1
Vraag
2
Reacties
Martin15

Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Next box defect vs opnames

Zijn je cloud opnames ook weer te bereiken als je een nieuwe next box opgestuurd krijgt? Neem aan van wel aangezien de opnames in de cloud staan. Heeft iemand ervaring hiermee?

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Martin15
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hi Madelon, nieuwe Next box is gisteren binnen gekomen.

In ieder geval bedankt!

 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Steefb
Expert
Expert
  • 11716Posts
  • 2243Oplossingen
  • 4073Likes

Ja, zo werkt dat.

Pasi
Expert
Expert
  • 5341Posts
  • 310Oplossingen
  • 2294Likes

@Martin15  schreef:

Zijn je cloud opnames ook weer te bereiken als je een nieuwe next box opgestuurd krijgt? Neem aan van wel aangezien de opnames in de cloud staan. Heeft iemand ervaring hiermee?


Hallo,

Ik heb er geen ervaring mee, maar aangezien de opnames inderdaad in de cloud staan, zijn die ook met een nieuwe Next te bekijken.

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 7568Posts
  • 478Oplossingen
  • 1593Likes

heb je problemen met de next?

 

Martin15
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ja problemen met de hdmi, beeld en geluid vallen regelmatig weg. Kabels vervangen maar dat was niet de oplossing. Mogelijk los contact op print of iets dergelijks in next box. 

RoWi.
Expert
Expert
  • 12647Posts
  • 573Oplossingen
  • 3480Likes

Dat kan ook nog aan de HDCP versie verschil van de TV en de Next gerelateerd zijn.

 

Is dit probleem plots instaan of was dat altijd al aanwezig?

PatrickDB1

Raadgever
  • 34Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Goeie dag Martin15

Recent is mijn Next! ook vervangen, en die staat 92% vol.
Voor mij (was) uiteraard ook de grote vraag hoe nu met mijn opnames....

Kan je gerust stellen deze worden meegenomen naar jou nieuwe ID/Serienummer van je box.
Ofwel zodra jij je nieuwe aansluit heb je gelijk toegang tot je cloud.

Let er wel op..
Als je via ziggo go kijkt, heb je een aantal dagen geen cloud.
Puur omdat ziggo jou serie nummer van je Next moet aanpassen in je account en vermoedelijk is ziggo go
online via je pc/tablet/app daar wat trager in.
Bij mij duurde dit 4 dagen ongeveer voor de ziggo go app via de tablet.

*Ofwel nieuwe Next aansluiten = direct toegang tot je opnames.

Martin15
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Thanks voor de info PatrickDB1!

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 7568Posts
  • 478Oplossingen
  • 1593Likes

de opnames van de next zijn overigens niet gekoppeld aan de next maar aan je klantnummer (abonnement) daardoor werkt het 360 graden zoals ze ook de reclame maken naast ziggo go heb je de opnames ook beschikbaar op een next extra etc.

 

kun je nog even antwoord geven op de volgende vraag van @RoWi.  “ Is dit probleem plots onstaan of was dat altijd al aanwezig?“

en heb je van tv geswitcht of heeft de tv een firmware update gekregen ?

heb je ook al geprobeerd of het helpt dop de resolutie op 1080i of 1080p te zetten ?

 

Martin15
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Probleem was mij al eerder opgevallen maar bleef een tijd weg totdat ik de next box een stukje moest verschuiven. En het beeld zwart werd. Daarna tegen hdmi kabel aan box kant getikt en weer hetzelfde resultaat. Kabel vervangen door een nieuwe is nu minder gevoelig voor er tegen aan tikken maar uitval blijft. Verder geen verandering in apparatuur. Wel nog andere instellingen geprobeerd maar dat geeft niet de gewenste oplossing. Probleem blijft. 

RoWi.
Expert
Expert
  • 12647Posts
  • 573Oplossingen
  • 3480Likes

Dan zou je inderdaad aan een intern defect denken, niet meer verschuiven dus 😉

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 7568Posts
  • 478Oplossingen
  • 1593Likes

een moderator kan de box voor je swappen

Madelon
Community Moderator
Community Moderator
  • 384Posts
  • 43Oplossingen
  • 145Likes

Hi @Martin15 wat een irritant probleem heb je te pakken! Als je jouw postcode en huisnummer invoegt op je profiel check ik direct de systemen (alleen zichtbaar voor ons, niet voor collega community users) 

Wellicht is inderdaad een nieuwe Next de beste oplossing 🙂 

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 7568Posts
  • 478Oplossingen
  • 1593Likes
Martin15
topicstarter
Raadgever
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hi Madelon, nieuwe Next box is gisteren binnen gekomen.

In ieder geval bedankt!

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Alles over de Next Mini

Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...

Geplaatst in Tips van Ziggo