1
Vraag
2
Reageer en help mee
Plo123

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Next box en Mediabox XL

We hebben een abo genomen op Ziggo met een Next box. Ik wil graag een 2de Next box hebben maar dat schijnt niet mogelijk te zijn, omdat ze momenteel niet leverbaar zijn terwijl de zakelijke klanten ze wel bij kunnen bestellen.

 

Mijn vraag is of het mogelijk is om voor de 2de TV een Mediabox XL met cloud functie te nemen zodat ik programma's kan opnemen en andersom ook.

 

Ik wil geen Apple TV , CI+  etc. aansluiten 

15 Reacties 15
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

dat is helaas niet mogelijk

 

de mediabox xl is alleen verkrijgbaar als hoofdbox bij een tv compleet pakket

 

voor extra tv is alleen een ci module of de ziggo go tv app voor Android tv en Apple tv beschikbaar

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/extra

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Naar verluid is een standaard Mediabox(zonder uitgebreide optie) wel mogelijk, echter hier is nog nergens iets duidelijk over te vinden, enkel een paar uitspraken in een aantal topics. 

Voor nu lijkt een op Android TV, Apple TV of FireTV gebaseerde oplossing de betere keuze zoals al is genoemd.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Plo123
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

de wifi verbinding boven voor de 2de tv is slecht en valt steeds úít als ik via mijn mobiel kijk met Ziggo Go dus is Apple TV of andere wifi oplossing geen optie.  We willen TV kunnen kijken en opnemen en begín gemist.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

wifi booster op een utp kabel

boven aansluiten

 

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Hoelang blijft deze ellende nog doorgaan? Het slaat helemaal nergens op dat veel klanten meer als een jaar kunnen fluiten naar een tweede Mediabox Next. 

NatasCm

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik wil graag een mediabox next ipv mijn mediabox XL. Bij mijn vader is dat een ruim jaar geleden gewoon geregeld, hij betaald daarvoor nu maar 50 cent per maand extra. Ik heb een paar uur met Ziggo gebeld, maar krijg ook te horen dat ze geen Mediabox Next meer uitgeven (behalve als je naar een MAX tv abonnement gaat, maar dat kost me 12,50 per maand extra en dat vind ik veel te gek). Ik hoop dat Ziggo uiteindelijk toch weer voor zijn klanten een mediabox next wil gaan uitleveren. Als dat voor een klein bedrag per maand is vind ik dat prima, maar tussen 12,40 of 50 cent zit nog al een verschil...

Kilroy

Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Mee eens! Pasgeleden via marktplaats maar weer een oude Samsung HD recorder gekocht, omdat anders het abonnementsgeld ineens belachelijk omhoog gaat.

Ik hoef helemaal geen duurder en/of sneller internet en/of meer tv zenders, ik verwacht gewoon voor het toch al hoge bedrag per maand een mediabox next te kunnen aanvragen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

een next is helaas alleen verkrijgbaar bij tv max verwacht ook niet dat daar op

kort termijn verandering in komt gezien ze de mediabox xl aan het upgrade zijn zodat die de zelfde functie’s software als de next heeft 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

de mediabox xl krijgt binnenkort een upgrade zodat die de zelfde gebruikerservaring software als de next heeft en dus ook cloud opname

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/specificaties-mediabox-xl

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Voor iemand met een 4K televisie is een Mediabox XL, het paard achter de wagen spannen. 

Kilroy

Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

In 2019 werd al gemeld dat de Mediabox XL een update zou krijgen waardoor hij bijna gelijk zou zijn aan de Next. Is die update er inmiddels al dan?

En dan nog mis je een aantal mogelijkheden die de next wel heeft, waaronder inderdaad 4K. Gelukkig heeft Ziggo al wel gemeld dat er aan het absurd hoge stroomverbruik niet veel zal veranderen.

Ook afgaand op de grote hoeveelheid klachten over de Mediabox XL wil ik hem niet hebben. Mocht mijn nieuwe, oude Samsung DVR er weer mee stoppen en Ziggo wil nog steeds geen Next leveren, gaan we eens verderop kijken.....

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

er is maar een zender in 4k dat is love nature zover ik weet zit die zender alleen in tv max en movies en series xl

de andere zenders zijn allemaal full hd

en apps als netflix videoland etc zitten meestal al standart op een 4k tv

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

alle mediabox xl krijgen voor eind 2021 nog de upgrade https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/specificaties-mediabox-xl

 

er is momenteel maar een 4k zender en die zit in het tv max en movies en series xl

netflix en videoland zit meestal al standart op een 4k tv

 

verwacht niet dat snel gaat veranderen dat de mediabox next ook bij tv compleet komt gezien ze nog een hoop mediabox xl hebben liggen en die box voor ziggo nog lang niet afgeschreven is en zelf een upgrade krijgt

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Plo123 
Leuk dat jij je wendt tot de Community voor je vraag.
Helaas is het nog niet mogelijk om een extra Next box te bestellen. Zoals @RoWi. al aangaf heb je momenteel alleen de mogelijkheid op een Standaard Mediabox of op Android TV, Apple TV of FireTV door middel van de Ziggo GO functie.
Zodra er een extra Next box beschikbaar is zullen we hierover informeren.

@NatasCm Helaas is de Mediabox Next alleen te bestellen in combinatie met TV Max en minimaal Internet Complete. Hierdoor kom je soms in een duurder en zelfs niet gewenst pakket terecht. Helaas kan ik daar weinig tot niets in betekenen. Alle bestaande klanten met een Mediabox XL zullen op zeer korte termijn informatie ontvangen over de software update waarbij we de Mediabox XL software aanpassen naar dezelfde interface en functies als de Next box. Hou hiervoor je e-mail goed in de gaten, zodat je de update daarna kan uitvoeren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic