1
Vraag
2
Reacties
MaxLux

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Next Mini toevoegen aan Google Home

Hi,

ik heb een Next mini en deze bedien ik met de Ziggo afstandsbediening. De communicatie tussen deze twee apparaten gaat via Bluetooth en niet via IR. Helaas kan ik de Ziggo AB en de Next mini niet koppelen met Google Home want deze worden niet herkend door ‘works with Google’. Nu bestaan er van die universele AB’s die naast WiFi en IR ook Bluetooth ondersteunen waarmee ik dan de Next mini zou kunnen bedienen. Als ik die AB dan met ‘works with Google’ kan toevoegen aan Google home, kan ik met stemcommando’s mijn tv en de Next mini aanzetten en bedienen. Heeft iemand hier ervaring mee en klopt het dat je met een universele AB met Bluetooth ondersteuning de Next mini kan bedienen? Ik geef stemcommando’s via een Google nest mini.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
Super Expert
  • 66860Posts
  • 4697Oplossingen
  • 18518Likes

Google Home heeft nog niet de commando's in zich die de Next kunnen bedienen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
Super Expert
  • 66860Posts
  • 4697Oplossingen
  • 18518Likes

Google Home heeft nog niet de commando's in zich die de Next kunnen bedienen.

Karel.

Level 15
Expert
  • 1113Posts
  • 119Oplossingen
  • 674Likes

De Next mini is alleen met de originele afstandsbediening of via de ZiggoGo app op smartphone/tablet te bedienen. Er zijn af en toe “geruchten” op communities van enkelen die beweren dat het kan maar ik heb nog nooit een duidelijke en goed omschreven oplossing hiervoor gezien. Er zijn (nog) geen universele afstandsbedieningen die met het RF/Bluetooth van de Next mini overweg kunnen. Zelfs die van Logitech niet, die heb ik zelf. De “grote” Next kan wel met IR bedient worden.

Er zijn op GitHub wel voor bediening via wifi/ethernet een aantal projecten voor o.a. Home Assistent en Homebridge aanwezig. Heeft wel Hobby Bob gehalte en garantie tot de deur.

https://github.com/IIStevowII/ziggo-mediabox-next

https://github.com/jsiegenthaler/homebridge-eosstb

MaxLux
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor jullie reacties. Helaas vermoedde ik al zo iets. Wel jammer dat dit niet opgepakt wordt door Ziggo. 

Bert

Level 21
Super Expert
  • 66860Posts
  • 4697Oplossingen
  • 18518Likes

Ik denk dat Google dit ook moet willen, Ziggo kan geen Google software aanpassen.

AoxoMoxoA

Level 17
Super Expert
  • 3275Posts
  • 74Oplossingen
  • 2143Likes

Op mijn beurt denk ik dat juist Ziggo dit vooral moet willen. Google is op zijn beurt weer afhankelijk of leveranciers van apparaten zich houden aan draadloze interfacestandaarden en/of wat leveranciers publiceren over hun draadloze interface.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic