1
Vraag
2
Reacties
Held101

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Next en Ziggo sport: Zwart beeld

Ik heb een Philips 8505/12 4 K tv en een mediator next. Altijd opvallend zenders een geweldige mooi beeld gehad nooit geen klachten over beeld ( kwaliteit) MAAR nu heb ik op 14 ( zoggo sport ) zwart beeld en geen foutmelding . Heb gebeld met klantenservice niet opgelost . Toen Via de ziggo app gechat met medewerkers,vanalles geprobeerd maar niets hielp toen hebben ze monteur ingestuurd maar deze beste man moest iedere X als hij dacht dat hij het had opgelost, ( en dat niet zo was ) collega’s bellen en na een uurtje zei hij “ tis opgelost administratieve fout , binnen 24 uur werkt alles weer op 14 . Ik zei dat ik er weinig vertrouwen in had , hij nog even verder met “ sleutelen” en toen kwam hij met verhaal “ het ligt aan U tv “ Ik zei dit is wel vreemd want deze zelfde tv heeft altijd prima beeld doorgegeven op 14 Ik kon prima ziggo sport kijken. Meneer vertrok

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Held101
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dezelfde kabel. Maar ook andere kabel geprobeerd .  Maar probleem is ontstaan toen ze 2/3 weken geleden onderhoud hebben gepleegd. Toen had ik s’nachts helemaal geen beeld , alle kanalen zwart ( was aangegeven dat er onderhoud was dus ik heb tv uitgezet en naar bed gegaan) de volgende morgen deed alles het behalve 14. Monteur heeft gezegd dat het aan de tv ligt ( die tv geeft vanaf oktober 2020 altijd prima alle zenders door JA ook 14) dus oplossing volgens monteur is de tv vervangen want ligt aan de tv. MAAR……. Wat denk je gister avond zit ik te zappen en waarrempel ziggo sport doet het weer. JA op diezelfde tv die ik maar s moest vervangen volgens de monteur.TV van Philips 4K die in oktober 2020 is gekocht. Duur advies vind je ook niet. Wat een klungel om zo’n advies te geven als je niet meer weet. Was aan kijken naar nieuwe tv 

Bekijk in context

8 Reacties 8
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Dit vraagt om een reactie van een moderator.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hallo @Held101 en welkom op de Community!

Enorm frustrerend dat je sindskort geen beeld meer hebt op Ziggo Sport 14. Uiteraard wil je tot elke zender toegang hebben. Erg jammer dus dat het monteursbezoek niet vruchtbaar is geweest!

Ik ben erin gedoken en heb de monteursbon bekeken. Uit zijn bon begrijp ik dat er het nodige - al dan niet met hulp van de 2e lijn - is uitgevoerd.

Via de coax kabel direct in de tv heb je wel beeld op kanaal 14. Op basis daarvan is de Next vervangen, zodat de Next kan worden uitgesloten. Dit bood echter geen soelaas. Hierop heeft de monteur verder het signaal gecontroleerd en in orde bevonden. Daarnaast geven andere zenders  vanuit deze zelfde frequentiereeks wel beeld. Ook is de Next op een andere tv getest. Uit de bon begrijp ik dat kanaal 14 het hier wel op deed. Was dit dezelfde coax kabel of werd er gebruik gemaakt van andere coax bekabeling? Dat is me nog niet helemaal duidelijk. 

Held101
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dezelfde kabel. Maar ook andere kabel geprobeerd .  Maar probleem is ontstaan toen ze 2/3 weken geleden onderhoud hebben gepleegd. Toen had ik s’nachts helemaal geen beeld , alle kanalen zwart ( was aangegeven dat er onderhoud was dus ik heb tv uitgezet en naar bed gegaan) de volgende morgen deed alles het behalve 14. Monteur heeft gezegd dat het aan de tv ligt ( die tv geeft vanaf oktober 2020 altijd prima alle zenders door JA ook 14) dus oplossing volgens monteur is de tv vervangen want ligt aan de tv. MAAR……. Wat denk je gister avond zit ik te zappen en waarrempel ziggo sport doet het weer. JA op diezelfde tv die ik maar s moest vervangen volgens de monteur.TV van Philips 4K die in oktober 2020 is gekocht. Duur advies vind je ook niet. Wat een klungel om zo’n advies te geven als je niet meer weet. Was aan kijken naar nieuwe tv 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Wat uiterst merkwaardig dat Ziggo Sport 14 spontaan weer terug is. Natuurlijk zijn we daar blij toe, maar wat de precieze oorzaak is, is nu ontzettend lastig te zeggen. Dat een andere tv wordt aangeraden, vind ik inderdaad nogal voorbarig. Gelukkig heb je je hand op de knip gehouden. Wil je het in de gaten houden en bij nieuwe problemen in de lucht komen? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Held101 was de andere televisie  toevallig  geen 4K TV? Dat zou de vraag van @Vincent moeten zijn, de kabels doen er iets minder toe.

 

Het gedoe ligt puur voor een groot deel bij Ziggo veel ellende zal worden opgelost als de Next Ziggo Sport UHD via kanaal 400 binnen krijgt, en niet zoals het nu gaat waarbij de Next moet kiezen tussen HD en UHD voor kanaal 14.

 

Recent zijn er meer problemen met zwart beeld op dit kanaal voorbij gekomen dus heel verbazend is dit niet.

 

 

Held101
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ja klopt. Ik heb dit ook aangegeven maar ze doen net of ik de enige ben ( was)

Held101
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nadere tv is geen 4 k tv

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Held101  schreef:

Nadere tv is geen 4 k tv


In het andere topic speelde dit ook bij een klant die via kanaal 400 keek, dat was ook vreemd, een niet 4K TV aangesloten op de Next krijgt niet het UHD signaal binnen, dus is het logisch dat het dan wel goed gaat.

 

Wat er gebeurt is geen idee, zelf vermoed ik dat het verband houd met recente herindelingen van de TV kanalen, het heeft nagenoeg zeker te maken gehad met werkzaamheden binnen het Ziggo TV platform.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic