1
Vraag
2
Reacties
phusebox

Level 4
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Next (Mini) thuis maar op andere internetverbinding?

Om geen glasvezel aansluiting mis te lopen overweeg ik deze maar te laten aanleggen en een jaar dubbel abonnement te betalen, dat is goedkoper dan later laten aansluiten blijkbaar.

 

Maar, nu wil ik het internet van glasvezel gaan gebruiken. Werken de Next en Next Mini dan nog?

Ik behoud wel mijn Ziggo Alles-in-1, dus ik heb wel verder alle diensten nog van Ziggo alleen is alles verbonden via het internet van de glasvezelaanbieder.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @phusebox 

Sowieso is het slim om glasvezel te laten aanleggen, maar ik wist niet dat dit alleen aangelegd kon worden als je tegelijkertijd óók een abonnement zou afsluiten. Wij hebben sinds een paar jaar glasvezel, maar dat is aangelegd zonder dat er ooit een verplicht abonnement aan vastzat.
Ik zou dit zéker nog even navragen, want volgens mij klopt dit niet.

 

”Maar, nu wil ik het internet van glasvezel gaan gebruiken. Werken de Next en Next Mini dan nog?”

Als de coax-aansluiting van Ziggo gewoon blijft zitten waar-ie zit en de beide mediaboxen (en modem) gewoon aangesloten blijven, dan blijft het ook gewoon werken.

Je hebt dan wèl twee abonnementen lopen: één bij Ziggo en één bij de een of andere glasvezelboer.

 

Wat @Hatolex schreef: de Ziggo-mediaboxen werken inderdaad niet op de glasvezel van een andere provider.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

Dat gaat  niet werken . Maar glasvezel wordt kosteloos in je huis gebracht, je bent niet verplicht een abbo te nemen doorgaans

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @phusebox 

Sowieso is het slim om glasvezel te laten aanleggen, maar ik wist niet dat dit alleen aangelegd kon worden als je tegelijkertijd óók een abonnement zou afsluiten. Wij hebben sinds een paar jaar glasvezel, maar dat is aangelegd zonder dat er ooit een verplicht abonnement aan vastzat.
Ik zou dit zéker nog even navragen, want volgens mij klopt dit niet.

 

”Maar, nu wil ik het internet van glasvezel gaan gebruiken. Werken de Next en Next Mini dan nog?”

Als de coax-aansluiting van Ziggo gewoon blijft zitten waar-ie zit en de beide mediaboxen (en modem) gewoon aangesloten blijven, dan blijft het ook gewoon werken.

Je hebt dan wèl twee abonnementen lopen: één bij Ziggo en één bij de een of andere glasvezelboer.

 

Wat @Hatolex schreef: de Ziggo-mediaboxen werken inderdaad niet op de glasvezel van een andere provider.

phusebox
Topicstarter
Level 4
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas bij E-Fiber wel, wil je later een aansluiting kost het 450 euro.
Er zijn geen andere aanbieders bij ons.

phusebox
Topicstarter
Level 4
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas, is niet zonder abonnement mogelijk. Dan ben ik helaas of verplicht een jaar lang mijn vrouw uit te leggen waarom tv kijken irritant is of ik zit voor altijd vast aan Ziggo.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dit zijn de E-Fiber aanleg voorwaarden.

 

 

FAQ Aanleg (e-fiber.nl)

 

Is de aanleg van glasvezel van E-Fiber gratis?


1 Ja, voor alle bewoners en ondernemers binnen in ons aanleggebied is de aanleg van glasvezel kosteloos. Let op:
Alleen tijdens de aanleg van het glasvezelnetwerk in jouw dorp of stad word je kosteloos aangesloten. Als je geen toestemming geeft voor deze aanleg en je later alsnog glasvezel wilt, zijn er kosten aan verbonden.


2 In gemeenten waar we vraaggestuurd aanleggen word je alleen kosteloos aangesloten als je een abonnement afsluit voordat de werkzaamheden in je buurt klaar zijn. Wil je toch later aangesloten worden, dan wordt de vastrechtvergoeding in rekening gebracht. De kosten hiervoor zijn minimaal €450, afhankelijk van de afstand tussen je woning en de straat. Bekijk de algemene voorwaarden voor meer informatie.

 

3 Voor adressen die nog niet bekend zijn wanneer de aanleg van het glasvezelnetwerk wordt gepland, zoals nieuwbouw, geldt maatwerk en is de aanleg niet gratis. Vul je postcode en huisnummer in via de postcodecheck rechtsboven op deze website. Dan weet je welke regeling voor jou van toepassing is.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@phusebox dat er glasvezel wordt aangelegd met de verplichting een abonnement af te nemen, ging bij ons anders: er werd glasvezel aangelegd zonder een verplicht abonnement. Na de aanleg van glasvezel kreeg ik wel van verschillende providers allerlei aanbiedingen.

Eigenlijk de situatie zoals @Steefb dit ook aangeeft. Wellicht denkt een provider je een abonnement aan te smeren.

 

Waarom TV-kijken via Ziggo irritant is heb ik uit je bericht niet kunnen opmaken. Met glasvezel zit je nooit vast aan Ziggo; je hebt immers -net als ik- de keuze tussen glasvezel en coax. Afhankelijk van de contractduur van je abonnement kun je eventueel opzeggen als een andere provider beter lijkt.

phusebox
Topicstarter
Level 4
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het nagevraagd maar zonder abonnement krijg je geen aansluiting.

phusebox
Topicstarter
Level 4
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

TV kijken via Ziggo is niet irritant, maar juist bij glasvezel omdat je dan altijd met aanbieders als Canal Digitaal of NLZiet zit, en die hebben we getest, en nog andere combinaties met Videoland etc, maar het werkt allemaal niet lekker. Mijn vrouw vond het vreselijk, qua beeld en qua gebruiksgemak.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@phusebox  schreef:

Om geen glasvezel aansluiting mis te lopen overweeg ik deze maar te laten aanleggen en een jaar dubbel abonnement te betalen, dat is goedkoper dan later laten aansluiten blijkbaar.

 

Maar, nu wil ik het internet van glasvezel gaan gebruiken. Werken de Next en Next Mini dan nog?

Ik behoud wel mijn Ziggo Alles-in-1, dus ik heb wel verder alle diensten nog van Ziggo alleen is alles verbonden via het internet van de glasvezelaanbieder.

 


Hallo,


ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar natuurlijk moet u ook voor glasvezel kiezen, want dat is het medium van de toekomst. In het begin is de aanleg vaak gratis, als u ( inderdaad ) direct een 1 jarige abonnement neemt. Tevens hebt u zo keuze, coax ( Ziggo ) of glasvezel en bent u niet meer afhankelijk van de 'grappen' & grollen van een monopolist.

Dat u dan ook nog, dat jaar een Ziggo abonnement heeft, is natuurlijk uw keuze. In dat geval zou ik beide mediaboxen ( van beide providers ) op uw tv aansluiten en zo het beste van beide binnen handbereik hebben.
Die 2 mediaboxen ( of hoe ze ook genoemd worden ) op een eigen HDMI poort op de tv aansluiten, of desnoods via een goede HDMI -switch. U hebt dan misschien wel wat extra afstandsbiedingen tegelijkertijd nodig, maar dat duurt maar 1 jaar ( en ach, vroeger was meerdere AB heel normaal ).


Suc6


Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

"ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar natuurlijk moet u ook voor glasvezel kiezen, want dat is het medium van de toekomst."

 

Dat gaat dan over de verre toekomst want Docsis 3.1 kan tot 10 Gbit/s down en 2 Gbit/s up en Ziggo is bezig met het voorbereiden van Docsis 4.0 met 10 Gbit/s download en 6 Gbit/s upload.

1 jaar dubbel tarief moet je dan ook kunnen/willen betalen.

07-19-Liberty-Global-Continues-Network-Transformation-in-Europe-with-Telenet-Fluvius-Partnership-in-...

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Bij mij heeft KPN glas aangelegd zonder de verplichting om een abonnement af te nemen, hadden wel mijn Ziggo coax onder de stoep kapot gemaakt. Als het wel verplicht is door de aanleggende partij, neem je toch alleen het allergoedkoopste abonnement af bijv. internet only en aller laagste snelheid. Je krijgt in ieder geval meer keuze vrijheid en elke jaar misschien gunstige overstap aanbiedingen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic