1
Vraag
2
Reacties
Nick12345

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Next Mini via ethernet werkt niet

Gisteren mijn installatiepakket voor internet en tv geïnstalleerd. 

 

De next mini heb ik initieel via wifi aangesloten. Echter wil ik dit liever bekabeld laten verlopen. Echter de next mini ziet de bekabelde aansluiting niet. 

 

Ik heb de next mini rechtstreeks op het modem aangesloten en al een reset naar de fabrieksinstellingen gedaan, daarbij blijft geconfigureerde verbinding behouden. Een laptop op de kabel naar het modem werkt zonder probleem. 

 

Kan het zijn dat de voedingsadapter met utp aansluiting defect is?

 

65 Reacties 65
Sponsenzo

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het Icoontje boven links is wit, als ik de cursor op "kies kabel" zet wordt de rand oranje en is de afbeelding wit.
Als ik de cursor op "Wifi" zet is de afbeelding "kies kabel" nog steed wit.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5255Posts
  • 632Oplossingen
  • 2104Likes

Hmm en inmiddels ook weer een aantal dagen verstreken, wat ontzettend balen.

@Gio2903 zie jij kans om dit draadje verder op te pakken met jouw tips en expertise?

Gio2903

Level 17
  • 2757Posts
  • 143Oplossingen
  • 1939Likes

zou het zo 1,2,3 ook niet weten, denk dat een monteur ter plaatse beter kan beoordelen wat er aan de hand is.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8400Posts
  • 985Oplossingen
  • 3679Likes

Hi @Sponsenzo,

 

Wat zuur dat de nieuwe voeding het niet heeft opgelost! Heb je voor de zekerheid na ontvangst ook even alles opnieuw ingesteld en bijvoorbeeld een nieuwe kabel geprobeerd? Als het allemaal nog steeds niet goed werkt, wil ik inderdaad voorstellen een monteursbezoek met je in te plannen. Ik hoor graag van je!

Sponsenzo

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag Alex,

 

Sinds donderdag is de verbinding stabiel ik wil niet jinxen maar hoop dat het zo blijft LOL.

We hebben meerdere keren per dag de verbinding moeten herstellen en daarbij opnieuw moeten kiezen tussen kabel of WIFI verbinding, ik neem aan dat "alles opnieuw ingesteld" dan ook gebeurd is?
Of bedoel je iets anders?

Een nieuwe kabel hebben we niet (de huidige is nieuw) maar wel iets dat we kunnen proberen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8400Posts
  • 985Oplossingen
  • 3679Likes

Haha, dan gaan we even nergens aan zitten! 🤞

 

Je zou, als de problemen toch terugkeren, even met een hele frisse installatie kunnen beginnen via [Systeem] > [Fabrieksinstellingen]. Laat maar weten als de problemen toch terugkeren, ook een kabel kan ik je altijd nasturen.

Sponsenzo

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag Jamyla, Gio2903 en Alex,

 

Het probleem is opgelost, een andere kabel heeft het gewenste effect.

 

Kennelijk is de eerder door ons gebruikte kabel kapot (hoewel het een nieuwe kabel is).

 

Bedankt voor jullie hulp en advies.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8400Posts
  • 985Oplossingen
  • 3679Likes

Wat fijn om te horen, @Sponsenzo ! Top dat het is opgelost en je dit ook nog even laat weten!

m.patmore

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

graag ontvang ik ook een nieuwe voedingsadapter voor mijn next mini

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3587Posts
  • 295Oplossingen
  • 1372Likes

@m.patmore Welkom hier! 

Als ik me niet vergis, is je verzoek ook net telefonisch ingeschoten? Adus: die komt er zo snel mogelijk aan. 

Alex001

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook bij mij kan ik sinds kort niet meer met een vaste kabel verbinding maken, alleen nog via de WiFi.

Een nieuwe UTP kabel (cat 5E en Cat 6) werkt niet.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2037Posts
  • 226Oplossingen
  • 971Likes

Oh meen je! @Alex001! Dat is niet de bedoeling. Zal ik je een nieuwe mediabox sturen? Of werkt het prima zo met de wifi? 

Alex001

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen Carlien, Het werkt nu prima via de WiFi, alleen wordt door Ziggo steeds aangeraden om als het mogelijk is een bekabelde aansluiting te gebruiken. 

Deze is ook nog steeds aangesloten maar werkt niet meer, ik kan bij verbindingen bij instellingen de bekabelde aansluiting niet selecteren.

Gisteravond heb ik een andere kabel geprobeerd, maar zonder resultaat.

Bij het opzoek op het internet kwam ik deze klacht, die vaker voorkomt, tegen op deze Community.

Er wordt dan gesproken over een mogelijk defecte adapter, dus misschien moet ik dat eerst proberen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9494Posts
  • 572Oplossingen
  • 2508Likes

een moderator kan kosteloos een nieuwe adapter opsturen,

of als ze niet los leverbaar zijn de box omruilen 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2037Posts
  • 226Oplossingen
  • 971Likes

We adviseren inderdaad om het bekabeld aan te sluiten! Maar als het draadloos goed werkt, dan is dat ook gewoon prima :)! Ik heb een adapter opgestuurd voor je mediabox! Laat je ons weten hoe dat gaat als je die ontvangen hebt? @Alex001 

Alex001

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de snelle actie, ik laat het zeker wetn

Jeroen61

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kan je mij er ook eentje sturen. Heb opeens vandaag hetzelfde probleem. Kijk altijd bekabeld tv en nu opeens doet hij het niet meer. Zegt ie dat er geen internet verbinding is zonder dat er iets gewijzigd is

 

Alex001

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Carlien, Ik heb de adapter ontvangen en ik kan weer bekabeld verbinding maken.

Bedankt voor je snelle acties. 

 

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 960Posts
  • 121Oplossingen
  • 569Likes

Hé hoi @Alex001, wat fijn dat het weer werkt nu, bedankt voor je terugkoppeling!

@Jeroen61 er is een nieuwe adapter naar je onderweg, laat je ons weten of dit de oplossing was? 🙂 

Jeroen61

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hai Welmoed, vandaag de adapter ontvangen. dit was inderdaad de oplossing. Super bedankt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic