Eerst bleef de next mini gewoon aan en kon ik via de ab de tv en ziggo aanzetten. Tegenwoordig moet ik eerst naar de mini lopen om het fysiek aan te zetten. De aansluiting is gewoon met de meegeleverde stekker met o.a. de platte witte draad naar ziggo modem, zie fotos
Opgelost! Ga naar oplossing.
Vreemde actie van de Next.
Bij vreemde acties wil het volgende met regelmaat de oplossing zijn:
Haal de Next 30 seconden van de stroom.
Geen resultaat, de fabrieksinstellingen.
Geen resultaat, laat het hier weten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
mogelijk is de adapter kapot
Vreemde actie van de Next.
Bij vreemde acties wil het volgende met regelmaat de oplossing zijn:
Haal de Next 30 seconden van de stroom.
Geen resultaat, de fabrieksinstellingen.
Geen resultaat, laat het hier weten.
HI @jeanette,
Wat gek dat je de mediabox fysiek steeds aan moet zetten, dat lijkt mij niet de bedoeling. Ik vroeg mij af n.a.v. die melding die je meestuurde. Heb je de mediabox rechtstreeks op het stroom netwerk aangesloten, of gaat er een USB kabel in je televisie? Want heb je de Mediabox aangesloten op een USB poort zou je deze dan op het normale 220V stroomnetwerk kunnen aansluiten?
dank voor reacties allemaal.
Het is een aantal weken na installatie goed gegaan. Sinds ca 6 weken moet ik de mini handmatig aanzetten.
nav tip Bert: Ik heb de Next mini van stroom afgehaald, maar dat verbetert niets.
n.a.v. tip Roland: Het is rechtstreeks op stroom aangesloten, via de bijgeleverde stekker waarin ook de brede witte bandsnoer naar het ziggomodem gaat. Zie de eerdere foto's en hier nog een foto van het totaal. Overigens is het lampje op het witte modem oranje, hoort dat zo?
@jeanette Heb je ook al de fabrieksinstellingen geprobeerd?
Als de stekker kapot is, dan doet de Next helemaal niets meer.
Als hij aanstaat, doen de afstandsbediening en de Next het verder wel goed?
Ga naar de Instellingen in de Next en dan Systeem en onderin de Fabrieksinstellingen.
In Systeem zag ik bij diagnostiek dat alle verbindingen goed zijn, zie foto
Als ik fabrieksinstellingen wil aanklikken vraagt het om mijn pincode om terug te gaan naar fabrieksinstellingen. Maar ik ken geen pincode en de meest voor mij persoonlijk gebruikelijke code is fout (zie foto). Wat zou ik hier moeten invullen?
@jeanette schreef:Maar ik ken geen pincode en de meest voor mij persoonlijk gebruikelijke code is fout
Standaard is 0000, heb je die ooit gewijzigd kun je dit herstellen in 'mijn ziggo'.
gelukt om naar fabrieksinstellingen terug te gaan. Ik zal morgen kijken of de next mini gewoon wil starten met mijn ab. Dank
Laat maar, te snel gereageerd door mij.
Hey @jeanette we zijn inmiddels al 2 dagen verder. Wat is de situatie rondom de Next Mini en het steeds handmatig moeten bedienen? We zijn benieuwd of de fabrieksinstellingen je hebben geholpen 🙂
Beste allen, dank voor de hulp. Sorry voor late reactie maar ik weet nu zeker dat het geholpen heeft. Functioneert nu (weer) goed.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.