1
Vraag
2
Reageer en help mee
U. G. H

Stamgast
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Next box mini aanvraag volledig mis gegaan

Beste Ziggo,

Gisteren gelezen over de next mini en daar erg enthousiast voor geworden voor op de slaapkamer.

Vandaag gebeld naar Ziggo rond 13:30. Huidige mediabox omwisselen geen probleem met bijbetaling van €19,95. Akkoord gegeven.

Paar minuten later mail ontvangen en daar staat mediabox next. Die wil ik niet ik wil de mini zonder coax verbinding.

Rond 14:00 weer gebeld naar Ziggo. Dame ging de oude annuleren en de mini zal mijn kant opkomen. En ik zou een mail krijgen.

Rond 16:15 nog steeds geen mail. Weer gebeld met Ziggo en persoon geeft aan dat nieuwe order niet kan.

Hij gaf aan dat ik nu eerst de Next thuis krijg over 3 a 4 dagen. Die moet ik weigeren of terugsturen dan wachten tot Ziggo die ontvangen heeft en dan na 48 uur weer contact met Ziggo opnemen om de next mini opnieuw te bestellen.

Gevraagd of ze niet gelijktijdig alvast de next mini kunnen sturen. Maar bij Ziggo is het niet mogelijk dat er bij een klant meer dan 1 order tegelijk openstaat. Wat ik best wel opvallend vind.

Al met al een je zo verwachten o zo simpele handeling van vervangen media box kost bij Ziggo 3 telefoontjes om er achter te komen dat je nog ruim een week moet wachten en dan weer moet bellen om opnieuw te beginnen.

En dan heb ik nog vergeten te vragen wat er met mijn €19,95 gaat gebeuren.

Ik kan alleen maar zeggen. Bizar en hoop dat hier iemand van Ziggo kan helpen.

27 Reacties 27
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56526Posts
  • 3723Oplossingen
  • 13543Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Een Ziggo moderator kan dit oppakken en het één en ander begeleiden.

Blijf dan in dit topic reageren en communiceren en ga Ziggo niet meer bellen, om verwarring en acties die elkaar kruisen te voorkomen.

Hier heb je een vast aanspreekpunt, die diep in de systemen kunnen en zo nodig de juiste mensen kunnen bereiken.

Madelon
Community Moderator
Community Moderator
  • 384Posts
  • 44Oplossingen
  • 146Likes

Goedemiddag @U.G.H

Wat een nare ervaring! Kan mij voorstellen dat je helemaal niet zit te wachten op deze administratieve rompslomp. Om nog maar niet te spreken van alle telefoontjes naar de klantenservice. Jammer dat het niet meteen goed is verwerkt. 

Helaas heb ik geen beter nieuws dan mijn collega's aan de telefoon. De eerste (foutieve) order is al in behandeling, hierom kunnen we dit niet meer tegenhouden. 2 orders naast elkaar kan, maar dan wacht de nieuwe order op het afwikkelen van het proces van de oude order. Best onlogisch, dat kan ik mij goed voorstellen! 

Ik zou willen dat ik meer kon betekenen en op de achtergrond actie kon ondernemen om het proces te versnellen. Wat ik wel kan doen, zoals @Bert aangeeft is de boel in de gaten houden en de juiste acties ondernemen als het nodig is. 

Als jij in dit topic een berichtje wilt achterlaten als PostNL het pakketje weer mee heeft, dan hou ik het vanaf dat moment nauwlettend in de gaten. Is dat een idee? 

U. G. H
topicstarter
Stamgast
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt voor de reactie. En fijn te lezen dat ik niet de enige ben die het onlogisch vindt 🙂 

Ja zal ik doen. Ik post het zodra het weer bij postNL zit. 

Wat ik me nog wel afvroeg hoe gaat het met de 19,95 wordt die automatisch weer terugverwekt als ik het pakket ingeleverd heb?

Het was gewoon jammer en een domper dat het zo gelopen is. Ben bezig met de slaapkamer verbouwen en de next mini is echt precies wat ik nodig heb. Perfect zonder coax. Mooie toevoeging aan het pakket van boxen wat ziggo leverd. En dan loopt het helaas zo.

Maar goed we gaan weer positief verder!

Madelon
Community Moderator
Community Moderator
  • 384Posts
  • 44Oplossingen
  • 146Likes

Fijn dat we positief verder kunnen 🙂 

Uiteraard verrekenen we de €19,95 weer zodra we het pakket verwerken! 

De Next Mini is inderdaad in vele situaties een heel goede oplossing, hopelijk kun je daar het plezier zeer snel van ondervinden 🙂 

Succes nog met verbouwen en een goed weekend! 

U. G. H
topicstarter
Stamgast
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Tot mijn verrassing krijg ik nu om 19:22 een mail met bevestiging dat ik de mini besteld heb 🙂

Wat dus door iedereen aangegeven was dat niet kon. 

Oude bestelling mail info:

Uw bestelling wordt bezorgd
Wat ontvangt u precies? Hoe wordt het bezorgd? Dat leest u hieronder.

Wat?Hoe?
Installatiepakket Ziggo Mediabox NextWanneer het pakket precies bezorgd wordt op in 'S-Gravenhage, dat weet PostNL. U ontvangt sowieso een dag voor de bezorging een Track & Trace mail. Meer weten? Kijk op ziggo.nl/leveringapparatuur.

Nieuwe mail van zojuist. 

Uw bestelling wordt bezorgd
Wat ontvangt u precies? Hoe wordt het bezorgd? Dat leest u hieronder.

Wat?Hoe?
Installatiepakket Ziggo Next MiniWanneer het pakket precies bezorgd wordt op in 'S-Gravenhage, dat weet PostNL. U ontvangt sowieso een dag voor de bezorging een Track & Trace mail. Meer weten? Kijk op ziggo.nl/leveringapparatuur.

Ik ben benieuwd wat ik allemaal nu wel of niet ga ontvangen. We gaan het zien. 

wewanl
Expert
Expert
  • 862Posts
  • 9Oplossingen
  • 244Likes

Ik denk dat je gewoon nu twee Mediaboxen krijgt thuis gestuurd, zowel de Next als de Next Mini . 😏

U. G. H
topicstarter
Stamgast
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

De next nu net ontvangen. Dus die gaat weer terug. Was dus helaas niet de Mini.

Het ordernummer is trouwens 11586366

U. G. H
topicstarter
Stamgast
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hoi,

Zojuist het pakket met de Next bij postnl afgegeven. 

Heb je de track & Trace nodig? 

Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 2225Posts
  • 337Oplossingen
  • 530Likes

Goedemiddag @U. G. H! De Track & Trace code van de retourzending hebben wij niet nodig. In het magazijn scannen ze de Next welke je hebt teruggestuurd op serienummer en zo weten we dat hij van jou afkomstig is. Bewaar de Track & Trace code wel even enige tijd omdat het pakketje heel soms kwijtraakt. Met de code als bewijs ben jij daar dan niet de dupe van 😉 Ik hoop dat de Next Mini er snel is!

U. G. H
topicstarter
Stamgast
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Oké prima.

U. G. H
topicstarter
Stamgast
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Vandaag bericht gekregen dat donderdag er weer een ziggo pakketje komt. Dus dat zal de mini zijn hopelijk.

Ik laat het weten. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 1244Posts
  • 73Oplossingen
  • 232Likes

@U, G. H helemaal goed, houd ons op de hoogte! 

U. G. H
topicstarter
Stamgast
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Het nieuwe pakket is inderdaad de mini. Wat een leuk gadget apparaat is het. Vanavond even uitproberen.

Hadden jullie de gewone next ook weer terug ontvangen? Volgens de track en trace was die dinsdagavond bij jullie geleverd. 

Nu nog hopen dat het met de 19,95 betalingen goed gaat en dan is deze issue ook weer voorbij. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2822Posts
  • 374Oplossingen
  • 585Likes

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen, @U. G. H. Ik hoop dat je een hoop plezier hebt van de Next Mini. 

De Next hebben we in goede handen terug ontvangen, dankjewel! 

Mocht je nog vragen hebben of ergens tegenaan lopen, laat het dan weten. 

U. G. H
topicstarter
Stamgast
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hoi Marie,

Prima apparaat werkt prefect. 

2 dingen die me opvielen met mijn CI+ module heb ik op mijn 4k tv kanaal 400 en met de mini niet.

Verder heb ik ooit een WiFi paswoord van ziggo gehad bij mijn modem en daar zit een { en } die kon ik heb op virtuele toetsenbord van de mini niet vinden. Maar gelukkig werkte wps.

Fijn dat de next aangekomen is. 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56526Posts
  • 3723Oplossingen
  • 13543Likes

@U. G. H Als het goed is, zit er een kaartje onderop het modem of de gegevens staan op de stickers die erbij zaten.

U. G. H
topicstarter
Stamgast
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hoi Bert,

Paswoord dat ik van ziggo gekregen had bij de modem die heb ik wel dat is het probleem niet. Maar daar zitten dus accolades in en er zitten geen accolades op het virtuele toetsenbord van de mini. Dat is niet zo handig.

Maar wps werkte wel. Desondanks een update van het virtuele toetsenbord zou wel handig zijn. 

U. G. H
topicstarter
Stamgast
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Beste Ziggo,

Nog een andere opmerking. 

In zowel de mail met de bestelbevesting van de next als de next mini stond:

Type apparaatSerienummerMoet apparaat retour?Toelichting
Ziggo Mediabox

weg gelaten 

NeeU houdt de mediabox of levert hem in bij de milieustraat

Maar waarschijnlijk kunt u het al raden. Thuis een retourdoos met brief ontvangen dat de mediabox retour moet. Dat heb ik vandaag ingeleverd. 

Maar echt duidelijk is het allemaal niet zo. 

RoWi.
Expert
Expert
  • 12673Posts
  • 573Oplossingen
  • 3486Likes

@U. G. H kanaal 400 valt weg omdat jouw Next Mini de 4K stream via kanaal 14 hoort weer te geven. Er van uitgaande dat Ziggo die wel als IP stream in die resolutie levert. De CI module kreeg zowel de HD stream via 14 binnen als de UHD stream via 400, de Mini hoort zoals gezegd alleen maar een 4K stream door te geven op 14.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Alles over de Next Mini

Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...

Geplaatst in Tips van Ziggo