1
Vraag
2
Reacties
Kasper

Level 6
  • 100Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

Next Mini op eigen internet aansluiting

Vorig jaar verhuisd naar glasvezel gebied. Betaal nu 25 euro per maand voor 400mbit/down en 400mbit/up incl TV. Hier kan Ziggo niet tegen op.

 

Maar TV gaat nu via een app. Dit hapert veel en heeft veel storingen. Ik zag net het vericht over de beschikbaarheid van de next mini. Is het mogelijk om deze te gebruiken op een glasvezel verbinding? In het bestel proces lijkt dit niet mogelijk. 
Voor mij zou dit het perfecte pakket zijn. Gaat dit nog komen? Ziggo is van oudsher een kabelboer. Snap dus niet zo goed waarom er niet gewoon TV kan worden afgenomen zonder internet. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is mogelijk maar toch vergezocht, die content aanbieders zijn juist gebaat met zoveel mogelijk kijkers. De smart tv app werkt ook enkel via de IP pool van de eigen provider. Dat is pure koppelverkoop of iets vriendelijker omschreven bedrijfsbeleid.

Bekijk in context

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het zal enkel ingewikkeld zijn met een eigen router dan zal je een vlan moeten instellen iets wat Ziggo 'nog' niet doet.

 

Welke kanalen wil je kunnen zien als het om reguliere televisie gaat? Simpel is de NPO Start app eventueel uitgebreid naar NPO plus of NLZiet als je ook de Nederlandse commerciële kanalen wil zien die twee doen het in het algemeen goed. 

 

 

Het meest voordelig bij Ziggo is het eerder genoemde kabelTV pakket dan zijn de commerciële niet in HD en dat is kabel in de TV netwerk id 4444 en je hebt TV dat moet je wel die 20 euro waard zijn.

 

Succes met het maken van een keuze.

Bekijk in context

23 Reacties 23
JV1969

Level 4
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

De Next mini heeft alleen een internetaansluiting, geen coax. En Ziggo heeft er voor gekozen dat de Next mini alleen werkt met Ziggo internet. Is er geen tv abonnement met de "gewone"Next kastje?

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Ja het is maar net wat je prefereert.

In ieder geval is het niet mogelijk omdat de Next mini gebruik maakt van het Ziggo netwerk.
Je zal evt. moeten uitwijken naar een ander variant iptv, bv nlziet, canaal digitaal app oid.
Ben btw wel benieuwd bij welke "goedkope" provider je bent aangesloten 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@JV1969 ook dat gaat niet werken, dat is niet bestelbaar zonder internet via Ziggo. En de 'gewone' Next wordt niet meer standaard geleverd. De enige optie zou voor 20,95 kabelTV zijn of voor iets meer TV Start met een CI module.

 

@Kasper is dat de app van Canal Digital of een andere app. 

 

Het is wel via een andere provider dus mogelijk moet u het probleem met hun oplossen, het lijkt op een slechte wifi verbinding of een andere netwerk gerelateerd probleem dat kan bij u of bij het platform fout gaan.

 

Ziggo levert interactieve TV niet zonder een internet abonnement daarom is dat niet bestelbaar bij de 'kabelboer' de eerder genoemde abonnementen zijn prima mogelijk zonder internet van Ziggo.

Kasper
Topicstarter
Level 6
  • 100Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

Deze opties hebben een coax kabel nodig. Het leek mij nou juist zo handig om een set topbox te krijgen die geen coax nodig heeft. Zuinig en klein met alleen ethernet. Ik heb bij de verbouwing alleen UTP getrokken omdat dat A) de kosten drukte en B) ik al

had besloten dat ik glasvezel wilde. (Ivm thuiswerken veel uploaden in “de cloud” dus ja upload is belangrijk). 
Dus een Next Mini die op andermans internet verbinding zou werken zou de perfecte oplossing zijn. En wat mij betreft mist Ziggo hier een segment van de markt. De kwaliteit van TV is hoger bij Ziggo (want dat was ooit hun core business) maar de koppel met internet maakt het prijs technisch niet aantrekkelijk. Zeker niet nu er zo’n relatief hoog % van het inkomen naar energie gaat. Maargoed dat is een ander verhaal. 
@charleyr Ik zit bij T-Mobile. Omdat ik daar ook met mobiel zit komt het uiteindelijk na aftrek kortingen op 25,- per maand. 
Geen settopbox scheelt bij T-Mobile 5 euro per maand. Maar de app is complete bagger. Daar zijn meerdere topics over op hun community. Geloof niet dat ze erg gemotiveerd zijn om dat op te lossen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zover mij bekend scheelt wel of geen ontvanger hooguit € 2,50 geen € 5,00 tenzij dit is veranderd. 

Het lijkt er inderdaad op dat het nieuwe tv platform van TM nog niet lekker werkt.

 

De genoemde opties zijn de enige die mogelijk zijn of volledig naar Ziggo wat vanwege de upload en prijstechnisch inderdaad minder aantrekkelijk is.

 

Geen enkele TV en Internet provider levert hun dienst via andermans netwerk, de app voor mobiele apparaten uitgesloten.

Dan zult u inderdaad Canal Digitaal of NL Ziet moeten overwegen CD wordt ook minder interessant vanwege het weggevallen Discovery en de RTL kanalen die gaan verdwijnen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

volgens mijn is de reden dat de next (mini) niet op een andere internet verbinding werkt wegens dat de content aanbieders dat niet toestaan

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is mogelijk maar toch vergezocht, die content aanbieders zijn juist gebaat met zoveel mogelijk kijkers. De smart tv app werkt ook enkel via de IP pool van de eigen provider. Dat is pure koppelverkoop of iets vriendelijker omschreven bedrijfsbeleid.

Kasper
Topicstarter
Level 6
  • 100Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

Het lijkt inderdaad sterk op koppel verkoop. 
het klopt dat geen enkele andere provider dit zo aanbiedt. Volgens mij slaan ze hier allemaal de plank mis. Maar omdat Ziggo nog DVB-C heeft zou je zeggen dat het voor hen makkelijler is om het wél aan te bieden. Althans technisch. 
ze verliezen elk jaar klanten aan glasvezel. Dus door kwalitatief hogere IPTV aan te bieden boor je volgens mij een behoorlijke markt aan. Tel daar nog de nieuwbouw huizen bij op waar geen coax meer ligt maar alleen nog UTP of wasr uberhaupt geen coax aansluiting is aangelegd die toch nodig blijft voor het

modem. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

in nieuwbouw gebruikt Ziggo glasvezel voor het modem

Kasper
Topicstarter
Level 6
  • 100Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

Hoe werkt dat dan? Welk modem hoort daar dan bij? Is dat mogelijk met docsis? Nog nooit eerder gehoord. 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@anoniemforum  schreef:

in nieuwbouw gebruikt Ziggo glasvezel voor het modem


Dat is nog maar heel sporadisch, lang niet bij alle nieuwbouwprojecten. Ook nog niet vernomen dat dit in de toekomst gaat veranderen, tevens wordt dan een glas naar coax omvormer geleverd.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat hangt van meerdere factoren af, in een enkele woning komt gewoon coax naar binnen.  Pas bij grotere nieuwbouw wijken lijkt Ziggo met vezel naar binnen te gaan en dan gaat in de woning internet en TV nog steeds via coax. Er zit dan een Glas naar RF converter voor de Connectbox. Er wordt gewoon Docsis en DVB-C via de vezel gestuurd, wat in het algemeen nu buitenshuis gebeurt vind daar binnenshuis plaats. Dat is een techniek die al ruim 10 jaar bestaat  Concepts leverde zo al DVB-C via glasvezel Trined past dit nog steeds zo toe.

 

@Kasper IPtv en DVB- C zijn compleet verschillende zaken en zo hoogwaardig is dat IPTV via Ziggo niet, in mijn persoonlijke beleving niks beter of slechter dan via andere providers. Een provider waar ik eerder klant was Concepts leverde betere TV met een hogere bitrate dan Ziggo en KPN.

 

Of er in nieuwbouw standaard overal netwerk kabel ligt naar elke kamer is voor mij nieuw of bedoel je dat niet? Doorgaans gaat het niet verder dan de meterkast. Daar zal zowel een Ziggo coax of glasvezel van Ziggo binnenkomen naast een of twee glasvezels van andere netwerkbeheerders afhankelijk van waar je woont.

 

Wat je wil kan dan ben je wel twee keer zoveel kwijt daarvoor ben je niet naar TM gegaan en zal je minimaal basis internet 50/20 met TV start moeten afnemen. Via het abonnement TV Start met CI module kan je in voormalig Ziggo gebied wel van interactieve TV ( on demand) gebruik maken daar is een internet verbinding voor nodig die niet speciaal van Ziggo hoeft te zijn, althans in het verleden niet.

 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

dit is pas in 3 gebieden, waaronder in rotterdam. glasvezel komt daar tot in de woning (ipv coax), maar geen idee hoe de apparatuur daar vervolgens op word aangesloten. volgens mij zit er een omvormer op die kabel die er alsnog coax van maakt

Kasper
Topicstarter
Level 6
  • 100Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

Ik ken niet zoveel mensen met een nieuwbouw woning. Maar wat ik hoorde was UTP vrij standaard. Over coax werd vrij moeilijk gedaan. Kon evt wel maar moeizaam en duur. UTP lag daar gewoon naar de woonkamer en slaapkamers. Naar zolder was dan weer een (belachelijke) meerprijs. Maargoed dat is 1 voorbeeld. Ik dacht eigenlijk dat dat wel standaard zou zijn. 
jammer te horen dat Ziggo IPTV mindere kwaliteit is. Dan valt het sowieso af. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

zoals @Steefb al aangaf een omvormer van daaruit een coax naar het modem

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Toevallig zag ik nog een topic waar dit ook werdt genoemd, dat is in mijn beleving echt een bijzondere verandering. 

 

Het zal van de project ontwikkelaar afhangen. Ik heb in een woning opgeleverd in 2012 gewoond daar zat nog een oude varkenssnuit vierpolige telefoon aansluiting in de woonkamer naast de kabel wcd.

 Een coax kabel door een loze leiding trekken is niks moeizamer of duurder dan een netwerk kabel.

 

Wat de TV kwaliteit van Ziggo betreft.

Ik zeg niet dat het mindere kwaliteit is, het is in mijn ervaring niet beter dan andere providers puur vanwege de vrij lage bitrate ongeveer 7  Mbps. Het is goed en wat je ervan mag verwachten zeker niet beter dan de rest, maar dat is puur mijn objectieve ervaring gebaseerd op meerdere leveranciers. De resolutie via de Ziggo Go app is met 720p redelijk meer ook niet op grotere televisies echt merkbaar minder.

 

Hoe dan ook als je budget bepalend is blijft in mijn ogen enkel het Kabel TV pakket over, dan ga je hoe dan ook ongeveer twintig euro per maand meer betalen dan de als ik het goed heb de € 12,50 die je nu voor TV kwijt bent. Boven de 35 euro die 400 Mb kost als je kortings periode voorbij is. 

 

De genoemde € 25,00 is met kortingen uiteindelijk ga je inclusief TV € 50 betalen.

Kasper
Topicstarter
Level 6
  • 100Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

Het fysieke werk stelt natuurlijk niks voor. Maar afwijken van de standaard is altijd duur bij nieuwbouw. Ik heb degene die ik noemde geadviseerd wat extra loze leidingen te laten trekken en aangeboden om een keer op een zaterdag ofzo kabels te trekken. Hij wilde op zolder een “mancave” waar tijdens de bouw nog totaal geen sprake van was. Dat geintje had tijdens de bouw een klein vemogen gekost. 

Ja mijn vraag ging vooral om de kwaliteit. Ik ging ervanuit dat de kwaliteit op de Next mini hoger zou zijn dan het standaard IPTV aanbod van de glasboer. Omdat TV ooit de core business was van Ziggo. Maar blijkbaar dacht ik onlogisch 🙂 

 

Die 50 euro is nog steeds goedkoper dan Ziggo. De pakket namen zijn veranderd maar ik heb weleens over de 100 euro p/m gezeten met een alles in 1 pakket bij Ziggo. 
ik ga eens overwegen of een coax kabel trekken de moeite waard is. Maar dan hou je nog de 2e tv over waar ook geen coax ligt. En de android app werkt weer alleen met internet van Ziggo. Kortom uiteindelijk kom je toch weer uit bij koppelverkoop. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

voor de geïnteresseerde onder ons dit zijn dus die omvormers van glas naar coax die ziggo gebruikt op zeer beperkte schaal

 

 

robinjoo19_0-1662499235502.png

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Die 50 euro met 400/400 is nog lager in prijs dan TV Start gecombineerd met internet start wat nu 100/20 is. 

 

Internet Compleet komt het dichtst in de buurt 350/35 samen met TV Start zit je dan rond de € 65 wil je kunnen opnemen ga je richting de € 70.00.

 

Voor wat nuance Ziggo doet het weer goed op TV gebied het aantal HD kanalen is uitgebreid maar de nadruk heeft de laatste jaren meer op de internet kant gelegen. Je dacht op zich wel goed maar puur objectief gekeken is er momenteel geen grotere provider die echt boven de rest uitsteekt.

 

Als je TV via Ziggo afneemt kan je TV bij TM opzeggen na een halfjaar dat scheelt toch € 12,50 

 

De AndroidTV app werkt enkel via het Ziggo netwerk. De reguliere Android app werkt wel via andere netwerken dan zal je moeten werken via een Chromecast. Heb je geen box van TM overwogen hoewel ook daar lees ik met hun nieuwe tv platform wisselende berichten over.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic