB, hierna ga je de gekregen update downloaden en weer uitpakken op je USB stick en die stick zet je in de TV. Wel goed alles lezen.......Deze update is er voor dat je Ultra Deepcollor aan kunt zetten en dat je dan mooi beeld heb.
Zonder deze update kun je ultradeep color niet aanzetten, want anders krijg je flets en vaag beeld......
titomj
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de nieuwste update maar maakt niets uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
titomj Staat er ergens ruisonderdrukking aan in je instellingen en andere beeldverbeteraars?
Die zijn er vooral voor analoog beeld, maar digitaal beeld wordt er meestal niet beter van.
jethea

Level 1
  • 871Posts
  • 6Oplossingen
  • 88Likes
titomj Als je in je LG Beeldopties kijkt zie je Ruis onderdrukking staan , dat moet uit en de MPEG ruis onderdrukker moet ook op uit, Motion Eye Care kun je het beste aan zetten en true motion op vloeiend, zo heb ik het ook. Verder heb ik mijn HDMI op 3. Misschien helpt dat een beetje. Bij algemeen heb ik heb ik ultra Deep color aan en heb zo heel mooi beeld, maar als je nog steeds vaag en flets beeld hebt, kun je beter de Deep color functie uit zetten.
Verder heb ik de Next resolutie instelling staan op “van de TV” maar als dat nog niet goed is, helpt het misschien om 1080 te gebruiken. Ik hoop dat het zo een Beetje lukt voor jou.
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
titomj wrote:
Ik heb een probleem met de next op mijn lg 4k tv de gezichten zijn niet scherp ze zijn glad vind ik zeer irritant


Klopt ik ervaar precies hetzelfde als ik het beeld van de Next vergelijk met die van de TV zelf op mijn Samsung Qled 2018. Ik hoop dat Ziggo deze 'negatieve' beeld instelling in de toekomst weer uit gaat zetten op de Next.

Voorbeeldje: links is de Next en rechts TV



Let niet op de overdaad aan kleur want dat komt door de camera..
titomj
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
jethea wrote:
titomj Als je in je LG Beeldopties kijkt zie je Ruis onderdrukking staan , dat moet uit en de MPEG ruis onderdrukker moet ook op uit, Motion Eye Care kun je het beste aan zetten en true motion op vloeiend, zo heb ik het ook. Verder heb ik mijn HDMI op 3. Misschien helpt dat een beetje. Bij algemeen heb ik heb ik ultra Deep color aan en heb zo heel mooi beeld, maar als je nog steeds vaag en flets beeld hebt, kun je beter de Deep color functie uit zetten.
Verder heb ik de Next resolutie instelling staan op “van de TV” maar als dat nog niet goed is, helpt het misschien om 1080 te gebruiken. Ik hoop dat het zo een Beetje lukt voor jou.

De instellingen die je doorgaf helpen een klein beetje en de hdmi op 3 doen helpt niet
titomj
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
EJSmit wrote:

titomj wrote:
Ik heb een probleem met de next op mijn lg 4k tv de gezichten zijn niet scherp ze zijn glad vind ik zeer irritant
Klopt ik ervaar precies hetzelfde als ik het beeld van de Next vergelijk met die van de TV zelf op mijn Samsung Qled 2018. Ik hoop dat Ziggo deze 'negatieve' beeld instelling in de toekomst weer uit gaat zetten op de Next.

Voorbeeldje: links is de Next en rechts TV



Let niet op de overdaad aan kleur want dat komt door de camera..

Ja dat hoop ik ook want ik heb het zelfde probleem als jij
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes
titomj wrote:
Ja dat hoop ik ook want ik heb het zelfde probleem als jij


Geloof mij, dit heeft iedereen want het is een beeld aanpassing die de Next maakt. Alleen ziet niet iedereen het, of ze ervaren het niet als hinderlijk.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic