1
Vraag
2
Reacties
Coby2

Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Next Mini schakeld TV niet meer aan of uit sinds update.

We hebben de settings in het menu systeem -> 1 knop aan/uit gecontroleerd, reset mini en opnieuw koppelen van de AB. De AB werkt verder normaal.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Coby2
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

De nieuwe afstandsbediening is zojuist binnengekomen. In de verpakking zat een gebruiksaanwijzing en daar stond iets wat ik noch online, noch in een oude gebruiksaanwijzing, terug heb kunnen vinden.

Aangehecht pdf bestand maakt duidelijk waardoor het allemaal weer werkt.

Dit was de oplossing! Ik hoop dat anderen hier ook wat aan hebben.

Iedereen bedankt voor de hulp.

Met vr. gr.

Coby.

Bekijk in context

Coby2
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

@PA0JXM 

Wij hebben een wat oudere Samsung TV. Daar hebben we de uitschakel optie moeten aanzetten in het HDMI menu. Probeer dat eens.

MVG,

Coby.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 21902Posts
  • 993Oplossingen
  • 6861Likes

Je zou even de Mini van de stroom kunnen halen paar minuten en de TV ook, daarna weer de TV op de stroom en vervolgens de Mini, zorg dat de Afstandsbediening dichtbij de mini ligt met deze uitvoeren.

Ziggo reset Afstandsbediening

Reset

Reset de afstandsbediening

Druk de terugspoelen (<<) en de 'terug-naar-tv'-knop 10 seconden tegelijk in. Hiermee reset je de afstandsbediening en daarmee activeren we ook het automatische koppelproces weer. Let op, het kan even 20 seconden duren na het resetten van de afstandsbediening voor het automatische koppelproces start. Je kunt het herkennen, want daarna zal de mediabox rechtsboven de melding geven "je kunt nu je ..... bedienen".

Afstandsbediening werkt opeens niet meer

Kun je eens kijken of je de afstandsbediening kunt koppelen? Dit kun je doen met de volgende stappen:

• Zet de Mediabox aan
  • Druk het stand-by knopje voorop 6 seconden in
  • Je krijgt nu als het goed is een scherm dat laat zien hoe je de afstandsbediening kunt koppelen
  • Koppel de afstandsbediening door de 0 en terug-naar-tv-knop 10 seconden tegelijk in te drukken 
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5009Posts
  • 590Oplossingen
  • 1947Likes

Goedemorgen @Coby2 

We hebben al even niets meer van je gehoord 😞

Is het gelukt met alle tips van @Dave! ?

PA0JXM

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dat probleem treedt bij mij ook op. Ik heb de afstandbediening gecontroleerd met de camera van mijn smartphone.
Als je de (witte) knop bedient, zie je via op het beeld van je camera, dat er infrarood wordt uitgestraald.
De rode knop geeft dat niet, ergo de TV gaat niet aan/uit.
Mijn Next afstandbediening in de huiskamer laat wel een infrarood signaal zien bij het bedienen van de rode knop.
Ik heb de afstandbediening volgens de instructie gereset. En ja nu zie ik wel een infraroodsignaal bij bedienen van de rode knop.
Helaas werkt de afstandbediening nu niet meer op mijn Next. De koppelingsprocedure uitgevoerd, en ja nu werkt het weer, alleen is nu het infraroodsignaal van de rode knop weer uitgeschakeld.
Wie weet raad?

Coby2
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Nee helaas, geen van de voorgestelde oplossingen heeft gewerkt.

m.v.g.

Coby.

Coby2
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Nee, helaas niet gelukt.

En wat nu?

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 856Posts
  • 99Oplossingen
  • 521Likes

Je hebt alle stappen gevolgd? Wat gek, hiermee moet het opgelost zijn @Coby2. Ik heb een nieuwe afstandsbediening voor je besteld, binnen vijf werkdagen wordt deze geleverd. Kun je ons een update geven zodra de nieuwe afstandsbediening binnen is en je hebt de afstandsbediening gekoppeld aan de tv en de mediabox? Ik ben erg benieuwd als alles dan weer werkt. 

Coby2
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb gezien dat er ook een software update geplant staat voor komende week.

Hopelijk biedt dat soelaas.

In ieder geval bedankt tot zover.

M.v.g. Coby.

Coby2
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

De nieuwe afstandsbediening is zojuist binnengekomen. In de verpakking zat een gebruiksaanwijzing en daar stond iets wat ik noch online, noch in een oude gebruiksaanwijzing, terug heb kunnen vinden.

Aangehecht pdf bestand maakt duidelijk waardoor het allemaal weer werkt.

Dit was de oplossing! Ik hoop dat anderen hier ook wat aan hebben.

Iedereen bedankt voor de hulp.

Met vr. gr.

Coby.

PA0JXM

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Helaas werkt de procedure van Coby2 bij mijn afstandsbediening niet.

• Ik reset de afstandsbediening met de terugspoelen (<<) en de 'terug-naar-tv'-knop.
  • Met mij smartphone camera controleer ik, of er een infrarood signaal wordt verstuurd als ik de rode aan/uit knop bedien. Dat signaal is zichtbaar, de afstandsbediening is op dit moment NIET met de TV gekoppeld. (geen volume bediening, enz.)
  • Dan ga ik de koppelingsprocedure uitvoeren volgens de aanwijzingen. De volume en source knoppen van de afstand bediening werken nu op mijn TV. Koppeling geslaagd zou je verwachten. Echter de rode aan/uit knop zend nu geen infrarood signaal meer en schakelt dus de TV niet aan/uit. De andere knoppen werken wel.
  • Ik heb de bovenstaande procedure een aantal malen herhaald, met steeds hetzelfde resultaat.

Controle van de afstandsbediening van mijn andere NEXT box, met mijn smartphone, laat zien dat er wél een infrarood signaal wordt gestuurd met de rode aan/uit knop naar de gekoppelde TV.

In het verleden heeft de koppeling met mijn TV gewoon gewerkt, inclusief het aan/uit zetten met de rode knop.

Iemand nog suggesties?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 3849Posts
  • 522Oplossingen
  • 1252Likes

Heb jij ook al een nieuwe afstandsbediening ontvangen, @PA0JXM ? Dat is uiteindelijk wat het probleem heeft opgelost (zoals beschreven in het PDF bestandje) :-).

PA0JXM

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Marije,

Dank voor je reactie, ik heb GEEN nieuwe afstandbediening gekregen.

Wel werd gisteren de nieuwe software geïnstalleerd. Dat maakte voor de afstandbediening helaas geen verschil.

Misschien wil je voor mij een nieuwe afstandsbediening regelen?

MVG, Jacob

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 3849Posts
  • 522Oplossingen
  • 1252Likes

Ga ik gelijk regelen voor jou, @PA0JXM . De nieuwe afstandsbediening komt zo snel mogelijk jouw kant op! 
Laat je hier weten of het daarmee straks is opgelost? 🙂 

PA0JXM

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hartelijk dank voor de nieuwe afstandsbediening. Helaas is het probleem niet verholpen.

Afstandsbediening ge-reset, en ik zie de infrarood signalen bij indrukken van de rode aan/uit knop.

Afstandsbediening gekoppeld volgens de procedure en dan zie ik geen infraroodsignaal bij de rode knop, wel bij de witte knop. Volume en source controle werken wel.
Het feit dat de witte knop wel werkt betekent volgens mij dat de infrarood besturing van mijn Tv-scherm wel werkt.

Is het de bedoeling dat mijn TV-scherm wordt in- en uit-geschakeld via de HDMI kabel?????

Ik gebruik de originele bijgeleverde kabel. E.e.a heeft ongeveer een half jaar goed gefunctioneerd.

Inmiddels zijn we gewend om beide aan/uit knoppen te bedienen. Misschien dat in de toekomst een firmware-update deze zaak oplost.

Als iemand suggesties heeft dan verneem ik dat graag, anders mag deze discussie worden gesloten.

MVG, Jacob

Coby2
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

@PA0JXM 

Wij hebben een wat oudere Samsung TV. Daar hebben we de uitschakel optie moeten aanzetten in het HDMI menu. Probeer dat eens.

MVG,

Coby.

PA0JXM

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dat is de oplossing. Het scherm en de Next-Mini schakelen nu uit met 1 knop.

Het was even zoeken waar die instelling 'HDMI aanzetten' was verborgen.

Moet ik de extra geleverde afstandsbediening terugsturen?

MVG, Jacob

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 1677Posts
  • 180Oplossingen
  • 768Likes

Oh wat super dat het is opgelost! Bewaar maar 🙂 Voor als die andere toch sneuvelt. @PA0JXM 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic