1
Vraag
2
Reacties
Japie33

Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Next box wordt na verloop traag

Onze Next box wordt na een herstart ca 3-4 uur traag en geeft dan in de Diagnostiek dan ook traag internet aan.

dit kunnen we dan terug zien in de TV-gids, een enorme delay in de gids en via de gids naar kanaal 14 geeft het dan een 4K check aan.

De Next box en de Connectbox zijn vernieuwd door Ziggo, mede ook een kastje bij de ingang aan de muur.

De Connectbox staat in Bridge mode, daaraan is gekoppeld een Linksys MX5300, alle aansluitingen zijn bedraad.

Het internet en WiFi is goed 303 om 31. Inmiddels is de Linksys ook helemaal gereset dit alles heeft het probleem nog niet opgelost.

nu heb ik gehoord dat het kastje aan de muur ook ge-aard moet zijn? Ik hoor het graag.

29 Reacties 29
Japie33
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Nog even een toevoeging, bij de installatie hulp thuisnetwerk, geeft aan Kabel is aanbevolen, als ik hier op druk dan krijg ik fout code cs9993, is al zolang dat ik mij kan herinneren deze melding, dus ook toen alles goed werkte.

Japie33
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Linksys hadden wij ook benaderd en zegt dat we de iPv6 van automatisch naar Pass-trough moesten omzetten, sindsdien draait het al bijna 2 dagen goed.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Wat goed om te horen dat het hiermee opgelost is! Bedankt voor je terugkoppeling @Japie33

Japie33
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Bij het opvragen van de TV guide duurt het veel te lang voordat de informatie er staat, ook het switchen naar andere zenders heeft hij het moeilijk mee en kan het ook niet bijhouden, nu heb ik wel gelezen dat er een update komt van de Nextbox, kan iemand mij vertellen als dit ook voor de tv gids is?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Japie33 Dat de gids traag wordt is geen normaal verschijnsel van de Next, ik lees dit niet op het forum als klacht en ben dit in bijna 4 jaar Next nog niet hier tegen gekomen.

De gids gaat via internet en je zult het daarin moeten zoeken. 

Japie33
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Heb vandaag de update gekregen van de Nextbox 4.38, zal morgen alles eens resetten en kijken hoe het dan gaat.

Het internet draait prima en haal de beloofde cijfers.

Japie33
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Update, de nieuwe update van de Nextbox 4.38 heeft het waarschijnlijk toch goed gedaan.

We hadden problemen met met bijvoorbeeld kanaal 14 dat het de bekende 4K check gaf en dat ons internet te traag was, wat niet zo is, na een herstart gaat het weer goed maar na een paar enkele uren gaat het weer mis. Nu hebben wij Linksys service (MX5300) ingeschakeld en die adviseerde om de iPv6 uit te schakelen, nu hadden we dus geen problemen meer met de 4K check snelheid, nadeel was dat de Tv-gids zeer traag was, gisteravond de Linksys weer op iPv6 gezet en tot nu toe gaat dit goed, als dit zo blijft is dit probleem opgelost, duimen maar.

Japie33
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Update,

inmiddels zijn we 2 weken verder en het gaat goed, bij deze zeg het is opgelost, heeft inmiddels wel bijna een jaar geduurd, misschien krijg ter compensatie wel een kleinigheidje.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Wat fijn dat het nu opgelost is @Japie33! Bedankt voor je update. Ik heb een gratis film voor je klaar gezet, je mag zelf kiezen welke het wordt dus kijk maar eens rustig in het On Demand aanbod 🙂 Alvast veel kijkplezier!

Japie33
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Bedankt hiervoor.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic