Nick12345

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Next Mini via ethernet werkt niet

Gisteren mijn installatiepakket voor internet en tv geïnstalleerd. 

 

De next mini heb ik initieel via wifi aangesloten. Echter wil ik dit liever bekabeld laten verlopen. Echter de next mini ziet de bekabelde aansluiting niet. 

 

Ik heb de next mini rechtstreeks op het modem aangesloten en al een reset naar de fabrieksinstellingen gedaan, daarbij blijft geconfigureerde verbinding behouden. Een laptop op de kabel naar het modem werkt zonder probleem. 

 

Kan het zijn dat de voedingsadapter met utp aansluiting defect is?

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

@Nick12345, ik heb een nieuwe voedingsadapter en usb kabel jouw kant op gestuurd! 🙂 

Bekijk in context

JoeyC

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hi, voor mij werkt de bekabeling nu, dus de nieuwe voeding heeft het opgelost!

Bekijk in context

81 Reacties 81
Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je in de Next mini de verbinding kiezen in de instellingen?

Nick12345
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Helaas de optie bekabeld zie ik wel maar kan ik niet kiezen.  

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Maak je ook gebruik van de meegeleverde USB kabel tussen Next mini en voedingsadapter, dat zou natuurlijk ook de oorzaak kunnen zijn.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

er zijn inderdaad adapters in omloop waarvan de ethernetpoort niet werkt (en adapters die het helemaal niet doen), een moderator of klantenservice kan een nieuwe naar je opsturen. voordat er een moderator langskomt kan een paar dagen duren. klantenservice kun je dagelijks zelf bellen tot 20u. gaat wat sneller 🙂.

 

voor de anderen hier, de optie van bekabelde verbinding is "greyed-out" in sommige gevallen. dit is een defect in de adapter zelf

Nick12345
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Alle tijd om te wachten op een moderator, via WiFi werkt het momenteel wel :-).

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

@Nick12345, ik heb een nieuwe voedingsadapter en usb kabel jouw kant op gestuurd! 🙂 

Nick12345
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt! Ik geef een terugkoppeling als ie er is. 

Nick12345
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Madelon Ik heb wel een usb kabel ontvangen, maar geen adapter. Is daar iets mis gegaan

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Ah, sorry! Dat had ik even mogen toelichten. Helaas lukt het in ons huidige bestelsysteem niet om pakketten samen te voegen. Het wordt na elkaar verstuurd. De adapter zou dus inmiddels onderweg moeten zijn 🙂 

Nick12345
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt! Vanavond de adapter ontvangen, samen met de nieuwe USB-kabel was dit de oplossing voor de niet werkende ethernet poort. Alles functioneert nu zoals zou moeten.

Genux

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Ziggo, ik ben bang dat ik ook een defecte voeding heb aangezien ook bij mij de ethernet aansluiting niet werkt. Heb het ook geprobeerd met de bijgeleverde CAT6 kabel rechtstreeks in de nieuwe zwarte modem, maar ook dan kan ik alleen Wifi selecteren. Beide kabels werken wel gewoon van laptop naar router. Zou u een nieuwe voeding met Ethernet aansluiting kunnen opsturen voor de Next Mini 4K? Alvast bedankt. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Natuurlijk wil ik dat @Genux  

Ik heb een nieuwe voeding toegestuurd en deze ontvang je binnen 3 werkdagen via PostNL 🙂

Genux

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Thanks! Ik laat het weten of het probleem dan opgelost is.

Genux

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ontving een track & trace nr. Van 2 weken geleden. Heeft u de juiste voor mij? In mijn PostNL staat ook niks qua aankomende leveringen. Alvast bedankt.

Cillo

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik kan de ethernet optie ook niet selecteren op mijn mini 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@Genux Super vreemd dat je een oude T&T code kreeg. Gek genoeg zie ik de bestelling ook niet meer terug. Er is dus ergens iets misgegaan, waarvoor mijn oprechte excuses. Ik heb de kabel + adapter opnieuw voor je besteld. Zoals eerder in dit topic benoemd, wordt de bestelling in 2 delen opgesplitst. Je ontvangt nog een bevestigingsmail en uiteraard T&T codes zodra PostNL het in ontvangst heeft genomen.

@Cillo Ook voor jou is een nieuwe usb kabel + adapter onderweg. Houd je e-mail in de gaten.

Houden jullie ons op de hoogte of dit dé oplossing was?

GC1

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo, ik zit met hetzelfde probleem. De ethernetverbinding werkt niet. Ik heb ook geprobeerd met een andere kabel in de modem die werkt met andere apparaten, maar zelfs dan kan ik alleen Wifi selecteren. Kunt u alstublieft een nieuwe voeding met ethernet aansluiting opsturen voor mijn Next Mini? Bij voorbaat dank.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @GC1

 

Bij jou heeft het denk ik te maken met het feit dat de Next Mini nog administratief in de afhandeling is om actief gezet te worden. Op dit moment is de activatie nog administratief in de afronding. Dit kan even tijd in beslag nemen, ondanks dat het thuis wel al werkt. 

Op dit moment kan ik (door die administratieve vertraging) ook nog geen bestelling voor je plaatsen voor nalevermaterialen zoals een voeding + ethernetkabel. 

Uitgelicht topic