1
Vraag
2
Reacties
Halogeen123

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Next Mini icm teletekst

Hallo Communityleden,

 

Heb de discussie over het (nog) ontbreken van teletekstmogelijkheden op de Next Mini in deze community gelezen.

 

Heb voor mijn moeder ipv een oude Humax decoder een Next Mini aangevraagd. Als mijn moeder (81 jaar) echt niet zonder teletekst kan, zoals ze beweert, moet ik dan terug naar de Humax of kan ze switchen naar de Next of hangt daar weer een ander pakket aan vast? Ze heeft nu Internet Start en TV Start.

 

Graag advies. Alvast bedankt

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

Hoi iedereen,

Het moment is daar: vanaf vandaag werkt Teletekst op de Next Mini! In dit centrale topic vind je meer informatie.

Toch nog geen Teletekst tot je beschikking? Een klein deel van de Next boxen heeft de update nog niet automatisch binnengehaald. Dat volgt deze week vanzelf. 

Kun je niet langer wachten? Zet je Next Mini dan terug naar de fabrieksinstellingen zodat je Next Mini de nieuwste update binnenhaalt. Houd hierbij wel rekening dat je diverse instellingen opnieuw moet configureren. Maak daarom een zorgvuldige afweging voordat je dit gaat doen. 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijk kan een Ziggo moderator nagaan wanneer de Next mini kan beschikken over Teletekst.

Omswitchen naar een Next kan ook, nadat je de mini eerst hebt geïnstalleerd, dat kost € 19,95.

Halogeen123
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Graag (ook) een reactie van een Ziggo moderator, als dat mogelijk is.

Bij voorbaat dank

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Helaas nog niet bekend wanneer het op de Mini komt! 😞 @Bert @Halogeen123  

 

Halogeen123
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hallo @Carlien , vraag was ook, moet mijn moeder voor teletekst terug naar de Humax of kan de Mini Next geruild worden tegen een Next.

grtz

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

via de afdeling opzeggen https://www.ziggo.nl/opzeggen?gbraid=0AAAAACcY-VrJFMP7fiXjY7_PsDo3MyZNM&gclid=EAIaIQobChMI0Z2u1MLX_A... kun je de next mini laten omruilen voor een next 

een moderator en of de klantenservice kunnen dat niet

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Halogeen123 wat is er met de Humax gebeurt? Deze hoefde bijna zeker niet terug naar Ziggo.

 

Dan is het een kwestie van aansluiten een kijken.

In het ergste geval is er een smartcard nodig.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Mocht je moeder in het bezit zijn van een android tablet of iPad kan je als alternatief ook de NOS Teletekst app daarop installeren. Voordeel is je kan het gebruiken zonder dat de televisie aan hoeft te staan of op het juiste kanaal. Ook kan dan gebruik gemaakt worden van rode, groene, gele en blauwe “knoppen” die missen op de standaard Ziggo afstandsbediening.

 

Het ziet er zo uit op een iPad:

E30DA4A2-E5BE-40C6-AB5B-2F6EEDCB0AC3.png    0B812409-02F7-4A4D-B14A-E108B1292DB3.png 

Halogeen123
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Helaas Karel, op zich een goede oplossing, maar mijn moeder heeft geen tablet of mobiel. Toch bedankt.

Garihd

Level 16
  • 2021Posts
  • 72Oplossingen
  • 1105Likes

@Halogeen123  schreef:

Helaas Karel, op zich een goede oplossing, maar mijn moeder heeft geen tablet of mobiel. Toch bedankt.


Persoonlijk zou ik de Humax weer aansluiten als deze nog aanwezig is. Met TV Start en Internet Start is zover ik weet een CI+ module inclusief smart card ook mogelijk. Die smartcard kan dan in de Humax.

 

Een andere optie is het volgende stop een coax kabel direct in de TV laat deze de ongecodeerde kanalen zoeken en presto er is weer teletekst benaderbaar met de afstandsbediening van de TV zelf. Dit werkt ook in combinatie met de CI+ module en de smartcard als de tv hiervoor geschikt is. Dan is er helemaal geen extra kastje nodig.

 

Puur uit intresse werkte de Humax niet meer of was de Mini gekozen vanwege het kunnen verbinden via wifi en de 4K/UHD ondersteuning?

 

 

Halogeen123
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Garihd, in een folder van Ziggo stond dat deze zuiniger was. Dat is de hoofdreden.

 

Jouw oplossing van de coaxkabel zou mij nog wel lukken, maar ik denk dat het voor mijn moeder hogere wiskunde is 😉 bedankt voor je reactie.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De zenders zoeken zal u mogelijk moeten doen het gebruiken van teletekst via een Humax of de TV zelf blijft gelijk.

Wat betreft de Next en dan met name de daarbij horende afstandsbediening zitten de teletekst knoppen verstopt onder een klepje.

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Halogeen123 ook even in het algemeen, voor iedereen: leden en lezers.

Er wordt hard aan gewerkt om TeleTekst ook op de Next Mini beschikbaar te maken. Dit komt er ook spoedig aan. We zullen het hier laten weten, zodra deze optie beschikbaar is. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

Hoi iedereen,

Het moment is daar: vanaf vandaag werkt Teletekst op de Next Mini! In dit centrale topic vind je meer informatie.

Toch nog geen Teletekst tot je beschikking? Een klein deel van de Next boxen heeft de update nog niet automatisch binnengehaald. Dat volgt deze week vanzelf. 

Kun je niet langer wachten? Zet je Next Mini dan terug naar de fabrieksinstellingen zodat je Next Mini de nieuwste update binnenhaalt. Houd hierbij wel rekening dat je diverse instellingen opnieuw moet configureren. Maak daarom een zorgvuldige afweging voordat je dit gaat doen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic