dagmarvincent

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Next Netflix 5.1 geluid valt uit

Hallo, ik ondervind problemen met onze nieuwe Ziggo Next tv ontvanger.

Zodra ik Netflix opstart valt het geluid weg na een aantal minuten weg met 5.1 geluid, En word het beeld word even zwart.

Hierna word de film weer hervat zonder geluid. Zodra we weer naar rtl4 gaan. Heeft deze ook geen geluid meer. Bij het opnieuw opstarten is er weer geluid.

Zodra we de instellingen van de ziggo next ontvanger op dolby uit zetten word de film in stereo weergeven op Netflix. Zonder problemen. Maar niet in 5.1

Vervolgens als we Netflix gaan streamen via de Tv, chromcast of de Ziggo Mediabox ondervinden we geen geluidsproblemen. Gewoon 5.1 kwaliteit.

De next geeft aan dat deze automatisch 5.1 geluid geeft bij Dolby altijd.

Wat doen wij verkeerd ?

wie kan mij helpen ? 

tv = Phillips 55pus6272 / Sonos Arc + 2xsl en sub.  

 

Met vriendelijke groeten
Vincent Kroeze uit Hengelo.

1 Reactie 1
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Omdat er meedere topic's over zijn zou ik even hier kijken in de zoekbalk Netflix en Dolby 5.1 

 

Maar als je zapt dan sluit je Netflix niet goed af, dit doe je met de nummer 8 toets en dan zie je onderaan Netflix afsluiten. Maar je bent niet de enige met deze klacht.

 

Als je de Next aansluit met een Optische Audio kabel, lukt het dan wel, want je kan Netflix op de Next niet vergelijken als met de App en Smart TV App die hebben hele andere opbouw. Die van de Next is andere platform dan de smart apps. Hopelijk kan je hier iets mee.

 

AB-infoNext.png

Uitgelicht topic