1
Vraag
2
Reacties
streamer10

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Next afstandsbediening koppelen aan versterker Sony

Hallo.

ik heb een Next gekoppeld met HDMi aan een LG Oled tv. Alle HDMI kabels van al mijn apparaten zijn ook gekoppeld aan de TV. Een optische kabel gaat vanuit mijn tv naar de Sony versterker. Nu kan ik de versterker bedienen (het geluid harder/zachter) maar als ik de rode knop op de Next afstandsbediening druk, dan gaat alles uit behalve mijn versterker. Wie oh Wie kan mij hierbij helpen?

mijn versteker:
Sony STR-DN610
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Druk eens op Home (huisje)
Ga naar Tandwiel rechts (naast apps)
Kies Tabblad Beeld en Geluid

Hoe staat je instelling > Een Knop voor aan en uit zetten (Aan/Uit)

Je hebt hier ook de optie Koppel je Afstandsbediening en als je erop klikt, krijg je de vraag Koppel je Audiosysteem en Kies een andere TV

Probeer anders even de HDMI van je Next naar de Versterker en dan versterker naar TV. Misschien werkt dit.

Bekijk in context

11 Reacties 11
K_Hlo

Level 8
  • 221Posts
  • 14Oplossingen
  • 94Likes
streamer10
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt maar dat is het standaard protocol. Dit heb ik allemaal correct gevolgd en uitgevoerd. Maar de versterker gaat niet met de Next afstandsbediening aan of uit.
K_Hlo

Level 8
  • 221Posts
  • 14Oplossingen
  • 94Likes
Helaas. Dan kan ik je niet verder helpen. Dat je versterker niet uitgaat, is wel enigzins te verklaren: dat signaal wordt verstuurd via HDMI-CEC en je versterker is aangesloten via optical.
streamer10
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat het door de HDMI kan komen klinkt logisch. Echter snap ik dan niet dat alle monteurs zeggen dat je voor het beste beeld je HDMi direct moet koppelen aan je tv. Omdat niet alle versterkers 4K doorlaten. Dus is deze functie gewoon waardeloos?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Druk eens op Home (huisje)
Ga naar Tandwiel rechts (naast apps)
Kies Tabblad Beeld en Geluid

Hoe staat je instelling > Een Knop voor aan en uit zetten (Aan/Uit)

Je hebt hier ook de optie Koppel je Afstandsbediening en als je erop klikt, krijg je de vraag Koppel je Audiosysteem en Kies een andere TV

Probeer anders even de HDMI van je Next naar de Versterker en dan versterker naar TV. Misschien werkt dit.
streamer10
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
alles gezamelijk uit/aan staat op aan. Hdmi naar versterker is af te raden. Die laat geen 4k signaal door. Dus tv is beste oplossing
Verwijderd account
Niet van toepassing
Je kan als test in het menu vd receiver 'controle voor HDMI' eens aan of uit zetten, misschien helpt dat
streamer10
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
heb de controle hdmi aan gezet. Stond eerst op uit.. maar helpt ook niet
joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes
Als je geen HDMI kabel tussen je TV en je versterker hebt gaat het nooit werken. Je moet dan wel HDMI-ARC op je TV hebben
joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes
streamer10 wrote:
alles gezamelijk uit/aan staat op aan. Hdmi naar versterker is af te raden. Die laat geen 4k signaal door. Dus tv is beste oplossing

HDMI naar versterker is af te raden? Bij jou blijkbaar, omdat je versterker geen 4K ondersteunt. Bij mij werkt het prima

HDMI-ARC van TV naar versterker (mits je TV HDMI-ARC heeft) gaat wel werken. En let op dat op zowel je TV als versterker CEC ondersteuning mogelijk moet zijn én deze ook aan staat
streamer10
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt. Dan blijf ik me harmony van logitech gewoon gebruiken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic