m.sep1

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Next Mini optische aansluiting

Samsung SMT-C7140 omgeruild voor de Next Mini

Wij gebruiken een Phonak Roger on met Com Pilot 2 voor gehoorondersteuning, verbinding met  hoortoestellen en dit was geen probleem bij de Samsung met de optische aansluiting.

Op de Next Mini is er geen mogelijkheid om de optische verbinding te gebruiken daardoor moet deze aansluiting rechtstreeks achter in de tv. De aansluiting is er wel maar werkt niet ook niet met snoertje en splitsing voor tulpstekkers op de audio uitgang.

De leverancier Phonak hiervoor gebeld en dit was bekend. Ook Panasonic gebeld in verband met instellingen maar zij hadden ook geen oplossing hiervoor.

Hoe kan Ziggo dit voor mij oplossen !!!!!!!!!!!!!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
m.sep1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Vandaag Ziggo gesproken en de Next Mini word omgeruild voor de Mediabox Next in verband met de optische aansluiting.

Toch netjes opgelost van Ziggo uit !!!!

 

Bekijk in context

25 Reacties 25
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Nou @m.sep1 achteraf gezien was het handig geweest als u was verteld wat de verschillen zijn tussen de Mediabox Next en de Mini. Maar daar heeft u nu natuurlijk niets aan. Waar u misschien wèl wat aan heeft is een HDMI-converter die heeft een optische en analoge aansluitingen hebben. Het zou best eens kunnen zijn dat u hiermee tóch bent geholpen.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Had je niet de mogelijkheid om een Next te bestellen die een optische out heeft?

Cool1946

Level 12
  • 652Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes

Mijn advies is gewoon de Next mini wegdoen en de mediabox Next laten komen. Dat kan via dit forum worden geregeld als er een moderator even langskomt en meeleest. Zelf gebruik ik de apparatuur van Resound met optische verbinding en dat bevalt uitstekend. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Cool1946  schreef:

Mijn advies is gewoon de Next mini wegdoen en de mediabox Next laten komen. 


Volgens mij gaat dat omruilen niet meer lukken. 😬

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Niet geschoten is altijd mis. 

En "kan niet" ligt op het kerkhof.

Cool1946

Level 12
  • 652Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes

@m.sep1 stelt de navolgende vraag: "Hoe kan Ziggo dit voor mij oplossen !!!!!!!!!!!!!"

Mij lijkt het dat eerst Ziggo even via een moderator reageert.  30 euro als oplossing is niet de meest klantvriendelijke 😉 .                                                                                                 Maar goed we wachten het even af.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Waar komt die 30 euro vandaan 😁

En al die !!!!!!!!!!! is ook nergens voor nodig.

Cool1946

Level 12
  • 652Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes

Volg de link in het bericht van WimC. en die !! zijn ontstaan door knippen en plakken uit het topicstarters bericht.

Cool1946_0-1675453357077.png

 

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

👍volg ook niet alle linkjes.

De beste oplossing voor TS is omruilen.

Dus laat een Ziggo Mod maar z'n oordeel uitspreken.

 

!! doelde ik eigenlijk dat TS daar mee iets aangeeft wat niet nodig is.

Niks persoonlijks tegen jou.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Ziggo moderators en de standaard helpdesk kunnen al langere tijd geen Next mini meer omruilen naar een Next.

 

Alleen deze afdeling kan en mag deze actie uitvoeren en dat kost € 19,95: 

Bedenktijd en annuleren | Klantenservice | Ziggo

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Cool1946  schreef:

Volg de link in het bericht van WimC. en die !! zijn ontstaan door knippen en plakken uit het topicstarters bericht.

Cool1946_0-1675453357077.png

 


Ik zou ook even opletten met deze HDMI audio extractor, want die gaat maar tot 4K @ 30 Hz, terwijl de Next 4K @ 50 Hz uitstuurt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@m.sep1 "Op de Next Mini is er geen mogelijkheid om de optische verbinding te gebruiken daardoor moet deze aansluiting rechtstreeks achter in de tv. De aansluiting is er wel maar werkt niet ook niet met snoertje en splitsing voor tulpstekkers op de audio uitgang."

 

Is er op de TV wel een optische uitgang of een tulp uitgangen of een audio minitulp uitgang?

 

Wat staat er bij de TV om verbinding te maken? Is dat een Phonak TVLink S?

m.sep1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Bert

Op mijn tv zit een optische aansluiting ( klein vierkant stekkertje met twee schuine kanten ) en ook tulp uitgangen. Maar geen minitulp uitgang.

Naast mijn tv staat de Phonak Roger On microfoon en mijn vrouw draagt de Phonak Com Pilot 2 ontvanger die het geluid doorgeeft naar haar hoor toestellen.

De optische aansluiting ( Toslink-) kabel werkt helemaal niet en een ander snoertje met een verloop naar twee tulpstekkers werkt wel voor mijn vrouw maar dan valt het geluid van de tv helemaal weg en moet ik het volume vol open zetten en dan kan ik zelf heel heel zacht het geluid nog volgen van de tv. 

Voorheen bij de Samsung  SMT-C7140 werkte alles goed maar nu met de Next Mini zonder optische aansluiting niet.

m.sep1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Wim

Er is niet gesproken over een Mediabox Next dit zou misschien wel de oplossing geweest zijn zoals ik zag bij de verschillen met de Next Mini of de HDMI-convertor ?????????

m.sep1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Is niet over gesproken de Next  met optische out, was mij niet bekend.

m.sep1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb hem nu een kleine 14 dagen maar via de helpdesk kwam ik bij Community, dus maar wachten hoe ze het voor mij bij Ziggo nu gaan oplossen.

Cool1946

Level 12
  • 652Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes

Cool1946_0-1675544698042.png

Deze moet je hebben, dan D audio naar je Phonak Com Pilot 2 die het geluid doorstuurt naar de apparaten. Het televisiegeluid werkt onafhankelijk van deze verbinding , en zelf heb ik bij de Resound nog een aparte kleine afstandsbediening  o.a.voor hard en zacht instelling geluid. .

Cool1946_1-1675545226523.png

Verwacht niet te veel kennis bij de helpdesk bij dit onderwerp. Verder lees ik dat er pittig wordt omgeruild van de Mediabox Next naar de Next mini, dus een medewerker met begrip voor jouw situatie kan je zeker van dienst zijn. Verder valt het mij nog op dat er nog geen reactie is van een moderator, terwijl ik ze bij andere onderwerpen wel zie reageren. Wellicht dat @Bert even aan de bel kan trekken daar. Succes en sterkte.

 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @m.sep1 , allereerst nog welkom op de Ziggo Community!

 

Wat ontzettend onhandig dat de gehoorondersteuning niet werkt op de nieuwe Mediabox Next Mini. Zoals je al aan andere reacties hebt kunnen lezen, is het omwisselen naar een Next helaas niet meer mogelijk. Echter, dit lijkt me een overduidelijk voorbeeld voor een uitzondering. Ik kan nog geen beloftes maken, maar ga er alles aan doen om dit te bewerkstelligen.

 

Nog even voor mijn beeldvorming, ook om toekomstige verzoeken helder te kunnen krijgen: Als ik het goed begrijp had je in de vorige situatie 'dubbel' geluid; jij luistert het zelf 'normaal' via de tv en je vrouw krijgt het via de Phonak Roger? Het aansluiten op de tv werkt dus wel, maar je krijgt geen 'dubbel geluid' meer.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

bij gebruik van apparatuur voor gehoorapparaat heb je idd niks aan een next mini. als je deze apparatuur aansluit op de tv ipv mediabox, dan komt er geen geluid meer uit de tv. next zou hier de enige oplossing zijn

Uitgelicht topic