Vraag
Reacties
Oplossing
kzin
Level 3

Next gaat bij opstarten terug naar standby

Mijn next heeft een eigenaardig probleem. Als ik hem aanzet vanuit standby gaat de led voorop via blauw naar wit, hij knippert even en gaat vervolgens weer terug naar blauw. Hij gaat weer terug naar standby. De TV geeft ook "geen signaal" (HDMI). Ik kan hem daarna wel aanzetten met de rode knop, maar dan gaat de TV weer uit.

Het probleem bestond eerst niet. Pas nadat ik van TV Complete naar TV Max ben gegaan is het opgetreden. (Dit werkte trouwens niet direkt, Er moesten eerst refresh entitlements verstuurd worden.)

Wat ik al heb geprobeerd:

• Standby vermogen naar Normaal ipv ECO
  • Standby vermogen naar Hoog (Dit lijkt te helpen)
  • Van de spanning af, Fabrieksinstellingen terugzetten
  • Andere HDMI kabel, zonder HDMI kabel
  • Op de TV (Samdung) HDMI-CEC uitzetten

Komt iemand dit bekend voor? De Next bij ons op het werk vertoont dit gedrag niet.
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Level 20
Het lijkt erop dat de HDMI/HDCP onderhandeling niet goed gaat. Kan je de verschillende beeldinstellingen proberen? 1080i/1080p/Van je tv?
Misschien de tv opnieuw koppelen ?
Heb je de box al eens even van de stroom gehaald?

Bekijk in context

4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Elke Media Box is anders op elk adres, het kan zijn dat ie signaal gevoelig is, als je een versterker er op hebt voor je vorige Media Box XL dan kan je een te hoog signaal hebben.

Is er voor dat de Media Box werd geïnstalleerd nog iets veranderd, aanpassing aan de AOP de aansluiting waar Ziggo binnen komt.
Heb je een nieuw modem gekregen, of wat voor modem gebruik je.

Kan je volgende doen:
Maak even foto van de aansluiting waar Ziggo het huis binnen komt?
Maar even een screenshot van de Up/Down Stream van je modem.

Dan kan een moderator en andere ervaren gebruikers zien waar het probleem ligt.
0 Kudos
Steefb
Level 20
Het lijkt erop dat de HDMI/HDCP onderhandeling niet goed gaat. Kan je de verschillende beeldinstellingen proberen? 1080i/1080p/Van je tv?
Misschien de tv opnieuw koppelen ?
Heb je de box al eens even van de stroom gehaald?
kzin
Level 3
Topicstarter
Het blijkt inderdaad de HDMI/HDCP onderhandeling te zijn geweest. Als ik alles vast zet op 1080p treedt het probleem niet op.
Anne H
Community Developer
Community Developer
Kijk, dit is een mooi snel opgelost. Dank iedereen en kzin veel kijkplezier gewenst 🙂
0 Kudos