NPO lanceert op 1 december de nieuwe NPO app
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Gisteren mijn installatiepakket voor internet en tv geïnstalleerd.
De next mini heb ik initieel via wifi aangesloten. Echter wil ik dit liever bekabeld laten verlopen. Echter de next mini ziet de bekabelde aansluiting niet.
Ik heb de next mini rechtstreeks op het modem aangesloten en al een reset naar de fabrieksinstellingen gedaan, daarbij blijft geconfigureerde verbinding behouden. Een laptop op de kabel naar het modem werkt zonder probleem.
Kan het zijn dat de voedingsadapter met utp aansluiting defect is?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het Icoontje boven links is wit, als ik de cursor op "kies kabel" zet wordt de rand oranje en is de afbeelding wit.
Als ik de cursor op "Wifi" zet is de afbeelding "kies kabel" nog steed wit.
Hmm en inmiddels ook weer een aantal dagen verstreken, wat ontzettend balen.
@Gio2903 zie jij kans om dit draadje verder op te pakken met jouw tips en expertise?
zou het zo 1,2,3 ook niet weten, denk dat een monteur ter plaatse beter kan beoordelen wat er aan de hand is.
Hi @Sponsenzo,
Wat zuur dat de nieuwe voeding het niet heeft opgelost! Heb je voor de zekerheid na ontvangst ook even alles opnieuw ingesteld en bijvoorbeeld een nieuwe kabel geprobeerd? Als het allemaal nog steeds niet goed werkt, wil ik inderdaad voorstellen een monteursbezoek met je in te plannen. Ik hoor graag van je!
Dag Alex,
Sinds donderdag is de verbinding stabiel ik wil niet jinxen maar hoop dat het zo blijft LOL.
We hebben meerdere keren per dag de verbinding moeten herstellen en daarbij opnieuw moeten kiezen tussen kabel of WIFI verbinding, ik neem aan dat "alles opnieuw ingesteld" dan ook gebeurd is?
Of bedoel je iets anders?
Een nieuwe kabel hebben we niet (de huidige is nieuw) maar wel iets dat we kunnen proberen.
Haha, dan gaan we even nergens aan zitten! 🤞
Je zou, als de problemen toch terugkeren, even met een hele frisse installatie kunnen beginnen via [Systeem] > [Fabrieksinstellingen]. Laat maar weten als de problemen toch terugkeren, ook een kabel kan ik je altijd nasturen.
Dag Jamyla, Gio2903 en Alex,
Het probleem is opgelost, een andere kabel heeft het gewenste effect.
Kennelijk is de eerder door ons gebruikte kabel kapot (hoewel het een nieuwe kabel is).
Bedankt voor jullie hulp en advies.
Wat fijn om te horen, @Sponsenzo ! Top dat het is opgelost en je dit ook nog even laat weten!
graag ontvang ik ook een nieuwe voedingsadapter voor mijn next mini
@m.patmore Welkom hier!
Als ik me niet vergis, is je verzoek ook net telefonisch ingeschoten? Adus: die komt er zo snel mogelijk aan.
Ook bij mij kan ik sinds kort niet meer met een vaste kabel verbinding maken, alleen nog via de WiFi.
Een nieuwe UTP kabel (cat 5E en Cat 6) werkt niet.
Oh meen je! @Alex001! Dat is niet de bedoeling. Zal ik je een nieuwe mediabox sturen? Of werkt het prima zo met de wifi?
Goedemorgen Carlien, Het werkt nu prima via de WiFi, alleen wordt door Ziggo steeds aangeraden om als het mogelijk is een bekabelde aansluiting te gebruiken.
Deze is ook nog steeds aangesloten maar werkt niet meer, ik kan bij verbindingen bij instellingen de bekabelde aansluiting niet selecteren.
Gisteravond heb ik een andere kabel geprobeerd, maar zonder resultaat.
Bij het opzoek op het internet kwam ik deze klacht, die vaker voorkomt, tegen op deze Community.
Er wordt dan gesproken over een mogelijk defecte adapter, dus misschien moet ik dat eerst proberen.
een moderator kan kosteloos een nieuwe adapter opsturen,
of als ze niet los leverbaar zijn de box omruilen
We adviseren inderdaad om het bekabeld aan te sluiten! Maar als het draadloos goed werkt, dan is dat ook gewoon prima :)! Ik heb een adapter opgestuurd voor je mediabox! Laat je ons weten hoe dat gaat als je die ontvangen hebt? @Alex001
Bedankt voor de snelle actie, ik laat het zeker wetn
Kan je mij er ook eentje sturen. Heb opeens vandaag hetzelfde probleem. Kijk altijd bekabeld tv en nu opeens doet hij het niet meer. Zegt ie dat er geen internet verbinding is zonder dat er iets gewijzigd is
Beste Carlien, Ik heb de adapter ontvangen en ik kan weer bekabeld verbinding maken.
Bedankt voor je snelle acties.
Hai Welmoed, vandaag de adapter ontvangen. dit was inderdaad de oplossing. Super bedankt.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.