1
Vraag
2
Reacties
hklink

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Next Mini uitproberen als mogelijke vervanger CI+-module

Ik ben vandaag bij de Ziggo winkel geweest met het verzoek of ik een Next Mini kon huren om deze uit te testen als vervanger van mijn CI+-module. Ik wil deze dan uitsluitend via WIFI gaan gebruiken. Helaas bleek dit vanwege mijn huidige abonnementsvorm niet mogelijk, aangezien ik alleen een CI+-module heb en dus geen Mediabox.

Volgens de verkoper kan ik alleen een Mini Next ontvangen als mijn huidige abonnement om gezet wordt. Ik zou dan eerst een reguliere Mediabox Next ontvangen en zou mijn CI+-module dan moeten retourneren. Zodra ik de Mediabox ontvangen heb kan ik terug naar de winkel om een Next Mini op te halen en zou ik de reguliere Mediabox Next weer kunnen retourneren. Niet alleen is dit nogal omslachtig, ik wil vooralsnog mijn CI+-module gewoon behouden voor het geval de Mini Next mij toch niet bevalt.

 

Het lijkt mij dat het toch gewoon mogelijk moet zijn voor mensen die alleen een CI+-module hebben om ook een Next Mini te kunnen huren om deze uit te proberen of te gebruiken voor een tweede tv?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9732Posts
  • 579Oplossingen
  • 2646Likes

gaat het om een eigen gekocht ci module (smartcard) of bruikleen ?

 

in geval van een zelf gekochte (voor 2015) is de smartcard je eigendom en kun je die naast de hoofd mediabox next mini behouden voor een tweede tv 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6230Posts
  • 234Oplossingen
  • 4806Likes

Beste @hklink 

Klinkt inderdaad wat omslachtig. Ik begrijp dat u de CI+module wilt behouden en een Mediabox Mini wilt bestellen? Ik weet niet welk abonnement u heeft, maar dit zijn op dit moment de mogelijkheden:

De Next Mini verbinden via :modem_wifi_groen: wifi is natuurlijk mogelijk en als het werkt dan werkt het, maar meestal werkt de Mini beter via een netwerkkabel.

RoWi.

Level 20
  • 18167Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

Het verhaal van eerst een gewone Next lijkt mij niet correct.

 

Tijdelijk huren kan niet wat kan is het abonnement omzetten en binnen een week oordelen zodat u binnen 14 dagen nog kan opzeggen. Of de Mini als extra ontvanger afnemen, of dat mogelijk is met een CI-Module als hoofd ontvanger durf ik niet te zeggen.

 

 

@hklink wat verwacht u van de Next Mini waarom voldoet de CI-Module en smartcard niet meer?

hklink
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Wim C. Bedankt voor je reactie. Ik heb een Internet Complete i.c.m. een Start TV pakket, dus ik zou voor de Next Mini in aanmerking komen. De WIFI loopt via een Mesh-systeem. De Deco staat vlakbij de tv.

@RoWi. Eveneens bedankt voor je reactie. I.v.m. toekomstige herinrichting van de woonkamer wil ik zoveel mogelijk kabels verwijderen. Bovendien had ik begrepen dat het veranderen van kanaal sneller zou gaan. Nu duurt dat een paar seconden.

RoWi.

Level 20
  • 18167Posts
  • 758Oplossingen
  • 6188Likes

De Next Mini werkt vermoedelijk niks sneller dan hoe snel de TV tuner zelf van kanaal wisselt. Dat kan ik verder niet uit eigen ervaring beoordelen waar het de Mini betreft.

 

U heeft nu slechts 1 stroomkabel voor de TV nodig en de Coaxkabel nu ken ik de inrichting niet maar ik ga er vanuit dat de TV nu nabij een coax contact doos staat. Met de Mini heeft u in ieder geval alweer een extra stroompunt nodig.

 

De wifi ondersteuning die ik persoonlijk niet aanbeveel scheelt inderdaad een internetkabel.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9732Posts
  • 579Oplossingen
  • 2646Likes

gaat het om een eigen gekocht ci module (smartcard) of bruikleen ?

 

in geval van een zelf gekochte (voor 2015) is de smartcard je eigendom en kun je die naast de hoofd mediabox next mini behouden voor een tweede tv 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic