patrick.pieters

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Next Mini reageert niet meer op afstandsbediening. Heb reeds een nieuwe afstandsbediening maar alle?

Kan zenders niet meer wisselen. Alleen volume reageerd op tv. Heb ook al een nieuwe afstandsbediening ontvangen, maar het probleem niet opgelost. Hoe kan ik het oplossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
madebydirk

Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Op aanraden van Ziggo Webcare heb ik de ab batterijen vervangen omdat de tv acties via infrarood gaan en dat minder batterij trekt dan bluetooth. 

gedaan en ab opnieuw gepaired, en direct werkte alles weer. 

toen de issues net begonnen had ik de batterijen van 2 mini ab’s onderling uitgewisseld, maar niet met hele anderen geprobeerd. 
benieuwd of dit voor anderen ook de oplossing biedt, en of het bij mij nu goed blijft gaan.

Bekijk in context

52 Reacties 52
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de nieuwe afstandsbediening aan de Next mini gekoppeld volgens deze stap en dan de volgende stappen op de pagina na Verder? Afstandsbediening en mediabox koppelen | Klantenservice | Ziggo

madebydirk

Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

dit probleem heb ik ook, met 2 van mijn 3 mediaboxen. 
Opnieuw pairen helpt dan ook niet. 
Vaak doen ze het de volgende dag weer als alles een tijdje uit heeft gestaan maar dat is niet echt oplossing...

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @patrick.pieters en @madebydirk

Ik snap dat je hier een structurele oplossing voor wilt. Reageren enkel de knoppen om van zender te wisselen niet? Kun je bijvoorbeeld nog wel gewoon in het menu komen? 

madebydirk

Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Alleen tv control en geluid werken, verder niets. Momenteel moet ik mijn tv bedienen met mijn smartphone dat werkt wel. 
ik heb de ab opnieuw gepaired dan staat er in beeld AB wel verbonden, maar doet helemaal niks. 

madebydirk

Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Op aanraden van Ziggo Webcare heb ik de ab batterijen vervangen omdat de tv acties via infrarood gaan en dat minder batterij trekt dan bluetooth. 

gedaan en ab opnieuw gepaired, en direct werkte alles weer. 

toen de issues net begonnen had ik de batterijen van 2 mini ab’s onderling uitgewisseld, maar niet met hele anderen geprobeerd. 
benieuwd of dit voor anderen ook de oplossing biedt, en of het bij mij nu goed blijft gaan.

PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes

Ik bump dit topic even.

Hier thuis heb ik ook "regelmatig" dat de Next mini afstandsbediening niet meer reageert.
2 opties die tijdelijk werken: opnieuw pairen of de stroom van de Next mini af.

@Ziggo: kunnen jullie aangeven of dit een bekende bug is of dat er in onze thuissituatie iets gebeurt?

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

@PetertjeBol goed dat je hier even op inhaakt. Het mag natuurlijk niet zo zijn dat je steeds de box van de stroom moet halen of de afstandsbediening opnieuw moet pairen. Kun je me meer uitleg geven over wat er op dat moment precies gebeurt; werkt de afstandsbediening niet op de mediabox én tv, brandt er op het moment dat je problemen ervaart rechtsboven op de afstandsbediening wel een lampje? Welke kleur heeft de powerknop op de Next Mini op het moment dat je problemen ervaart? 

Jvdmvnl

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het zelfde probleem. 

De mini box reageert helemaal niet meer op de afstandsbediening.

Het volume van de tv doet het wel ook het witte lampje op de afstandsbediening werkt.

Naar mijn inzicht zit er een bug in het kastje. 

Erg vervelend om dit steeds weer te moeten resetten 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

@Jvdmvnl dat is inderdaad hartstikke vervelend. Op het moment dat je dit probleem ervaart; welke kleur heeft dan de powerknop op de voorkant van de Next Mini? En toen je de AB opnieuw koppelde, kreeg je toen ook het koppelscherm te zien? 

Jvdmvnl

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De mini next reageert helemaal niet meer op de afstandsbediening ook niet het koppel menu. Het lampje op de afstandsbediening rechts boven is wit van kleur.

Nadat ik de stroom van het kastje haal en na 10 sec weer er in doe werkt de afstandsbediening weer normaal ik hoef hem ook niet opnieuw te koppelen.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

@Jvdmvnl haal de box eens van de stroom ( ja sorry, alweer) en start opnieuw op. Druk de aan / uit knop van de Next Mini in gedurende 10 seconden. Druk tegelijk op 0 en TV op de AB voor ongeveer 10 seconden. De koppelmodus op de AB wordt geactiveerd. De melding "wel gekoppeld" verschijnt in het scherm zodra de koppeling voltooid is. Lukt dit? 

Jvdmvnl

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Judith,

 

Dit werkt inderdaad.

Ik zal het in de gaten houden of dit probleem zich blijft voor doen.

 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

@Jvdmvnl Goed te horen dat dit werkt, houd ons op de hoogte! 

Jan0615

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Soms reageert de Next mini niet op de afstandbediening. Soms reageert de Next mini met vele seconden vertraging.

HC

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nadat ik een nieuw tv meubel had gekocht, had ik dit probleem. Minimaal 1x keer per dag kon ik mijn afstandsbediening koppelen.
Waarschijnlijk stond de next mini te dicht bij mijn Sonos Beam. Na de next mini op een ander plek neergezet te hebben werkte de afstandsbediening weer zoals van tevoren zonder problemen.

Ik heb een vermoeden dat de Next mini en de Sonos Beam elkaar verstoorden waardoor de koppeling tussen de next mini en de afstandsbediening steeds verbroken werd. De afstandsbediening wordt ook gebruikt om de Sonos (geluid van de TV) te regelen.

jarjarbinks

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook hier al weken problemen met koppelen met Next mini. TV geluid blijft het doen maar mini reageert niet. Na alweer spanning eraf en koppelen werkt het weer voor 1-4 dagen en dan weerde dezelfde ellende. Lampje op mini blijft wit als hij niet meer gekoppeld is. Wat kan ik nu nog doen. Vind dit niet kunnen, als batterij leeg is ja dan snap ik dit echter die ook al 3 keer vervangen binnen 2 maanden (en dan heb ik het over Duracel) Maar die zijn dan ook echt niet leeg. 

 

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Hoi @jarjarbinks 
Dat is hartstikke lastig zeg, dat je mini niet altijd reageert op de afstandsbediening. Als je je postcode en huisnummer even vermeld in je profiel kan ik eens met je meekijken en -denken!

jarjarbinks

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

gedaan.

yvonm69

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb dit ook heel vaak gehad, erg frusterend .

Van alles geprobeerd ,maar probleem bleef terugkomen. Bij ziggo zelf lijken ze het niet te weten. Ook nog nieuwe ab gehad.

Nu next mini niet meer achterop tv geplakt en hangt dus nu los, het gaat vooralsnog goed.

Dus wellicht dat ook even proberen. Miss wordt de next wel te warm door de tv en daardoor storing🤷 Ik hoop 🙏dat dit de oplossing is, want werd er echt gek van.

Uitgelicht topic