Vraag
Reacties
meerlol
Level 1

Next en Denon X1400H volume regelen

Hoi allen,

ik heb sinds kort ook een Next. Awesome apparaat tot nu toe, echter wil 1 ding me niet lukken en wellicht kan 1 van jullie me helpen. Ik heb de Next verbonden met mijn Denon X1400H receiver en de HDMI out van de receiver met de TV. Dus ik wil het volume regelen via de receiver. De instellingen van de next zeggen dat de koppeling met de receiver gelukt is, echter gebeurt er helemaal niks als ik de volume knoppen gebruik. De receiver is ingesteld zodat HDMI-CEC geaccepteerd wordt. En de Next is ingesteld dat het volume via de receiver geregeld moet worden. Wat doe ik verkeerd?
0 Kudos
26 Reacties 26
Meldingen
Aan Uit
MaxH
Level 17
Nee, dat hoeft in 99% van de aansluitingen ook niet. Maar het is niet alleen CEC, ook IR en RF. https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/mediabox-next-koppel-al-je-apparatuur-41861
0 Kudos
meerlol
Level 1
Topicstarter
Het bedienen van externe apparatuur zoals je televisie of geluidinstallatie gaat wel via infrarood, of indirect via de HDMI-kabel vanuit de mediabox. Dit werkt via HDMI-CEC.

Bedankt voor de link. Ik denk dat Ziggo duidelijk moet gaan verschaffen of mijn use-case ondersteunt wordt of dat er gewoon iets fout gaat.
0 Kudos
meerlol
Level 1
Topicstarter
Update: via IR heb ik het wel werkend gekregen. Ik hoop dat er nog duidelijkheid komt of het via CEC ook zou moeten kunnen werken. Dan maar even tijdelijk het kastje open van de receiver, of een IR-repeater ervoor. Bedankt voor jullie hulp!
heuvela
Level 6
meerlol heeft niks met je vraag te maken maar misschien wil je toch antwoord geven aub : ik wil ook de denon avr 1400 gaan kopen nu zie ik dat hij geen uitgebreide upscaling heeft (heeft mijn 65 inch samsung tv zelf al ) heb ik dat nodig denk je of niet ? model 2400 heeft dat wel , hoor graag van je bvd
0 Kudos
meerlol
Level 1
Topicstarter
heuvela Ik heb zelf helaas nog geen 4K, maar als je TV zelf al upscalet dan zie ik niet waarom je een receiver nodig hebt die dat ook nog eens gaat doen.
0 Kudos
heuvela
Level 6
meerlol hartelijk dank voor je snelle reactie , ben je tevreden over deze Denon 1400 kost nu 279 vind ik persoonlijk niet zo duur , heb zelf een Onkyo van minimaal 12 jaar oud en dus geen 4K hdmi uitgang
0 Kudos
meerlol
Level 1
Topicstarter
Ik had ook een Onkyo, nu deze Denon en ik ben er heel erg tevreden over. Toen ik hem kocht was hij nog iets minder dan 400 euro maar het geld dubbel en dwars waard.
0 Kudos