Mijn ouders hebben momenteel ziggo en ik zit momenteel midden in de verhuizing. In mijn nieuwe woning heb ik momenteel geen enkele vorm van internet en wil dat momenteel niet aanschaffen want verhuizing duurt nog 2-3 maanden en dus daarom zonde om nu ervoor te betalen. Ik zit er af en toe wel in de nieuwe woning en vroeg het me af of het mogelijk is de next mini als een soort van een mediaplayer te gebruiken voor netflix en Disney etc zonder een actieve ziggo verbinding. Ik hoef dus geen live tv. Ik kan dan als ik een avondje in mijn huis wil relaxen een hotspotje op mijn telefoon opzetten en dan streamen via de mini. Is dit mogelijk? Ik snap dat je voor de eerste installatie en activatie zeker een ziggoverbinding nodig hebt maar daarna?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Nee, gaat niet werken, de mini doet niets zonder een ziggo internetverbinding.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Nee, gaat niet werken, de mini doet niets zonder een ziggo internetverbinding.
Voor de streamingdiensten is dat een kwestie van trial and error.
Heeft u geen smart TV of laptop die kunt u ook via die hotspot verbinden, dat zal zeker werken, het punt is namelijk dat de Next Mini in principe niet werkt op een IP adres buiten het Ziggo domein.
Ik zou dat kijken via een hotspot verder niet aanraden tenzij u een onbeperkte data bundel heeft.
Jammer, de ingebouwde apps werken vaak langzaam of slecht en wil momenteel geen aparte mediaplayer aanschaffen. Dacht misschien gratis mediaplayer zo haha.
ik heb unlimited van Vodafone, als ik daarmee een hotspot opzet valt dat ook onder het “ziggo domein” zodat het wel werkt?
de mediabox werkt alleen met een vaste ziggo internetverbinding
hij moet een ip-adres van ziggo krijgen en dat zal via een hotspot dmv 4/5g niet gebeuren, maar dit is enkel voor tv. voor de apps is het even proberen, ben wel benieuwd eigenlijk. heb zelf geen mini om te testen. volgens mij komt er een grote melding in beeld waarmee je alleen naar de netwerkinstellingen kunt
Zoals MR Chip al schreef heeft Vodafone mobiel zijn eigen IP bereik al delen de masten hetzelfde Giganetwerk.
Terzijde.
De apps horen ook via een niet Ziggo netwerk te functioneren maar de box zal zich niet kunnen aanmelden. Dus mogelijk werkt dan ook het menu voor de apps niet. Maar wat ik al schreef probeer het.
Ik heb geen Next of Mini dus als het iemand het zou willen proberen heel graag 🙂
@bk1034 schreef:Ik heb geen Next of Mini dus als het iemand het zou willen proberen heel graag 🙂
Waarom dan dit topic? Bent u Ziggo klant of betreft uw verhuizing weg uit het ouderlijk huis?
Als de streamdiensten op uw Smart TV niet naar behoren werken dan is er iets met de verbinding of de TV zelf is op. Als het de verbinding is dan gaat een externe mediaspeler ook niet werken.
Omdat mijn ouders Ziggo hebben dus dacht mocht het werken dan vraag ik via mijn ouders een mini aan.
dan zou ik eerder voor een chromecast met google tv gaan
Een Google chromecast HD/4K GoogleTV (de witte met ab) in combinatie met de ZiggoGOTV app daarop geïnstalleerd werkt alleen op een Ziggo internet aansluiting. Dit is vergelijkbaar met een Next(mini) en wordt gezien als (2de) TV.
Alleen de ZiggoGO app op een smartphone of tablet werkt op internet aansluitingen die niet van Ziggo zijn. Je kan dan wel streamcasten naar een GoogleTV device maar dan moet daar niet de ZiggoGOTV app op geïnstalleerd zijn.
Aansluiten met een lighting/usb-c naar hdmi converter voor smartphone/tablet werkt ook niet.
Een tijdelijke oplossing kan NLZiet zijn. Deze zomer ook nog eens de eerste 2 maanden een actie prijs. NLZiet is wel netwerk onafhankelijk.
ik had het dan ook over andere apps
@bk1034 als het puur is om tijdelijk de streamingdiensten te kunnen zien dan zou ik toch een andere oplossing kiezen. Dus een mediaspeler zoals genoemd.
Wat live TV betreft er is een kans dat het TV signaal al aanwezig is dan zou u de ongecodeerde kanalen kunnen kijken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.