ABTV

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Next Mini verbinding valt vaak weg

Tijdens het TV kijken valt regelmatig (2 tot 3 keer oer maand) opeens de verbinding van de Next Mini weg. Vervolgens is het een drama om hem weer opnieuw aan de praat te krijgen. Na een paar keer stekkers eruit en Connect Box (modem) opstarten doet hij dan opeens weer. Het is iedere keer een gepuzzel van ruim een uur. Is de Next Mini zo instabiel? 

Voor de volledigheid: Next Mini is aangesloten met kabel, niet via wifi.

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Heb je de next al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Geen resultaat, de fabrieksinstellingen.

Geen resultaat, laat het hier weten.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4348Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Goedemiddag @ABTV, welkom op de Community! 

Je Next Mini heeft er weinig zin in, lees ik. Wat gek dat dit toch best frequent voorkomt. Ben je nog met @Bert zijn suggestie aan de slag geweest? Werkt je internet op het moment dat je Next Mini je in de steek laat nog wel gewoon op andere apparaten? Heb je daarnaast ook al eens een andere UTP kabel gebruikt op een andere LAN poort van het modem? 

ABTV
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Vincent,

 

de Next Mini doet het weer na een paar keer van de stroom af halen. Als hij uitvalt dan doet internet/wifi het altijd nog goed. De next geeft bij het opnieuw aanzetten steeds wisselende foutmeldingen. Soms, dan heb ik het stroom eraf halen opgegeven, zet ik na een half uur de TV weer aan en dan doet hij het opeens weer.


Het lijkt erop dat het TV signaal vanuit buiten een storing heeft (dus vanuit Ziggo zelf) en wanneer dit is opgelost dan doet de Next mini het ook weer. Zou dat kunnen?

 

Dank voor je hulp! 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Het lijkt alsof de mini geen hernieuwd lokaal ip adres krijgt van de DHCP server van het modem. Het probleem is dan het modem. Een mogelijke workarround kan zijn, maak de Next mini spanningsloos. Herstart het modem en als die weer online is start de Next mini.

 

Een andere mogelijkheid: Zet de de Next mini in eco stand opstarten duurt iets langer, maar er wordt meer hardware opnieuw geinitialiseerd in de Next mini.

 

 

ABTV
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas bieden deze twee opties niet direct een oplossing. Na het een aantal keer herhaald te hebben, doet hij het opeens wel weer. 

De laatste paar dagen komt het probleem dagelijks terug. Iedere keer begint het probleem met de melding dat de verbinding traag is. Terwijl internet (en wifi) prima werkt. Daarna volgt de melding dat de Mini geen verbinding meer heeft. De Next mini is aangesloten met een kabel. 

Lastige voor mij is om te beoordelen waar het probleem nu zit, bij Next Mini, modem of aansluiting vanuit ziggo naar woning. En hoe ik dit structureel kan oplossen. Want iedere dag een uur zitten rommelen met TV, is niet heel prettig…. 

heniumarleen

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Exact hetzelfde probleem bij ons. Na een reboot v.d. connectbox door ziggoklantenservice 8 dgn geleden lijkt dit probleem opgelost , hopelijk blijft dat zo. Groetjes.

Uitgelicht topic