Hallo, afgelopen nacht is de stroom van de Next box af geweest en toen ik hem vanmorgen weer aanzette was de 4K resolutie bij insteliingen verdwenen. Gisteravond en alle 3 jaren (of zolang de Next bestaat) was die er nog.
Het opstarten duurde ook heel lang en de TV herkende hem daarna opeens als Vodafone decoder. Heb vanalles geprobeerd: harde reset, fabrieksinstellingen en HDMI CEC uitgezet in de TV en toen wéér opgestart zodat hij hem niet automatisch herkent als "Vodafone decoder".
Wie herkent dit? Er is NIKS verder van kabels en instellingen verandert.
Opgelost! Ga naar oplossing.
En als aanvulling op @Dave haal ook je tv een 10 minuten van de stroom.
Als de next om een of andere reden niet herkent dat er een 4k tv is aangesloten, laat hij ook de 4k opties niet zien.
Yessss!! Dat was het. Na het uit en aanzetten van de TV wist de Next weer dat het een 4K (LG 65C1 oled trouwens) is.
Dus voor alle andere mensen die ooit tegen dit probleem aanlopen: ook je TV even uit en aan.
Thanks @Steefb !
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zet even je Media Box uit paar minuten en daarna weer aan, ga dan met de Homeknop naar Instellingen, tandwiel op rechts en naar Beeld en Geluid en daar zie je HDMI Resolutie, dan zie Automatsich/4K/1080P als je die aanpast dan moet hij er weer tussen staan.
Of haal de HDMI even uit de Next en er weer in.
Staat ie er niet tussen doe dan even naar tabblad Systeem een fabrieks herstel hierdoor worden Apps uitgelogd maar Opnames blijven bewaard.
Ik heb hem al 20x aan de achterkant uitgezet en weer aan.
En dan komt opeens het oranje Ziggo logo, dan weet je dat ie bijna klaar is, en als het beeld er dan is en ik ga naar instellingen dan staat 4K er niet bij. Max is 1080P.
Het enige dat er is gebeurd is dat gisteravond om 23.30 de stroom eraf was tot vanmorgen.
En als aanvulling op @Dave haal ook je tv een 10 minuten van de stroom.
Als de next om een of andere reden niet herkent dat er een 4k tv is aangesloten, laat hij ook de 4k opties niet zien.
Yessss!! Dat was het. Na het uit en aanzetten van de TV wist de Next weer dat het een 4K (LG 65C1 oled trouwens) is.
Dus voor alle andere mensen die ooit tegen dit probleem aanlopen: ook je TV even uit en aan.
Thanks @Steefb !
Het gebeurt soms wel eens dat de optie wegvalt, dan weet je nu de optie.
Ik heb op mijn TV een Verklikker zitten omdat ik moeilijk kan klimmen en klauteren, en nu in gips door een klik aan er tussen haal ik hem wel eens van de stroom, de Media Box Next kan ik bij de schakelaar maar tv stekker is vaak anders die van ons hangt en stekkerdoos ligt onder de kast.
Ik ben blij dat je TV weer 4Kleuren heeft 😉
@Dave , Ja de moraal van het verhaal is dat als de stroom van de Next af was, dat je eerst de Next aan zet en daarna pas de TV.
En dan het liefste de TV pas als de Next klaar is met opstarten. (Zonder beeld weet je natuurlijk niet wanneer die klaar is, dus in het vervolg als zoiets is dan zet ik eerst de Next aan aan de achterkant, dan wacht ik 10min ofzo en dán pas de TV aanzetten).
Als je al eerst de TV aan hebt staan en je bent de Next maar de hele tijd aan 't herstarten (en de TV staat gewoon aan de hele tijd) dan "weet" de Next niet dat er een 4K TV aanhangt en door de TV uit en aan te zetten trigger je de Next even.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.