HBO Max app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Onze Next box wordt na een herstart ca 3-4 uur traag en geeft dan in de Diagnostiek dan ook traag internet aan.
dit kunnen we dan terug zien in de TV-gids, een enorme delay in de gids en via de gids naar kanaal 14 geeft het dan een 4K check aan.
De Next box en de Connectbox zijn vernieuwd door Ziggo, mede ook een kastje bij de ingang aan de muur.
De Connectbox staat in Bridge mode, daaraan is gekoppeld een Linksys MX5300, alle aansluitingen zijn bedraad.
Het internet en WiFi is goed 303 om 31. Inmiddels is de Linksys ook helemaal gereset dit alles heeft het probleem nog niet opgelost.
nu heb ik gehoord dat het kastje aan de muur ook ge-aard moet zijn? Ik hoor het graag.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Linksys hadden wij ook benaderd en zegt dat we de iPv6 van automatisch naar Pass-trough moesten omzetten, sindsdien draait het al bijna 2 dagen goed.
Update,
inmiddels zijn we 2 weken verder en het gaat goed, bij deze zeg het is opgelost, heeft inmiddels wel bijna een jaar geduurd, misschien krijg ter compensatie wel een kleinigheidje.
Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Ben nog bezig om de up en downstream hier te plaatsen, voorlopig kom ik niet in mijn connectbox.
Twee monteurs hebben deze week alles door gemeten en zeggen dat de verbinding goed is.
Monteurs kunnen zeggen dat alles goed is maar als er iets niet werkt naar behoren, en je verbinding zakt in dan zal er in het modem of AOP iets niet goed zitten, dan meld ik het bij een Ziggo Medewerker en die gaat kijken en alles uitlezen. Ben een klant die een klant helpt op dit community
Super Dave, bedankt. De Connectbox is nieuw en kan hierdoor nog niet goed worden uitgelezen.
Ik leg het voor bij een medewerker en die kan topic oppakken en verdere stappen regelen. Je ziet de Ziggo medewerker vanzelf topic in komen, ze hebben Logo voor hun naam staan.
Dank je Dave, dan wachten we even af. Kan nog niet in de Connectbox komen omdat de server niet reageert?
Inlog via je modem is http://192.168.178.1 wachtwoord of pincode en probeer eens andere browser
@Japie33 gebruik je dit IP adres om in je modem te komen? klik hier -> http://192.168.100.1/
@Bert schreef:
@Japie33 gebruik je dit IP adres om in je modem te komen? klik hier -> http://192.168.100.1/
Bij mij werken ze beiden de linken voor modem
Op de iPad laadde de pagina niet. Op de laptop wel.
Hieronder downstream:
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 610000000 | 6 | 38 | 256qam | 2 |
2 | 602000000 | 6 | 37 | 256qam | 1 |
3 | 618000000 | 6 | 37 | 256qam | 3 |
4 | 626000000 | 6 | 37 | 256qam | 4 |
5 | 634000000 | 6 | 37 | 256qam | 5 |
6 | 642000000 | 6 | 37 | 256qam | 6 |
7 | 650000000 | 6 | 37 | 256qam | 7 |
8 | 658000000 | 7 | 37 | 256qam | 8 |
9 | 666000000 | 7 | 37 | 256qam | 9 |
10 | 674000000 | 7 | 37 | 256qam | 10 |
11 | 682000000 | 7 | 37 | 256qam | 11 |
12 | 690000000 | 7 | 37 | 256qam | 12 |
13 | 698000000 | 7 | 37 | 256qam | 13 |
14 | 706000000 | 7 | 37 | 256qam | 14 |
15 | 714000000 | 7 | 37 | 256qam | 15 |
16 | 722000000 | 7 | 37 | 256qam | 16 |
17 | 730000000 | 7 | 37 | 256qam | 17 |
18 | 738000000 | 7 | 37 | 256qam | 18 |
19 | 746000000 | 7 | 37 | 256qam | 19 |
20 | 754000000 | 7 | 37 | 256qam | 20 |
21 | 762000000 | 7 | 37 | 256qam | 21 |
22 | 770000000 | 6 | 37 | 256qam | 22 |
23 | 778000000 | 6 | 37 | 256qam | 23 |
24 | 786000000 | 6 | 37 | 256qam | 24 |
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 | Goed (Locked) | 38.605 | 2368672433 | 14 |
2 | Goed (Locked) | 37.356 | 2367611771 | 5 |
3 | Goed (Locked) | 37.636 | 2367613962 | 10 |
4 | Goed (Locked) | 37.356 | 2367613136 | 9 |
5 | Goed (Locked) | 37.636 | 2367612272 | 8 |
6 | Goed (Locked) | 37.636 | 2367613081 | 14 |
7 | Goed (Locked) | 37.636 | 2367612887 | 11 |
8 | Goed (Locked) | 37.636 | 2367611672 | 9 |
9 | Goed (Locked) | 37.636 | 2367613216 | 9 |
10 | Goed (Locked) | 37.636 | 2367612297 | 10 |
11 | Goed (Locked) | 37.636 | 2367613164 | 15 |
12 | Goed (Locked) | 37.356 | 2367611885 | 13 |
13 | Goed (Locked) | 37.636 | 2367613006 | 11 |
14 | Goed (Locked) | 37.636 | 2367613176 | 12 |
15 | Goed (Locked) | 37.636 | 2367609894 | 12 |
16 | Goed (Locked) | 37.356 | 2367612803 | 17 |
17 | Goed (Locked) | 37.636 | 2367610873 | 13 |
18 | Goed (Locked) | 37.636 | 2367612442 | 14 |
19 | Goed (Locked) | 37.636 | 2367608839 | 12 |
20 | Goed (Locked) | 37.636 | 2367612760 | 12 |
21 | Goed (Locked) | 37.636 | 2367612545 | 16 |
22 | Goed (Locked) | 37.636 | 2367612698 | 10 |
23 | Goed (Locked) | 37.356 | 2367606739 | 16 |
24 | Goed (Locked) | 37.636 | 2367607224 | 11 |
Hieronder Upstream:
1 | 44500000 | 44 | 5.120 | 64qam | 3 |
2 | 36000000 | 44 | 5.120 | 64qam | 4 |
3 | 52000000 | 44 | 5.120 | 64qam | 2 |
4 | 58800000 | 46 | 5.120 | 64qam | 1 |
1 | 2.0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 2 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 4 | 0 |
Goedemiddag @Japie23 en een warm welkom op de Community,
Wat ontzettend vervelend dat je Ziggo Mediabox Next na verloop van tijd traag werkt! Het is goed dat je hiervoor een topic aan hebt gemaakt. Zo te zien hebben experts @Bert en @Dave! al een en ander met je nagelopen. Ik heb zelf ook even een blik geworpen op de verbinding en het modem (voor de internetverbinding) heeft zo te zien een goede connectie met ons netwerk. We kunnen alleen niet ziet wat er achter het modem eventueel kan zorgen voor mogelijke performance problemen. Ik begrijp uit je bericht dat je een Linksys MX5300 router hebt aangesloten achter het SmartWifi (Connectbox ) modem.
Kun je om mogelijke oorzaken in de binnenhuisinstallatie uit te sluiten de Mediabox Next eens rechtstreeks d.m.v. een netwerkkabel (CAT 5e of hoger) aansluiten op een van de LAN aansluitingen van het SmartWifi (Connectbox) modem? Herstart dan wel even het modem en de Next na het wijzigen v.d. aansluitwijze. Test daarna eens opnieuw of Replay TV en interactieve diensten nu goed werken en voer via het menu eens opnieuw een netwerkdiagnose uit. Daarnaast ben ik heel benieuwd of de Next alleen traag is bij het gebruik van interactieve diensten (Replay, Apps, On Demand) of ook wanneer je live tv (wat via de Coaxkabel gaat) kijkt.
Kun je om mogelijke oorzaken in de binnenhuisinstallatie uit te sluiten de Mediabox Next eens rechtstreeks d.m.v. een netwerkkabel (CAT 5e of hoger) aansluiten op een van de LAN aansluitingen van het SmartWifi (Connectbox) modem? Herstart dan wel even het modem en de Next na het wijzigen v.d. aansluitwijze.
Dit hebben wij geprobeerd, in verband met de bridge modus betekent dit dat het internet in het rest van het huis het niet doet. De Mediabox Next geeft wel aan hoge snelheid. Maar dit geeft het altijd na een herstart of wisseling van connectie. Het is na 3 a 4 uur dat het probleem zich voor doet dat de internetsnelheid op alleen de Mediabox Next traag word. De internetsnelheid, wifi en bekabeld blijft overal, op dus de Mediabox Next na, goed.
Daarnaast ben ik heel benieuwd of de Next alleen traag is bij het gebruik van interactieve diensten (Replay, Apps, On Demand) of ook wanneer je live tv (wat via de Coaxkabel gaat) kijkt.
Ook Live TV wat via de Coaxkabel gaat is goed en stabiel. Zodra wij via de TV gids naar zender 14, Ziggo Sport gaan, word er gevraagd naar een 4k-speed-check, waar hij aangeeft dat de internetsnelheid niet voldoende is. Naast dit probleem reageert de TV-gids ook ontzettend traag. Dit gebeurd allemaal 3 a 4 uur na herstart.
@Japie33 Dankjewel voor de terugkoppeling! Heb je de mogelijkheid om eens een andere netwerkkabel aan te sluiten tussen de Next en jouw router? Aangezien alle internetverbindingen in huis, m.u.v. de Next, verder goed werken vermoed ik zelf dat er de connectie tussen de Next en het modem iets misgaat. Als je geen andere netwerkkabel hebt liggen kan er kosteloos een toesturen van 5 of 15 meter.
Hoi Paul, dat hadden ook al geprobeerd, nog wel met de oude connectbox, ik zal het nog een keer proberen, de monteur heeft alles wel door gemeten tot aan de Next box, en dat was goed. Ook de Linksys hebben we gisteren helemaal gereset en opnieuw opgebouwd om alles uit te sluiten. De rest is alles vervangen en nieuw.
@Japie33 Het zou mooi zijn als je eerder genoemde toch eens wilt testen om e.e.a. uit te sluiten. Als je geen nieuwe netwerkkabel voor handen hebt kan ik die kosteloos toesturen.
We zoeken even een rustig moment uit en gaan het proberen, op dit moment draait het nog steed’s volop..
Het laat nog even op zich wachten, mijn dochter heeft deze week online les, kan dus even niet zonder internet omdat het in Bridge mode staat of we zouden dat er tijdelijk af moeten halen.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...