Ik wil de fabrieksinstellingen terug zetten want het wisselen van zenders gaat bijzonder traag.
Echter hij vraagt om pincode, wat ik ook invoer het werkt niet.
Dus pincode reset via webbrowser en ook mobiel app mijn ziggo.
Helaas werkt geen van beide.
Helpdesk gebeld, na wat uitzoekerij door ziggo uiteindelijk moest ik 1111 invullen, wat niet werkte ook 0000 niet.
Nu weet ik het ook niet meer, dus maar eens via deze weg proberen.
Had overigens het idee dat degene van de helpdesk weinig kennis had over dit probleem.
Gerrit Jan
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb mijn pincode gevonden gelukkig.
Toch raar dat pincode reset niet werkt.
Iets voor Ziggo om eens te onderzoeken.
Ben e.e.a. gaan uitzoeken, heb alle netwerkkabels vervangen door s/ftp kabels, die zijn afgeschermd voor interferentie.
Helaas was dit niet de oplossing.
Dus rechtstreeks een kabel vanaf de modem, dat lost het probleem van traag zenders wisselen op.
Niet mijn voorkeur, maar via switch het je dus kans op vertraging.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
dit al gedaan:
Kijk je digitale tv met een Mediabox XL, Mediabox Next, Next Mini, Pace of andere digitale ontvanger met smartcard? Reset dan zelf je Pincode gemakkelijk vanuit Mijn Ziggo.
Probeer eens een harde reset van je Next mini.
Je haalt de stroom van je Next mini af. Dan druk je de aan en uit knop in aan de voorkant en zet de stroom er weer op en hou je de aan en uitknop minstens tien seconden ingedrukt.
Ik hoop dat dit helpt.
Zet de Media Box Mini aan
Druk op de Home Knop en ga naar het tandwiel op rechts
Vervolgens ga je naar Systeem en onderaan staat Fabrieksinstellingen
deze klik je aan en toets 4 keer 0 0 0 0 in en je Mini zal zich naar de fabrieks instelling herstellen.
Let op > Opnames blijven bewaard, maar inlog van Apps moet je weer opnieuw doen
Alstublieft > Geen Hard Reset - Bij verkeerde handeling kan dit software schaden en mag alleen onder controle van een moderator worden uitgevoerd
Dat heb ik allemaal al geprobeerd, krijg steeds melding dat pincode onbekend is.
En een pincode reset werkt ook niet.
Een harde reset heb ik overigens niet gedaan
Ik heb mijn pincode gevonden gelukkig.
Toch raar dat pincode reset niet werkt.
Iets voor Ziggo om eens te onderzoeken.
Hey @GJE
Ik zie dat je ondertussen de pincode reeds gevonden hebt, dat scheelt weer. Ik zie dat je deze hoogstwaarschijnlijk bekabeld hebt aangesloten op het modem, maar mocht je toch merken dat het zappen na de reset traag gaat, laat het dan hier weten en we kijken graag met je mee. Een harde reset is daarin wel het laatste en doen we alleen bij uitzonderlijke gevallen, dus liever niet doen zonder dat we er naar vragen.
Helaas gaat wisselen van zenders soms nog erg traag en is het scherm even zwart met soms melding dat zender even niet beschikbaar is.
Bekabelde aansluiting is goed zegt diagnose.
Denk niet dat het bij mij zit, maar aan de Ziggo kant.
Jammer om te lezen dat het wisselen van zender nog wel erg traag gaat @GJE. De Next Mini werkt natuurlijk via een internetverbinding en de werking en stabiliteit van de Next Mini is hiervan afhankelijk. Laten we dan ook beginnen om hierin meer duidelijkheid te scheppen. Heb je de Next Mini bekabeld aangesloten of via wifi? Ik vermoed bekabeld, aangezien je aangeeft dat de diagnose aangeeft dat de bekabelde verbinding goed is maar even een dubbelcheck! In geval van een bekabelde internetverbinding ben ik benieuwd of de Next Mini rechtstreeks is aangesloten op het modem van Ziggo of dat hier nog externe apparatuur tussenzit? Denk hierbij aan een router of switch bijvoorbeeld.
Heb je toevallig ook al gekeken wat er gebeurd als je zowel het modem als de Next Mini 1 minuut stroomloos hebt gemaakt en de Next Mini vervolgens bekabeld weer aansluit op het modem?
Via kabel aangesloten op een Switch die weer met ftp kabel naar modem gaat.
Modem en switch al van stroom gehaald paar keer.
Diagnose next mini geeft aan dat verbinding hoog is.
Ik denk dat er soms een wachtrij is op internet hier, ervaar dit ook met Internet radio en mijn computers.
Als ik overigens tv kijk is de rest uit.
Toen ik next mini net had was alles snel, echter ineens kwam die vertraging.
Zal next mini direct aansluiten op modem om te kijken of de switch het probleem is.
Update: het lijkt idd beter te gaan met rechtstreekse kabel naar modem.
Ik hou het komende dagen in de gaten en laat weten of de route via de switch de vertraging geeft.
Ben e.e.a. gaan uitzoeken, heb alle netwerkkabels vervangen door s/ftp kabels, die zijn afgeschermd voor interferentie.
Helaas was dit niet de oplossing.
Dus rechtstreeks een kabel vanaf de modem, dat lost het probleem van traag zenders wisselen op.
Niet mijn voorkeur, maar via switch het je dus kans op vertraging.
Nieuwe switch gekocht en die is duidelijk beter.
Alle problemen opgelost.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.