Re.hendriks

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Next Mini vs teletekst

Is er nog geen mogelijkheid om teletekst te zien via next mini

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Allen,

Een mooi nieuwtje om de dag mee te beginnen: vanaf vandaag is Teletekst live op de Next Mini. Benieuwd naar de ins en outs? Hier vind je meer info.

Vrijwel alle Next Mini's hebben inmiddels toegang tot Teletekst. Een klein deel van de Next Mini's heeft deze update nog niet binnengehaald en volgt later deze week vanzelf.

Kun je niet langer wachten? Zet je Next Mini dan terug naar de fabrieksinstellingen zodat je box de nieuwste update binnenhaalt. Houd hierbij wel rekening dat je diverse instellingen opnieuw moet configureren.

Bekijk in context

30 Reacties 30
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat is juist. Wat wil je hiermee zeggen?

 

Next Mini - Ziggo TV doet met je mee | Ziggo

 

Veelgestelde vragen

 

Waarom werkt teletekst (vooral ondertiteling (888)) nog niet op de Mini?


Het vertrouwde teletekst voegen we op termijn toe aan de Next Mini. Een belangrijke functionaliteit van teletekst is de Nederlandse ondertiteling voor doven en slechthorenden (teletekstpagina 888). Deze ondertiteling kun je nu al (buiten teletekst om) gemakkelijk op de Next Mini aanzetten via het menu.

Alternatief voor Ondertiteling (888)
Via het menu op de mediabox kun je ondertiteling aanzetten. Het menu is eenvoudig te vinden door op de drie puntjes op de afstandsbediening te drukken. Daar is ondertiteling, wanneer die beschikbaar is, een directe menukeuze.

Henniej

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Wanneer gaat ziggo zelf een reactie geven op de vraag wanneer er weer teletekst te ontvangen is met de nex mini?

Mij was het niet bekend dat er geen teletekst te ontvangen was op de nex mini anders had ik hier echt niet voor gekozen.

 Zou het nog mogelijk zijn om het oude kastje van de nex terug te krijgen?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dit kan niet meer door ziggo moderators hier ongedaan gemaakt worden

Kom je er niet uit? We helpen je graag. Bellen werkt het snelste. Bel naar 088-1212808.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Henniej sorry voor de misverstanden en de kuren. Duidelijkheid is belangrijk, dat ben ik met je eens.

Wat Teletekst aangaat: geef het even de kans. Ik hoor/lees uit betrouwbare bron dat men dit nog deze maand voor de Next Mini voor elkaar wil krijgen. Als je onze nieuwsbrief leest en krijgt, zal er deze maand meer informatie over worden aangegeven. 

Henniej

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Bedankt voor Robin en Jacob voor de reacties.  Ik moet dus nog even geduld hebben .

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Allen,

Een mooi nieuwtje om de dag mee te beginnen: vanaf vandaag is Teletekst live op de Next Mini. Benieuwd naar de ins en outs? Hier vind je meer info.

Vrijwel alle Next Mini's hebben inmiddels toegang tot Teletekst. Een klein deel van de Next Mini's heeft deze update nog niet binnengehaald en volgt later deze week vanzelf.

Kun je niet langer wachten? Zet je Next Mini dan terug naar de fabrieksinstellingen zodat je box de nieuwste update binnenhaalt. Houd hierbij wel rekening dat je diverse instellingen opnieuw moet configureren.

Henniej

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ai, heb net gekeken maar helaas ik moet nog even geduld hebben voordat ik kan teleteksten. Maar weet dat het eraan komt en kan dan de tablet zondags uit laten. 😛

 

Henniej

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Yeahhh.  Teletekst werkt nu ook hier op de Next mini.  😀

Henniej

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik ben blij met teletekst maar waarom is het zo traag?

Verder kan ik op omroep Gelderland geen teletekst ontvangen.

Graag wat info over deze onderwerpen,😀

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Henniej . Ik zie dat TV Gelderland wel in de lijst staat met kanalen waar teletekst op te ontvangen is. Maar je krijgt het er niet op te zien? 
Qua traagheid; ik geloof dat teletekst nog nooit echt snel is geweest. Werkt het nu anders/trager dan je gewend was? 

Henniej

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hoi Lycke.

Voorheen had ik mediabox next en daar was het duidelijk allemaal sneller . Ik moet nu echt oppassen dat ik niet te snel de getallen intoetst. Het scherm is ook heel anders geworden het lijkt wel of het scherm van teletekst in een andere modus staat.) wazig beeld). Op omroep gelderland krijg ik geen optie om teletekst te kijken, en dat is erg jammer.

Henniej

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Haha , ik reageer op mezelf , maar hoop op antwoord van andere.🤣

Nogmaals de kanalen nagekeken en kwam er achter dat omroep Gelderland er twee keer in staat.

Nu heb ik de andere van omroep Gelderland gebruikt en daar krijg ik wel de optie internet,

Gelukkig werkt dat maar mens nog aan toe wat werkt het traag en wat is het beeld onscherp(wazig).

Kan er iets aan de hand zijn met het tv-kastje ik vind het streamen namelijk ook wat trager gaan als voorheen toen ik de oude  next gebruikte.

Henniej

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Gaat eentonig worden om op jezelf te moeten reageren😩. Is er echt niemand die ook zo wazig beeld heeft als teletekst erop staat?

Zou het mogelijk kunnen zijn dat het tv-kastje van de next mini niet werkt zoals het zou moeten en kan ik deze eventueel omruilen voor een andere?

Groet Hennie.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Henniej,

 

Een defect aan het kastje blijft natuurlijk altijd een mogelijkheid, maar vind ik nog een vroege conclusie met deze problemen. Lukt het om deze wazigheid op foto te zetten of komt het dan niet goed over? Dan krijgen we een beetje een idee wat je bedoelt en of het zo hoort. 

Henniej

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hoi Alex.

Ik zal een foto plaatsen maar ben bang dat het niet gaat aangeven wat ik bedoel omdat het nu lijkt alsof het een prima beeld is. De letters zijn anders dan dat ik op de andere next had, dit is veel onscherper en echt veel trager als voorheen.  Ook gaf ik aan dat het streamen ook trager is als voorheen.  Hopelijk kan je we wat mee en anders hoop ik dat er een manier is om terug te gaan naar de vorige next die werkte hier veel beter.

Groet HennieschermTV.jpg

Henniej

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb geen idee of jullie kunnen zien wat ik bedoel met een onduidelijk  beeld van teletekst.

Misschien is het handig om zelf een foto van jullie scherm van teletekst te maken en deze te posten. 

Wie weet zien we dan het verschil.😀    

Henniej

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Hoi allen,

Ik probeer nogmaals een reactie te vragen voor het probleem wat ik ervaar met teletekst.

Hopelijk geeft dit een beter beeld van het onduidelijk beeld dat teletekst laat zien en hopelijk is er toch nog iemand op dit forum die erop gaat reageren, anders zal ik een andere weg moeten gaan zoeken om het probleem op te lossen. Inmiddels is er een probleem bij gekomen namelijk als ik op teletekst zit te kijken kan ik niet terug naar tv kijken met de knop met de gebogen pijl. Ik moet dan een zender hoger of lager drukken om teletekst te verlaten.

Kijk eens goed naar de tekst TV GELDERLAND .

groet Hennie 

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

@Henniej 

 

Het door jou genoemde 'pijltje terug' zou moeten werken.

Er is nog een andere snelle manier om terug te keren naar 'tv kijken' namelijk de knop 'tv' rechtsboven de shuttle van je AB. Wanneer dit ook niet werkt, is er wellicht iets mis met je AB en zou je Ziggo kunnen vragen om een nieuwe.

 

Henniej

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

IMG_20230321_112348.jpg

Uitgelicht topic