Vraag
Reacties
Oplossing
Jan Aerts
Level 1

Next Mini kan niet worden bediend met Samsung Smart Remote

Goedenavond,

Mijn afstandsbediening van de Samsung  QE55QN93BAT communiceert niet met de Next Mini-Box (VIP5002W-ZG) van Ziggo.

Het antwoord van de Samsung-community luidt als volgt:

Daar is op dit moment nog geen oplossing voor. Mijn collega's hebben dit ook geprobeerd middels een afspraak voor hulp op afstand. Er wordt gewerkt aan update om ook de Ziggo Next Mini te bedienen met dezelfde Smart Remote. Wanneer deze update uitgerold zal worden is ook voor ons afwachten

Is bekend wanneer Ziggo deze update uitrolt ??

Ik hoor het graag,

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
24 Reacties 24
A3drie
Level 4

Het heeft niets met Samsung of welke fabrikant dan ook te maken. Het is een kwestie van een update waarmee CEC bediening over hdmi mogelijk wordt gemaakt. 

0 Kudos
A3drie
Level 4

Helemaal mee eens. Het is oplosbaar, maar dan moet de provider z'n best doen.

0 Kudos
A3drie
Level 4

Een hele simpele methode om alles met je eigen afstandsbediening te kunnen regelen is een STB via infrarood. Waarom moet alles op bluetooth werken. Infrarood werkt uitstekend is makkelijker en goedkoper te hanteren. Gewoon een nieuwe Next mini met ir uitbrengen. Kan nooit veel kosten.

0 Kudos
A3drie
Level 4

In het buitenland heeft men het wel onder controle, omdat daar de provider de CEC-methode via hdmi toepast. Dan kun je met een eigen afstandsbediening ook jouw mediabox regelen.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

@A3drie  dit topic is bijna 2 jaar oud uit 2022 het beste kun je een eigen topic aanmaken