1
Vraag
2
Reageer en help mee
Maikel-B

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Next Mini - screensaver?

Waarom heeft de next mini Mediabox geen Screensaver? Dit is echt een must have. Met Oled TV is dit echt nodig. 

 

Met kinderen in huis is het echt nodig een Screensaver. 

 

Die letten niet op of dat het beeld stil staat.

27 Reacties 27
Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@Maikel-B , gaat dat inbranden zo snel dan?

PJD_

Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

Inbranden van een oled kan zeker best snel gaan, snap alleen niet dat LG de screensaver niet laat werken op een externe bron, ikzelf heb een Philips en is er te lang een stilstaand beeld, als ik al even pauzeer tussendoor krijg je de screensaver in beeld en na een aantal uur tv kijken, dacht 6 uur gaat de een pixel refresh doen.

Cis53

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de duurste lg oled en de screensaver werkt niet op externe apparaten en brand inderdaad snel in en ik vind het eigenlijk een slechte zaak dat Ziggo zijn boxen niet voorziet van screensavers, de goedkoopste mediaplayers hebben deze functie nog

Cis53

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

KPN TV+ Box heeft deze functie wel en zo gauw mijn Vodafone abo is afgelopen ben ik denk naar kpn

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Even voor de goede orde de Next en de Mini hebben wel een sreensaver echter alleen voor de radio app zover mij bekend is.

 

De DIW7020 van KPN heeft enkel een screensaver omdat dit een GoogleTV functie is.

 

Wat het in branden betreft kijk dan maar nooit naar CNN of andere kanalen met een statische logo.

 

Hier een mooie test

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Of die screensaver nu op de mediabox zit of op de TV: op welk moment zou zo’n screensaver dan geactiveerd moeten worden? 
Ik las een suggestie dat als de afstandsbediening 15 minuten niet wordt aangeraakt dan wordt de screensaver geactiveerd. Persoonlijk lijkt me vet irritant als ik anderhalf uur naar een film zit te kijken en ik moet elk het kwartier de afstandsbediening bewegen.

Een screensaver activeren als je in slaap valt tijdens het kijken van een serie of film? Hoe moet een mediabox of een TV detecteren dat je niet aan het TV kijken bent maar in slaap bent gesukkeld?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een screensaver zou moeten activeren bij een statisch beeld. Dat mag duidelijk zijn.

 

Elke recente TV heeft een sleeptimer waarbij na een bepaalde tijd het scherm uitgaat. Dat is uiteraard geen screensaver maar helpt wel tegen inbranden.

Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes

Bij mijn Philips 65OLED806 gaat ook de screensaver automatisch aan bij een statisch beeld, of dat nu intern of via een externe bron komt dat maakt niet uit.
Dus geen probleem hier.
Het lijkt me overigens sterk dat de OLED van de TS dat niet doet, zo ja dan wil ik nooit een OLED van dat merk en type hebben.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic