NPO lanceert op 1 december de nieuwe NPO app
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Onze next box en Samsung Tv springen regelmatig spontaan aan. Dit gebeurt random over de dag en de ene week vaker dan de andere. Iemand die het probleem herkent en een oplossing weet?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey @Michiel78! Ik herken dit probleem zeker! Zelf heb ik door exact hetzelfde probleem (met dezelfde apparatuur) al een aantal keer van schrik rechtop in bed gezeten omdat in de nacht de tv ineens aanstond. 😛
Wat mij opviel is dat op het moment dat ik de Next 's avonds in stand-by zet, de tv uitblijft. Druk ik enkel de televisie uit en staat de Next nog aan, ging de televisie vaak na een tijdje ook weer aan.
Op de Next heb ik toen eerst 'Één knop voor aan- en uitzetten' uitgeschakeld. Dit volgens onderstaande stappen:
Helaas kwam het alsnog voor dus ik ben weer gaan zoeken. Eerst werd hier, net als in het gedeelde topic welke @RoWi. noemt, de kat aangewezen als schuldige. Deze bleek echter al snel onschuldig te zijn toen ik via via de volgende tip kreeg:
In het menu van de Samsung tv kan je via Instellingen -> Algemeen -> Beheer externe apparaten -> Anynet+ (HDMI-CEC) uitschakelen. Dit heb ik gedaan en sindsdien is de nachtrust teruggekeerd en lijkt het probleem voor mij opgelost. Dat zijn dus de tips die ik je kan geven, hopelijk is het probleem dan bij jou ook opgelost!
Geen oplossing maar je bent wel de tweede in korte tijd die hier een topic over begint.
https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Televisie-schakelt-automatisch-in/m-p/886011#M81205
Is het Mijn Ziggo account met iemand gedeeld 1 optie is namelijk via de Ziggo Go app, een andere mogelijkheid is de Smart things app van Samsung, of andere smart home apparatuur.
Hey @Michiel78! Ik herken dit probleem zeker! Zelf heb ik door exact hetzelfde probleem (met dezelfde apparatuur) al een aantal keer van schrik rechtop in bed gezeten omdat in de nacht de tv ineens aanstond. 😛
Wat mij opviel is dat op het moment dat ik de Next 's avonds in stand-by zet, de tv uitblijft. Druk ik enkel de televisie uit en staat de Next nog aan, ging de televisie vaak na een tijdje ook weer aan.
Op de Next heb ik toen eerst 'Één knop voor aan- en uitzetten' uitgeschakeld. Dit volgens onderstaande stappen:
Helaas kwam het alsnog voor dus ik ben weer gaan zoeken. Eerst werd hier, net als in het gedeelde topic welke @RoWi. noemt, de kat aangewezen als schuldige. Deze bleek echter al snel onschuldig te zijn toen ik via via de volgende tip kreeg:
In het menu van de Samsung tv kan je via Instellingen -> Algemeen -> Beheer externe apparaten -> Anynet+ (HDMI-CEC) uitschakelen. Dit heb ik gedaan en sindsdien is de nachtrust teruggekeerd en lijkt het probleem voor mij opgelost. Dat zijn dus de tips die ik je kan geven, hopelijk is het probleem dan bij jou ook opgelost!
Hoi Monica,
na het uitzetten van de HDMI-CEC op de Samsung TV is de tv niet meer spontaan aangesprongen. Dank voor de oplossing en de snelle reactie!
groeten,
Michiel
Dank voor de snelle reactie en meedenken RoWi. Groeten, Michiel
En workaround is prima, maar is het niet gewoon een bug in de software? Als ik eerste de tv uitzet en een tijdje later de settopbox, lijkt het erop dat er een CEC signaal naar de tv gestuurd wordt waardoor de tv weer aan gaat. Ik vermoed dat jullie nachtrust verstoord werden doordat de stb na een bepaalde periode alsnog in slaapstand ging en dus een CEC signaal naar de tv verstuurd waardoor deze aan gaat.
Uiteraard kan het ook een tv probleem zijn, maar ik verwacht niet dat we toevallig allemaal dezelfde tv hebben?
Ik heb ook dit probleem! Sinds kort de next mini aangesloten en nu springt de boel elke keer aan. Maar de optie anynet+HDMI CEC uitzetten resulteert in geen gebruik meer kunnen maken van mijn surround systeem! Alleen nog geluid via de tv. Iemand enig idee hoe ik dit dan op los?
@Michair hoe is alles aangesloten? Het gaat in ieder geval dus om een Samsung TV omdat Anynet wordt genoemd.
Het genoemde probleem wat betreft het geluid herken ik hier moet om die reden ook Anynet aan staan.
Zelf denk ik dat de Mini eerst uit moet daarna de TV iets anders zou ik niet weten ik weet wel hoe zaken horen te werken, maar helaas gaat dat in de praktijk niet altijd op. Verder zou ik zelf de 1 knop optie niet gebruiken, wat hier ook is aangegeven in het gemarkeerde antwoord.
Wat nu dit gedrag veroorzaakt geen idee ik ken de Next en de Mini niet.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.