1
Vraag
2
Reacties
Japie33

Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Next box wordt na verloop traag

Onze Next box wordt na een herstart ca 3-4 uur traag en geeft dan in de Diagnostiek dan ook traag internet aan.

dit kunnen we dan terug zien in de TV-gids, een enorme delay in de gids en via de gids naar kanaal 14 geeft het dan een 4K check aan.

De Next box en de Connectbox zijn vernieuwd door Ziggo, mede ook een kastje bij de ingang aan de muur.

De Connectbox staat in Bridge mode, daaraan is gekoppeld een Linksys MX5300, alle aansluitingen zijn bedraad.

Het internet en WiFi is goed 303 om 31. Inmiddels is de Linksys ook helemaal gereset dit alles heeft het probleem nog niet opgelost.

nu heb ik gehoord dat het kastje aan de muur ook ge-aard moet zijn? Ik hoor het graag.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Japie33
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Linksys hadden wij ook benaderd en zegt dat we de iPv6 van automatisch naar Pass-trough moesten omzetten, sindsdien draait het al bijna 2 dagen goed.

Bekijk in context

Japie33
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Update,

inmiddels zijn we 2 weken verder en het gaat goed, bij deze zeg het is opgelost, heeft inmiddels wel bijna een jaar geduurd, misschien krijg ter compensatie wel een kleinigheidje.

Bekijk in context

29 Reacties 29
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Japie33
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

35AD1244-5F87-423A-95AF-90D421AD2024.jpeg

Japie33
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Ben nog bezig om de up en downstream hier te plaatsen, voorlopig kom ik niet in mijn connectbox.

Twee monteurs hebben deze week alles door gemeten en zeggen dat de verbinding goed is.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Monteurs kunnen zeggen dat alles goed is maar als er iets niet werkt naar behoren, en je verbinding zakt in dan zal er in het modem of AOP iets niet goed zitten, dan meld ik het bij een Ziggo Medewerker en die gaat kijken en alles uitlezen. Ben een klant die een klant helpt op dit community

Japie33
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Super Dave, bedankt. De Connectbox is nieuw en kan hierdoor nog niet goed worden uitgelezen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik leg het voor bij een medewerker en die kan topic oppakken en verdere stappen regelen. Je ziet de Ziggo medewerker vanzelf topic in komen, ze hebben Logo voor hun naam staan.

Japie33
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Dank je Dave, dan wachten we even af. Kan nog niet in de Connectbox komen omdat de server niet reageert?

Japie33
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

6C7BDE2D-D796-474E-9C62-610B74715C4F.jpeg

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Inlog via je modem is http://192.168.178.1 wachtwoord of pincode en probeer eens andere browser

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Japie33 gebruik je dit IP adres om in je modem te komen? klik hier -> http://192.168.100.1/ 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Bert  schreef:

@Japie33 gebruik je dit IP adres om in je modem te komen? klik hier -> http://192.168.100.1/ 


Bij mij werken ze beiden de linken voor modem

Schermafbeelding 2022-01-15 om 12.57.48.png

Japie33
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Op de iPad laadde de pagina niet. Op de laptop wel.
Hieronder downstream:

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1610000000638256qam2
2602000000637256qam1
3618000000637256qam3
4626000000637256qam4
5634000000637256qam5
6642000000637256qam6
7650000000637256qam7
8658000000737256qam8
9666000000737256qam9
10674000000737256qam10
11682000000737256qam11
12690000000737256qam12
13698000000737256qam13
14706000000737256qam14
15714000000737256qam15
16722000000737256qam16
17730000000737256qam17
18738000000737256qam18
19746000000737256qam19
20754000000737256qam20
21762000000737256qam21
22770000000637256qam22
23778000000637256qam23
24786000000637256qam24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)38.605236867243314
2Goed (Locked)37.35623676117715
3Goed (Locked)37.636236761396210
4Goed (Locked)37.35623676131369
5Goed (Locked)37.63623676122728
6Goed (Locked)37.636236761308114
7Goed (Locked)37.636236761288711
8Goed (Locked)37.63623676116729
9Goed (Locked)37.63623676132169
10Goed (Locked)37.636236761229710
11Goed (Locked)37.636236761316415
12Goed (Locked)37.356236761188513
13Goed (Locked)37.636236761300611
14Goed (Locked)37.636236761317612
15Goed (Locked)37.636236760989412
16Goed (Locked)37.356236761280317
17Goed (Locked)37.636236761087313
18Goed (Locked)37.636236761244214
19Goed (Locked)37.636236760883912
20Goed (Locked)37.636236761276012
21Goed (Locked)37.636236761254516
22Goed (Locked)37.636236761269810
23Goed (Locked)37.356236760673916
24Goed (Locked)37.636236760722411

 

 

Hieronder Upstream:

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
144500000445.12064qam3
236000000445.12064qam4
352000000445.12064qam2
458800000465.12064qam1

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
12.00010
22.00010
32.00020
42.00040
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

 Goedemiddag @Japie23 en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend vervelend dat je Ziggo Mediabox Next na verloop van tijd traag werkt! Het is goed dat je hiervoor een topic aan hebt gemaakt. Zo te zien hebben experts @Bert en @Dave! al een en ander met je nagelopen. Ik heb zelf ook even een blik geworpen op de verbinding en het modem (voor de internetverbinding) heeft zo te zien een goede connectie met ons netwerk. We kunnen alleen niet ziet wat er achter het modem eventueel kan zorgen voor mogelijke performance problemen. Ik begrijp uit je bericht dat je een Linksys MX5300 router hebt aangesloten achter het SmartWifi (Connectbox ) modem. 

Kun je om mogelijke oorzaken in de binnenhuisinstallatie uit te sluiten de Mediabox Next eens rechtstreeks d.m.v. een netwerkkabel (CAT 5e of hoger) aansluiten op een van de LAN aansluitingen van het SmartWifi (Connectbox) modem? Herstart dan wel even het modem en de Next na het wijzigen v.d. aansluitwijze. Test daarna eens opnieuw of Replay TV en interactieve diensten nu goed werken en voer via het menu eens opnieuw een netwerkdiagnose uit. Daarnaast ben ik heel benieuwd of de Next alleen traag is bij het gebruik van interactieve diensten (Replay, Apps, On Demand) of ook wanneer je live tv (wat via de Coaxkabel gaat) kijkt.

Japie33
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Kun je om mogelijke oorzaken in de binnenhuisinstallatie uit te sluiten de Mediabox Next eens rechtstreeks d.m.v. een netwerkkabel (CAT 5e of hoger) aansluiten op een van de LAN aansluitingen van het SmartWifi (Connectbox) modem? Herstart dan wel even het modem en de Next na het wijzigen v.d. aansluitwijze.

Dit hebben wij geprobeerd, in verband met de bridge modus betekent dit dat het internet in het rest van het huis het niet doet. De Mediabox Next geeft wel aan hoge snelheid. Maar dit geeft het altijd na een herstart of wisseling van connectie. Het is na 3 a 4 uur dat het probleem zich voor doet dat de internetsnelheid op alleen de Mediabox Next traag word. De internetsnelheid, wifi en bekabeld blijft overal, op dus de Mediabox Next na, goed.

 

Daarnaast ben ik heel benieuwd of de Next alleen traag is bij het gebruik van interactieve diensten (Replay, Apps, On Demand) of ook wanneer je live tv (wat via de Coaxkabel gaat) kijkt.

 

Ook Live TV wat via de Coaxkabel gaat is goed en stabiel. Zodra wij via de TV gids naar zender 14, Ziggo Sport gaan, word er gevraagd naar een 4k-speed-check, waar hij aangeeft dat de internetsnelheid niet voldoende is. Naast dit probleem reageert de TV-gids ook ontzettend traag. Dit gebeurd allemaal 3 a 4 uur na herstart.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Japie33 Dankjewel voor de terugkoppeling! Heb je de mogelijkheid om eens een andere netwerkkabel aan te sluiten tussen de Next en jouw router? Aangezien alle internetverbindingen in huis, m.u.v. de Next, verder goed werken vermoed ik zelf dat er de connectie tussen de Next en het modem iets misgaat. Als je geen andere netwerkkabel hebt liggen kan er kosteloos een toesturen van 5 of 15 meter.

Japie33
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Hoi Paul, dat hadden ook al geprobeerd, nog wel met de oude connectbox, ik zal het nog een keer proberen, de monteur heeft alles wel door gemeten tot aan de Next box, en dat was goed. Ook de Linksys hebben we gisteren helemaal gereset en opnieuw opgebouwd om alles uit te sluiten. De rest is alles vervangen en nieuw.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Japie33 Het zou mooi zijn als je eerder genoemde toch eens wilt testen om e.e.a. uit te sluiten. Als je geen nieuwe netwerkkabel voor handen hebt kan ik die kosteloos toesturen. 

Japie33
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

We zoeken even een rustig moment uit en gaan het proberen, op dit moment draait het nog steed’s volop..

Japie33
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 21Likes

Het laat nog even op zich wachten, mijn dochter heeft deze week online les, kan dus even niet zonder internet omdat het in Bridge mode staat of we zouden dat er tijdelijk af moeten halen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic