m.sep1

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Next Mini optische aansluiting

Samsung SMT-C7140 omgeruild voor de Next Mini

Wij gebruiken een Phonak Roger on met Com Pilot 2 voor gehoorondersteuning, verbinding met  hoortoestellen en dit was geen probleem bij de Samsung met de optische aansluiting.

Op de Next Mini is er geen mogelijkheid om de optische verbinding te gebruiken daardoor moet deze aansluiting rechtstreeks achter in de tv. De aansluiting is er wel maar werkt niet ook niet met snoertje en splitsing voor tulpstekkers op de audio uitgang.

De leverancier Phonak hiervoor gebeld en dit was bekend. Ook Panasonic gebeld in verband met instellingen maar zij hadden ook geen oplossing hiervoor.

Hoe kan Ziggo dit voor mij oplossen !!!!!!!!!!!!!

25 Reacties 25
m.sep1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Vandaag Ziggo gesproken en de Next Mini word omgeruild voor de Mediabox Next in verband met de optische aansluiting.

Toch netjes opgelost van Ziggo uit !!!!

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Wat ontzettend fijn dat het al is gelukt @m.sep1 ! Ook wij hebben hier nog contact over met verschillende afdelingen, maar het belangrijkste voor nu is dat er een Next onderweg is. Ik hoop dat alles goed gaat met aansluiten! 

MiekeBroek

Level 3
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik had altijd een Mediabox waarin een rood/witte tulp ging voor de audio op mijn stereo.

Dan kon ik het geluid van de tv op de boxen horen (geluid tv uitzetten) en de radio van tv ook via de boxen en hoefde de tv niet aan.

Nu heb ik de nieuwe mini en is er geen aansluiting op dat kastje.

 

De stereo is wat ouder, maar heeft een optische ingang.

Ik heb een kabel voor optisch rechtstreeks in de Samsung gedaan, audio optisch gekozen op tv, maar geen geluid.

Moet dit eerst rechtstreeks het kastje van de mini in?

Ik wilde nu een HDMI kabel halen met aan de andere kant de tulip 2 stekkertjes, die ik in de stereo stop en de HDMI in de tv.

Werkt dat wel?

Of moet het altijd via de mini?


Super jammer dat dit zo moet, want nu heb ik alleen geluid via de tv en krijg ik mijn boxen niet meer aan het werk.

Wat moet ik doen?
Waarom is een splitter nodig?
Waarom niet rechtstreeks van de stereo naar de tv?

Kan iemand me hierbij helpen?
Ik dacht dat zoiets wel zou moeten werken:

1.5 meter HDMI naar Tulp Kabel / HDMI naar 3 RCA Kabel / 1080P Full HD Video / Audio | bol.com

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Goedemorgen @MiekeBroek, wat vervelend dat je door de nieuwe Mediabox Next mini niet meer je externe geluidsapparatuur kunt aansluiten. Ik denk eerlijk gezegd dat een HDMI naar een rood/wit aansluiting, niet gaat werken. Ik ben erg benieuwd wat voor stereo je gebruikt, wat voor typemerk is dit? 

MiekeBroek

Level 3
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Erg vervelend ja! Ziggo had in ieder geval mij hiervan op de hoogte moeten stellen! 

Heb geen keuze gehad en deze Mini Next werd me opgedrongen.

Niet fijn.

Inmiddels is duidelijk geworden, dat HDMI wel degelijk kan werken.

Hier twee oplossingen.

Vanuit jullie kant is er niks gekomen en ik heb nog steeds problemen met het geluid.
Zit nog steeds op een hdmi kabel te wachten.

(1) Opgelost: Re: Mini Next heeft geen tulp audio aansluiting; h... - Pagina 3 - Ziggo Community

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Helder! Ik zie dat je een eigen topic hebt, dan gaan we deze sluiten omdat dit al een gesloten topic was. Je mag dan de informatie op je eigen topic gaan delen, en volgens mij heb je al de benodigde informatie gekregen. Laten we de kabel afwachten @MiekeBroek 

Uitgelicht topic