Goedenavond allemaal,
Als mij Next uit staat, is het niet meer zichtbaar in mij Philips Tv HDMI omgeving
Komt er hiervoor een fix uit?
1ste foto, staat Next box aan
2de foto is Next box uitgeschakeld.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De oorzaak van dit gedrag is dat de Next (Mini) het fysieke CEC adres ongeldig maakt zodra die in standby gaat. Dan weet de TV niet meer op welke ingang die is aangesloten en verdwijnt daarom uit de lijst op je scherm. Waarom dat gebeurt is mij niet bekend, dat weten alleen de ontwikkelaars.
Het goede nieuws is dat die ontwikkelaars al enige tijd geleden door mij op de hoogte zijn gebracht van dit gedrag. Het slechte nieuws is dat ik denk dat ze dat niet gaan aanpassen.
De Next mini is in mijn HDMI cluster de enige die dit gedrag vertoont. Alle andere apparaten houden hun fysieke en dus logische adres als ze in stand-by staan en blijven zichtbaar in het (Bravia)-sync menu op de TV.
Ze voldoen allemaal aan de EU richtlijnen wat betreft stroom verbruik. Het is ook geen onderdeel van de stroombesparing want de Next (mini) reageert dan ook gewoon op CEC berichten.
In dit pdf document, dat ook in handen zou zijn van de ontwikkelaars vind je meer uitleg over logische en fysieke CEC adressen:
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Over welk type TV hebben we het?
Philips 55PUS8807/12
Als er al een fix uit zou moeten komen, de next staat toch uit?, moet die van Philips komen.
Mij lijkt het echter normaal gedrag.
Bij mijn oude Sony TV van 2007 (KDL-32D2810) verdwijnt de naam van de Mediabox (Next) ook zodra de laatste in standby gaat.
Als workaround kun je zelf 'Mediabox' invoeren als beschrijving voor de HDMI-ingang, zie pagina 47 in de handleiding.
@Meedenkertje26 bedoeld u met uit in standby stand en is dat de Eco stand of echt uit dus stroomloos?
Ik weet ook niet beter dan dat dit normaal is. Op mijn samsung is dat niet anders.
Bij groene concurrent, bleef het wel zichtbaar staan in HDMI omgeving van Philips TV en Odido hetzelfde verhaal.
Stand-By stand en Next box opstarttijd staat op snel
Op welke manier van opstarten staat de mediabox ingesteld? Ik kan me voorstellen dat wat al eerder gezegd is als de mediabox in een lage stand zoals Eco dat hij dat niet (altijd) zichtbaar is.
Als Next box in stand-by staat…
Dat doet mijn samsung TV ook, al dan niet met een iets andere melding.
Bij groene concurrent had je volgende foto in stand-by en was altijd zichtbaar in mij HDMI
omgeving, zoals eerder aangegeven.
2de foto is een goede voorbeeld dat Ziggo kan toepassen voor een fix tijdens stand-by modus.
Staat hdmi 2 richting verkeer goed ingesteld of er iets in gewijzigd tijdens het aansluiten/instellen van de Mediabox? Bij de Philips van mijn ouders blijft wel de naam van de HDMI zichtbaar al werkt de ontvanger die ze hebben niet met 2 richtingen.
oke.. zal het anders vragen. wat zijn de (Philips) EasyLink instellingen? Wat je nu laat zien zijn de beeld instellingen. Hiermee kun je beinvloeden hoe het scherm reageert bijvoorbeeld in het geval van snelle bewegingen. Waar je het verder over hebt is de resolutie. Dat heeft volgens mij niets met je vraag te maken.
@Meedenkertje26 schreef:Bij groene concurrent had je volgende foto in stand-by en was altijd zichtbaar in mij HDMI
omgeving, zoals eerder aangegeven.
2de foto is een goede voorbeeld dat Ziggo kan toepassen voor een fix tijdens stand-by modus.
Wat is het probleem eigenlijk met hoe het nu is? Ik heb liever een box waarbij de hdmi ook uit staat vooral in Eco stand. Ik weet vrij zeker dat de vip 5202 in eco stand niet dat scherm laat zien.
Easylink staat aan..
@Garihd heel eerlijk dat vroeg ik me ook af. Als de Mediabox op de afstandsbediening reageert door aan te gaan en er vervolgens beeld is. Wat is dan het probleem. Ik begin te vermoeden dat het iets "cosmetisch" is.
Dat zal ook wel opgelost kunnen worden, misschien niet op de manier zoals @Meedenkertje26 graag zou zien.
De oorzaak van dit gedrag is dat de Next (Mini) het fysieke CEC adres ongeldig maakt zodra die in standby gaat. Dan weet de TV niet meer op welke ingang die is aangesloten en verdwijnt daarom uit de lijst op je scherm. Waarom dat gebeurt is mij niet bekend, dat weten alleen de ontwikkelaars.
Het goede nieuws is dat die ontwikkelaars al enige tijd geleden door mij op de hoogte zijn gebracht van dit gedrag. Het slechte nieuws is dat ik denk dat ze dat niet gaan aanpassen.
De Next mini is in mijn HDMI cluster de enige die dit gedrag vertoont. Alle andere apparaten houden hun fysieke en dus logische adres als ze in stand-by staan en blijven zichtbaar in het (Bravia)-sync menu op de TV.
Ze voldoen allemaal aan de EU richtlijnen wat betreft stroom verbruik. Het is ook geen onderdeel van de stroombesparing want de Next (mini) reageert dan ook gewoon op CEC berichten.
In dit pdf document, dat ook in handen zou zijn van de ontwikkelaars vind je meer uitleg over logische en fysieke CEC adressen:
Goedemorgen, dit is heel normaal bij Philips. Zodra iets in stand-by gaat is er dus geen signaal en herkend de tv deze niet meer. Dat zie je ook als een AppleTV aan of uit staat.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.