Ad68

Level 4
  • 36Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Next box werkt niet naar behoren - preview tijdens doorspoelen komt niet overeen

Wanneer ik iets opgenomen heb en ik spoel dit vooruit, dan zie ik beelden in een balk lopen, dit is fantastisch. Zo spoel ik ook een film of series en documentaires door om van de reclame af te zijn. Ik volg dan ook in de balk de beelden. Zodra de reclame is afgelopen stop ik het doorspoelen en druk op play om het vervolg van de film, serie e.d. verder te bekijken. Wie schets echter mijn verbazing. De beelden van de film, serie of documentaire start is al tientallen minuten verder bezig. Met het gevolg dat ik dan weer terug moet spoelen naar het eind van de reclame en dan weer op play drukken. Volgens mij is de synchronisatie niet helemaal perfect met het opnemen in de cloud. Hoe gaat u dit verhelpen ?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Dat het niet precies gelijk loopt kan kloppen. Maar meerdere minuten is wel erg ver. Het kan zijn dat bij erg snel spoelen het index plaatje ver afwijkt. Ik gebruik de functie ook veel en ga na snel spoelen met enkele drukken op rechts en links naar het eind van de reclame. Dan nog kan het 20 sec of meer afwijken. De sprong voorruit is dan 30 sec en terug 10 sec. Daarmee lukt het aardig. Maar meteen op de juiste plaats zal niet lukken.

 

Als je weet dat reclame 7 minuten is dan kun je ook 7 min vooruit springen met voice control. En dan "fine tunen" met de toetsen.

Een voice commando "sla reclame over" zou best kunnen maar zal niet mogen van de reclame aanbieders.

Bekijk in context

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1325Posts
  • 203Oplossingen
  • 665Likes

@Erwin1966 fijn dat de monteur geweest is, het signaal op je modem is nu in ieder geval geheel op orde. Dat maakt het wel enorm lastig dat het probleem nog niet weg is met het vooruit/achteruit spoelen van opnames. Ik lees dat je hiervoor kosten hebt gekregen en heb de werkbon even doorgespit. De monteurskosten van € 50.- zijn 50% terecht vanwege de aanpassing van bekabeling/connectoren + splitter. Dat is iets waar we(moderators) jou over hadden moeten adviseren, daarom vergoed ik hierbij de kosten direct.
Je hebt nog wel "gewoon" garantie op de werkzaamheden en op de afspraak. Mogelijk dat een nieuwe monteur (garantie, dus kosteloos) nog noodzakelijk is, daar komen we na wat korte tests op terug. 

Terug naar het probleem van de vastlopende Mediabox Next. @anoniemforum als het een softwareprobleem is na een update kan het soms nodig zijn een roll back te doen. Vooral als impact te groot is en er echt grote fouten naar voren komen. Dat dit niet vaak gebeurt is een ander punt 😉 Ervaar jij deze problemen ook? Of jij @Bert 
Ik persoonlijk niet namelijk op de Mediabox Next. 

Even ter opsomming: vooruit/achteruit spoelen en snelle menuwissels worden niet direct uitgevoerd maar pas na (?) korte tijd.
Om het hier met meerdere mediaboxen te reproduceren @Erwin1966
- Welke acties/menu's?
- Hoeveel tijd reageert de mediabox niet? 
- Tijdstip is avond rond een uur of 20:00, correct? 

Misschien nog ten overvloede, een herinstallatie van de Mediabox Next lees ik nog niet. Het uitvoeren hiervan kost 5-10 minuten en volg daarbij deze stappen.
Ik ben benieuwd!

Bekijk in context

Erwin1966

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Na het uitvoeren van een factory reset lijkt het probleem opgelost. Wel merk ik dat met de Ziggo afstandsbediening het beter werkt dan met de Samsung afstandsbediening van de  tv want die hapert nogal en toe. Bedankt allemaal voor het meedenken!

Bekijk in context

51 Reacties 51
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Dat het niet precies gelijk loopt kan kloppen. Maar meerdere minuten is wel erg ver. Het kan zijn dat bij erg snel spoelen het index plaatje ver afwijkt. Ik gebruik de functie ook veel en ga na snel spoelen met enkele drukken op rechts en links naar het eind van de reclame. Dan nog kan het 20 sec of meer afwijken. De sprong voorruit is dan 30 sec en terug 10 sec. Daarmee lukt het aardig. Maar meteen op de juiste plaats zal niet lukken.

 

Als je weet dat reclame 7 minuten is dan kun je ook 7 min vooruit springen met voice control. En dan "fine tunen" met de toetsen.

Een voice commando "sla reclame over" zou best kunnen maar zal niet mogen van de reclame aanbieders.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

is de next draadloos of bekabeld verbonden met internet?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

"Volgens mij is de synchronisatie niet helemaal perfect met het opnemen in de cloud."

 

Dat is correct, het komt met regelmaat voor dat dit niet synchroon loopt, ik zie het ook regelmatig.

Al deze meldingen worden meegenomen naar de achtergrond en gekeken wat er moet gebeuren om dit te voorkomen.

dvandervegt

Level 4
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik ervaar dit probleem sinds ongeveer een week. Heeft iemand hier al een oplossing voor?

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Dit is al een oud topic, het ging allang weer goed.

 

Echter de laatste paar dagen klopt het weer niet helemaal.

Er zijn al meer meldingen over.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @dvandervegt, helaas is dit, zoals @Steefb al aangeeft een bekend probleem. Wij zijn momenteel hard bezig om het op te lossen maar het is nog niet bekend wanneer dit opgelost zal zijn. We komen bij je in de lucht als het weer moet werken! 

Erwin1966

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Ik heb sinds paar dagen ook problemen met voor en achteruitsloegen, soms blijft hij hangen waardoor het spoelen niet meer stopt. Erg lastig.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

@Erwin1966 

zijn de problemen ontstaan na een firmware update?

 

en is de next bekabeld of draadloos aangesloten ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Erwin1966  schreef:

Ik heb sinds paar dagen ook problemen met voor en achteruitsloegen, soms blijft hij hangen waardoor het spoelen niet meer stopt. Erg lastig.


Hoe maakt de Next verbinding met het modem?

Via wifi of met een netwerkkabel?

Zit er verder nog iets tussen het modem en de Next als een router / switch / access point enz?

 

Heb je de Next al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Erwin1966

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Via netwerkkabel. Ik dacht eerst dat de batterijen van de afstandsbediening leeg waren maar dat was het niet. Toen ik vanochtend weer probeerde ging het spoelen prima. Het lijkt wel of vanaf 20 uur s'avonds het netwerk te druk is waardoor mijn signalen om voor of achteruit te spoelen vertraagd aankomen. Dus hoe drukker het netwerk hoe slechter de response van de Next

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Erwin1966 OK duidelijk.

Dan kan het een modem verbindingsprobleem zijn, want de Next doet alles via het modem, behalve live TV.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

dvandervegt

Level 4
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Het tonen van een preview beeld en vervolgens op een andere plek hervatten heeft echt niets met mijn modem te maken, maar met de interface van de next box. En het lijkt te zijn veroorzaakt door de laatste upgrade lijkt het wel. Misschien is een roll-back een optie om dat te testen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@dvandervegt Inmiddels is duidelijk dat er een storing is op de cloud server.

De software heeft er in ieder geval niets mee te maken, die koppelt niet het kleine beeld met de tijd, dat gebeurt in de cloud.

 

Over het modem was een reactie op Erwin1966, die heeft mogelijk een signaalprobleem.

Erwin1966

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1706000000038256qam14
2618000000038256qam3
3626000000138256qam4
4634000000138256qam5
5642000000138256qam6
6650000000138256qam7
7658000000038256qam8
8666000000038256qam9
9682000000038256qam11
10690000000038256qam12
11698000000038256qam13
12602000000138256qam1
13738000000038256qam18
14746000000038256qam19
15754000000-138256qam20
16762000000-138256qam21
17778000000-137256qam23
18786000000-137256qam24
19794000000-137256qam25
20802000000-137256qam26
21810000000-137256qam27
22818000000-137256qam28
23842000000-137256qam31
24850000000-137256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)38.6052339351559521986
2Goed (Locked)38.6051396310373333895
3Goed (Locked)38.9831005637867072461
4Goed (Locked)38.98319094275395371
5Goed (Locked)38.60519094275241361
6Goed (Locked)38.60519094275870261
7Goed (Locked)38.60519094273897350
8Goed (Locked)38.60519094275521303
9Goed (Locked)38.60512243467346110
10Goed (Locked)38.9831224346784061
11Goed (Locked)38.6051224346651990
12Goed (Locked)38.60512243466025386
13Goed (Locked)38.6051224346655081
14Goed (Locked)38.60547527035844261
15Goed (Locked)38.60547527037497512
16Goed (Locked)38.60568657675420521
17Goed (Locked)37.63668657677863620
18Goed (Locked)37.63668657678614678
19Goed (Locked)37.636686576732551131
20Goed (Locked)37.63668657676009922
21Goed (Locked)37.63668657679918932
22Goed (Locked)37.63668657679803892
23Goed (Locked)37.63668655696532100406
24Goed (Locked)37.356133450774424177961

 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

137100000495.12064qam4
257800000485.12064qam1
331800000482.56064qam5
444000000495.12064qam3
550900000485.12064qam2
628600000482.56064qam6

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.0001550
22.0001610
32.0001630
42.0001820
52.0001480
62.0001830
Erwin1966

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Mijn probleem is ook inderdaad sinds de laatste update

Erwin1966

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Ik heb geen probleem met het kleine beeld. De box reageert soms gewoon heel traag. Als ik paar maal op terugspoelen klik gebeurt er een tijdje niets en dan in een keer worden de acties uitgevoerd. Vooral op de drukke uren dus rond 20 uur s’avonds. Als ik bijvoorbeeld door mijn opnames scroll en de knop iets te lang indruk blijft hij doorstromen ook nadat ik de knop al tijdje los heb

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Erwin1966 In de gegevens van je modem is te zien dat je signaal niet goed is en dit kan de problemen veroorzaken die je hebt met de cloud, het signaal komt niet goed door en de opdrachten die je geeft komen niet goed aan bij Ziggo.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Erwin1966

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Tja kan ik best doen maar dan moet ik onder de vloer en dit zit al meer dan 10 jaar zo en nu ineens heb ik problemen. Het heeft altijd prima gewerkt dus denk ik eerder aan die update.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Erwin1966  schreef:

Tja kan ik best doen maar dan moet ik onder de vloer en dit zit al meer dan 10 jaar zo en nu ineens heb ik problemen. Het heeft altijd prima gewerkt dus denk ik eerder aan die update.


@Erwin1966 Als het al zo'n oude eerste plaats is onder de vloer, dan is de mogelijkheid aanwezig dat één en ander gecorrodeerd is of een niet volledig afgeschermde wandcontactdoos tegen 4G 5G enz.

Deze mobiele telefoonzenders en frequenties waren er 10 jaar geleden nog niet.

 

En helaas raakt alles een keer defect, nadat het jarenlang uitstekend heeft gewerkt.

Een slecht binnenkomend en uitgaand signaal ligt niet aan het modem, maar aan de aansluitingen.

 

Een slecht werkend defect modem laat een goed binnenkomend signaal zien, als het signaal goed is.

Uitgelicht topic