1
Vraag
2
Reageer en help mee
Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes

Next box HDMI resolutie springt vanzelf om

Ik ga een oud thema tóch nog eens oprakelen: nu net (alweer, lees: nog steeds) meegemaakt dat de HDMI resolutie vanzelf omspringt, in dit geval naar “automatisch”.

 

Ik heb de Next altijd op 1080p staan (eigenlijk zou het 1080i moeten zijn maar het scalen van i naar p laat ik de Next gerust doen) omdat mijn TV (LG 65C1 oled) een veel betere scaler heeft ingebouwd dan de Next.

 

Anno 2022 bijna 2023 is het echt tijd voor een instelling “volg signaal” en dat de Next dié resolutie weergeeft.

Dus bij NPO1 1080i, bij Netflix 1080p of HDR enz. enz.

 

Wie weet waarom de Next na zoveel updates nog niet zo’n functie heeft?

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als de resolutie steeds wijzigt, dan zullen de Next en de TV moeten omschakelen en dat geeft een periode zwart beeld.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Inderdaad. Het "voordeel" heeft een behoorlijk nadeel waarover veel klachten zullen onstaan.

Nog een optie om deze toe te voegen en default op uit te zetten kan blijkbaar niet. Of niet meer. Bij Netflix is die optie er wel gekomen om de framerate te volgen met hetzelfde nadeel. Maar die lijkt iets meer invloed te hebben.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik zou het toch graag zien, dan maar even zwart beeld.

superaart

Level 14
  • 1016Posts
  • 7Oplossingen
  • 812Likes

Inderdaad! Al hele discussie gehad met ziggo hierover. De focus ligt begrijpelijk op de massa bij ziggo. Perfectionisten of kritische kijkers is niet de doelgroep van ziggo. Een setting met volg signaal zou best wat problemen kunnen oplossen of zorgen voor betere kwaliteit. Maar de nadelen van een zwart scherm zal ook veel klachten kunnen geven voor mensen die er wat minder verstand van hebben. Je zou het een setting kunnen maken in een wat meer verborgen menu maar ook daar wil Ziggo niet aan.  Erg jammer. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic