Kun je om mogelijke oorzaken in de binnenhuisinstallatie uit te sluiten de Mediabox Next eens rechtstreeks d.m.v. een netwerkkabel (CAT 5e of hoger) aansluiten op een van de LAN aansluitingen van het SmartWifi (Connectbox) modem? Herstart dan wel even het modem en de Next na het wijzigen v.d. aansluitwijze.
Dit hebben wij geprobeerd, in verband met de bridge modus betekent dit dat het internet in het rest van het huis het niet doet. De Mediabox Next geeft wel aan hoge snelheid. Maar dit geeft het altijd na een herstart of wisseling van connectie. Het is na 3 a 4 uur dat het probleem zich voor doet dat de internetsnelheid op alleen de Mediabox Next traag word. De internetsnelheid, wifi en bekabeld blijft overal, op dus de Mediabox Next na, goed.
Daarnaast ben ik heel benieuwd of de Next alleen traag is bij het gebruik van interactieve diensten (Replay, Apps, On Demand) of ook wanneer je live tv (wat via de Coaxkabel gaat) kijkt.
Ook Live TV wat via de Coaxkabel gaat is goed en stabiel. Zodra wij via de TV gids naar zender 14, Ziggo Sport gaan, word er gevraagd naar een 4k-speed-check, waar hij aangeeft dat de internetsnelheid niet voldoende is. Naast dit probleem reageert de TV-gids ook ontzettend traag. Dit gebeurd allemaal 3 a 4 uur na herstart.