1
Vraag
2
Reageer en help mee
eric68

Level 1
  • 73Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Next box is kleiner, maar je krijgt er wel een kanjer groot modem bij...

Een kennis van ons is ook overgestapt van de Horizon naar de Next. Gezien de vele klachten over de Next die ik lees op dit forum heb ik uiteraard nog geen haast om de Horizon om te ruilen. Een van de "voordelen" die ik hier lees is het kleinere formaat van de Next.
Maar toen ik de foto's zag toen de Next geplaatst was moet ik wel lachen..
Op eerste gezicht lijkt de Next box inderdaad kleiner maar wat ik niet wist ,en die kennis ook niet, is dat je er een kanjer groot modem bij krijgt...?:joy:
21 Reacties 21
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
Ik heb de helft moeten afzagen om hem in überhaupt in huis te krijgen!
eric68
Topicstarter
Level 1
  • 73Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Marco1861 wrote:
Ik heb de helft moeten afzagen om hem in überhaupt in huis te krijgen!


:joy::joy:
Chivlikiroli

Level 6
  • 89Posts
  • 8Oplossingen
  • 26Likes
Maar hé je kan hem gewoon ophangen tegen de muur, dan is het ook geen sta in de weg.....
K_Hlo

Level 8
  • 221Posts
  • 14Oplossingen
  • 94Likes
Tsja, die 4K moet ergens doorheen gepompt worden he ?
PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes
Chivlikiroli wrote:
Maar hé je kan hem gewoon ophangen tegen de muur, dan is het ook geen sta in de weg.....


+1, modem hoeft niet in het zicht te staan, en zo dicht mogelijk bij het AOP dit zal in veel gevallen ook niet in het zicht zitten, bij mij bijvoorbeeld in de meterkast.
Cool1946

Level 12
  • 651Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes
Met het programma Paint heb ik hem kleiner gemaakt. Kijkt al heel anders.
Hermy01

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Weet iemand de afmeting van deze extra kast die bij de next geleverd wordt?
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
22 cm hoog, 16 cm diep, 5 cm breed.
Hermy01

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Je zou toch eigenlijk verwachten dat ze dit even leuk in 1 kast hadden gestopt!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Het gebruik van de MBXL als Modem/Router tref je alleen in voormalig UPC gebeid aan.
In Ziggo gebied is ie altijd al geleverd icm een aparte Modem/Router,
Het concept met de MBXL als alles-in-1 oplossing, was wel aardig, maar het wordt nu niet meer toegepast. De Connectbox is niet opvallende groot tov de meeste Routers,
Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes
Voor eind mei heb ik de combi XL/modem 4 jaar gebruikt, heeft altijd wel goed gewerkt, enkel het wifi was stukken langzamer (meestal 35/40mbps op laptop met 3 meter afstand. Op zolder toch gewoon ook wifi bereik op de mobiel en tablet... 250mb abo) dan nu met de losse Connectbox en Next.

PS zo groot vind ik de CB nou eigenlijk niet
A van der schag

Level 3
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Waarom gebruiken ze geen Nanotechnologie bij het vervaardigen van een internetmodem dan kun je hem verstoppen tussen de kabels achter je tv meubel (hij is alleen lastig te vinden als je hem wilt resetten). :grinning::joy::grin:
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Ik zie het probleem niet zo. Het modem van Ziggo hangt bij ons aan de muur in de meterkast.
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
…..en bij mij staat de Connectbox op mijn bureau.
Ik zie het probleem niet, een doorsnee router is nauwelijks kleiner en veel klanten hebben zelfs een combi connectbox + eigen router.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
"Gezien de vele klachten over de Next die ik lees op dit forum heb ik uiteraard nog geen haast om de Horizon om te ruilen."

Dat kan ik begrijpen.
Als iemand klachten ervaart, zal die dat melden op dit forum.
Als iemand geen klachten ervaart, zal die dit niet zo snel melden.

Als iemand wel meld dat hij er erg blij mee is, wordt hij vrijwel altijd direct overvallen met veel berichten eronder van anderen, dat de Next nog lang niet voldoet aan de huidige norm en veel te vroeg is uitgebracht vanwege zoveel klachten die ervaren worden.

Dat stimuleert ook niet anderen om hun positieve verhaal hier te plaatsen.
Ik vermoed dat er op dit moment zo'n 200.000 werkzaam zijn en als het zo'n drama was, dan had het hier overgelopen van de problemen.

Er zullen hier altijd klachten te lezen zijn over problemen met ieder apparaat, dat heb je met 4 miljoen klanten al gauw.
Als 1 op de duizend klachten ervaart, heb je al 4000 mensen met een klacht.
En maar goed dat ze het hier plaatsen, wan dan wordt vaak het probleem vaak duidelijk na vragen en kan er wat definitiefs aan gedaan worden.

Ik heb de Next hier nu 1 jaar en 2 maanden staan en vanaf het begin wilde ik hem niet meer kwijt, terwijl de Mediabox XL hier ook zeer zelden problemen gaf.

Wat het modem/router betreft, voor een goede Wifi heb je ook flinke antennes nodig en die kunnen buiten of binnen de modem/router zitten, flink blijft het dan altijd.
eric68
Topicstarter
Level 1
  • 73Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Be rt , je hebt uiteraard een punt.

Alle gekheid op een stokje 2 serieuze vragen: ik vroeg me af, ik heb een Samsung Q-Led daar zit zo'n "connect box"bij voor de aansluitingen van de TV. Deze zit nu op de Horizonbox aangesloten.
Als de Next de Horizon vervangt staan er in totaal dus 3 boxen? wat geen probleem is voor mij maar was gewoon benieuwd...
En is de kleine Next modem voor de TV en de grote modem voor internet en (vaste) telefoon?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Als je overstapt dan krijg je een modem voor je internet en je telefoon, ook genaamd Connect Box, niet te verwarren met je connect box van Samsung en je krijgt een Next.

De Mediabox XL / Horizon box gaat dan vervallen.

De Next werkt met live TV via de coax en voor replay, opnames en on-demand via de Connect Box modem, dus 2 aansluitingen op je Next, een coax en een netwerkkabel.

De connect box van Samsung kun je gewoon blijven gebruiken, die heb ik al vaker gelezen in combinatie met de Next.
eric68
Topicstarter
Level 1
  • 73Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Be rt Dankjewel voor je antwoord, helemaal duidelijk.
eric68
Topicstarter
Level 1
  • 73Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes
Ik neem mijn woorden terug. Heb de 2 modems (next en connect) nu staan en ze zijn inderdaad helemaal niet groot. Op de foto die mijn collega stuurde leek hij inderdaad groot. Een echte kerel zegt het ook als het topic niet terecht is en ook dit is een typisch geval van te snel een topic starten.Excuus hiervoor Ziggo. Topic mag eventueel verwijderd worden door de moderators , dit kan ik zelf niet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic