meerlol wrote:
ja dat heb ik ook meerdere malen geprobeerd. Ik wil overigens geen IR gebruiken, gewoon RF naar de Next en die moet HDMI-CEC naar de receiver sturen. De receiver staat achter een deurtje namelijk. Het zal toch niet zo zijn dat de AB alleen maar IR probeert? Dat zal ik vanavond even testen met het deurtje open (volgens mij heb ik het al een keer geprobeerd maar kan geen kwaad om nogmaals te doen).
Denk dat daar het probleem zit de afstandsbediening verstuurd ir naar de receiver.
Als je de hdmi kabel van de denon op de arc van je tv hebt aangesloten en je de volume omhoog zet van je tv met de originele afstandsbediening van je tv dan zou de volume van de denon moeten reageren.
Zo niet dan is de hdmi cec link niet verbonden. Wat jij wilt is volume van de denon via rf. Dat is niet mogelijk alleen als je de denon via hdmi arc verbonden hebt en in de tv de hdmi cec en arc aan hebt staan en dan vervolgens in de tv geluid via
audiosysteem.
Dan werkt het wel dan stuurt de afstandsbediening een ir signaal naar de tv van volume omhoog en de tv staat dan op audiosysteem ingesteld en stuurt het singaal via de hdmi naar de denon om te zeggen volume omhoog.
Dit kun je controleren als je ook de originele afstandsbeding van je tv volume omhoog kiest en je ziet de denon dan reageren dan weet je dat de link via hdmi goed werkt.
Vervolgens moet je in de next dan kiezen voor geluid van de tv. Zo weet de next dat je geluid geregeld word via de tv. Aangezien je tv gewoon de ir signalen kan ontvangen en de denon niet omdat die achter een deurtje staat.
Ps. een fabrieksreset voor de denon is niet nodig. Wat ik je wel aan raad is dat je een backup maakt van je instellingen van je denon dit is mogelijk via usb.
Zeer handig mocht er een keer wat mis gaan qua instellingen of update van de receiver. Ik heb er een screenshot bij gedaan.