"Gezien de vele klachten over de Next die ik lees op dit forum heb ik uiteraard nog geen haast om de Horizon om te ruilen."
Dat kan ik begrijpen.
Als iemand klachten ervaart, zal die dat melden op dit forum.
Als iemand geen klachten ervaart, zal die dit niet zo snel melden.
Als iemand wel meld dat hij er erg blij mee is, wordt hij vrijwel altijd direct overvallen met veel berichten eronder van anderen, dat de Next nog lang niet voldoet aan de huidige norm en veel te vroeg is uitgebracht vanwege zoveel klachten die ervaren worden.
Dat stimuleert ook niet anderen om hun positieve verhaal hier te plaatsen.
Ik vermoed dat er op dit moment zo'n 200.000 werkzaam zijn en als het zo'n drama was, dan had het hier overgelopen van de problemen.
Er zullen hier altijd klachten te lezen zijn over problemen met ieder apparaat, dat heb je met 4 miljoen klanten al gauw.
Als 1 op de duizend klachten ervaart, heb je al 4000 mensen met een klacht.
En maar goed dat ze het hier plaatsen, wan dan wordt vaak het probleem vaak duidelijk na vragen en kan er wat definitiefs aan gedaan worden.
Ik heb de Next hier nu 1 jaar en 2 maanden staan en vanaf het begin wilde ik hem niet meer kwijt, terwijl de Mediabox XL hier ook zeer zelden problemen gaf.
Wat het modem/router betreft, voor een goede Wifi heb je ook flinke antennes nodig en die kunnen buiten of binnen de modem/router zitten, flink blijft het dan altijd.