Hij is nu draadloos aangesloten, maar die verbinding is stabiel (en bovendien maximale doorvoersnelheid). Zoals ook elders beschreven maakt bedraad/draadloos niets uit.
Hij staat nu idd op eco, ook omdat dat (energiezuiniger) een reden was voor de Next. Waarom zou deze instelling technisch een verschil maken voor de connectie met Ziggo? En waarom zou een reset van het daadwerkelijke modem dan de oplossing zijn?
In principe werkt streaming op andere devices prima, maar sinds het nieuwe docsis 3.1 modem is mijn verbinding wel slechter dan met de oude Cisco. Zie ook: https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Modem-geeft-slechte-quot-DS-quot-aan/td-p/931592/emcs_t/S2h8Z...
Volgens de laatste Ziggo monteur is er verder niets meer te verbeteren aan het signaal, al krijg ik dus wel elke minuut die meldingen (CM status sent) in de log. Overigens kan ik me niet voorstellen dat dit echt van invloed is op de Next, want als het wel werkt werkt het helemaal prima.
Ook zie ik in het modem heel soms de error DHCP renew. Dit vind ik vreemd want het modem staat in bridge... Dus waarom geeft die een DHCP error?